Schurftmijt

Gestart door Tico, oktober 20, 2005, 23:00:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tico

Vanaf gisteren hebben wij de oppas op een parkiet. Nu moet ik eerlijk zeggen dat haar neusdoppen er erg woekerend uitzien. Ik heb ik op deze site gelezen bij ziekte dat het schurftmijt kan zijn, maar ik heb ook bij `ziekte`- en dan onder neus gelezen.. dat bij sommige parkieten de neusdoppen zonder reden kunnen woekeren.

Hoe weet ik nu zeker dat ik hier te maken heb met schurftmijt.. De parkiet krabt niet en haar snavel zit er nog goed uit!!

Voor de zekerheid heb ik mijn eigen parkiet al weggehaald en zijn kooi goed schoongemaakt.

Safrena

Hey Tico

Welkom op het forum

Schurfmijt kun je herkennen aan een wit woekerige weefsel met kleine gaatjes die veroorzaakt zijn door de mijt

kijk maar even op onderstaande link daar staat het heel duidelijk beschreven ;)

http://www.parkietenfreak.nl/ziektenqtmt.php

Vele groetjes

Tico

Hartelijk dank voor je reactie!

Ik had de foto van de site al vergeleken met onze oppas-parkiet. Nu zie ik geen kleine gaatjes zitten, het lijkt meer op twee kleine bloemkooltjes. Daarnaast zit haar snaveltje er nog perfect uit.

Ik zal voor de zekerheid de twee parkieten vandaag bij elkaar vandaan houden en proberen een foto te maken van de oppas-parkiet, zodat e.e.a. vergeleken kan worden.

Groetjes Tico