Kweker gezocht in leiden en omstreken + kooi

Gestart door buster01, augustus 18, 2011, 18:30:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

buster01


foxie13

#1
Dat is een directe vraag!
Ik weet niet wat je precies wilt, misschien kan je voor een parkietje kijken bij het asiel?
Voor een kooi kan je zelf even rondkijken in dierenwinkels, marktplaats of webshops? Hier is een lijstje voor kwekers: http://www.vogel-base.nl/gras2/kwekers.php.
Misschien moet je even zelf zoeken op dit forum (je kan de zoekfunctie gebruiken).

buster01

#2
Bedankt.
Ik wil een jonge parkiet, ik wil hem tam maken.  ::)

Even leestekens toegepast om 't leesbaarder te maken.

BudgieMe

Heb je je ingelezen wat de vogel zelf wil,....?


Esther751

Gezien je reactie hier en in een ander topic, vraag ik me af of het een goed idee is wanneer jij nu een parkietje in huis zou nemen.
Lees je eerst eens in wat het inhoud om een parkiet in huis te hebben en wat de parkiet nodig heeft om zich goed te voelen.

En wanneer je weet wat je ongeveer te wachten staat en je staat er nog steeds achter: stel dan je (nog resterende) vragen.

Succes met het inlezen en verdiepen!

Groetjes, Esther

buster01


Kleintjes

Ik ben 't deels met Esther eens: Ben niet zo zeker of je al 'parkiet-klaar' bent.

Het is ook belangrijk om te weten wat de parkiet wil. Beestje heeft immers ook wensen.
Wensen zoals 'n veilige, schone en ruime woning. Goede verzorging, elke dag vers water en eten. Groenvoer (groente en fruit). Bezoekje aan de dierenarts als 't nodig is... En nog meer van die zaken.

Vele mensen kopen 'n parkietje, stoppen hem in 'n kooitje en dat was 't dan. Diertje krijgt eten en drinken, wordt eens mee gebabbeld (als hij geluk heeft) en de kooi wordt soms schoon gemaakt. Het is gemakkelijk 'n diertje te kopen, maar doe dit dan goed overwogen EN goed voorbereid.
Ik zeg niet dat jij dat zult doen, maar als voorbeeld over hoe vaak 't fout gaat.

Bekijk de voordelen van 'n gezellig maatje, maar ook de nadelen: Dierenarts, rommel, schoonmaken van de kooi, de oppas voor als je weg gaat voor 'n paar dagen of vakantie... noem maar op.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

buster01

Dat is inderdaad zeker nodig vind ik ook hoor!, Ik ben ook een visliefhebber ( zit in de familie vogeltjes en vissen). maar als ik dan soms zie dat sommige mensen nog steeds een goudvis in een kom zie hebben ze zich gewoon niet goed ingelezen en zomaar een goudvis gekocht en in de kom gedaan totaaaal niet goed voor dat diertje!, daarom lees ik me altijd goed in over beesten, hoe je ze moet verzorgen.

Kleintjes

Heel verstandig Buster :)

Je kunt beter iets langer wachten tot dat je 'alles' weet en dan pas er aan beginnen, dan dat je er aan begint en je weet niet wat je moet ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

buster01

Waar ik wel bang voor ben is hun grote snavel!.

Ik denk als ik 1x door zon parkiet word gebeten dat ik bang ben dat ik weer word gebeten?. als die bijt is het nou snel af te leren en doen ze het nou snel?! :o

buster01

en zou ik de parkieten in me kamer kunnen zetten. me moeder zegt dat het slecht is dat er vuile lucht is ofzo?

Kleintjes

Citaat van: buster01 op augustus 21, 2011, 18:10:54
Waar ik wel bang voor ben is hun grote snavel!.

Ik denk als ik 1x door zon parkiet word gebeten dat ik bang ben dat ik weer word gebeten?. als die  en doen ze het nou snel?! :o
Zoekfunctie heeft je antwoord.

Citaat van: buster01 op augustus 21, 2011, 18:54:51
en zou ik de parkieten in me kamer kunnen zetten. me moeder zegt dat het slecht is dat er vuile lucht is ofzo?
En hierop ook. Deze vraag is zelfs vrij recent nog gevraagd.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

buster01

Sorry dat ik het zeg..

Maar ik kan het niet vinden?

Heb je een link..

Ik heb zoekwoorden

Slaapkamer en kamer en vuile lucht gebruikt maar niks gevonden :P

Kleintjes

Zoekwoorden: Parkieten op slaapkamer
Kwam deze link: Klik

Bijten afleren:
Ongeveer 83 resultaten. Deze is 't duidelijkst: Klik

Als je de zoekfunctie geruikt helpt 't als je de woorden soms van plaats wisselt, dus bijvoorbeeld niet alleen zoeken op afleren bijten, maar ook bijten afleren. Je kunt ook meerdere woorden gebruiken, net als met Google (bijvoorbeeld).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

buster01

Heeel heel erg bedankt,

Ik moet alles een beetje met me moeder toch nog even bespreken we zijn er nog steeds niet over uit, ze houd niet echt van vogels Dus ja..

Eerst zei ze : dat als die kooi beneden staat dat zij de hele tijd met die vogel zit opgescheept enzo, en nu als ik in me slaapkamer heb dan is het ook weer fout :S. ik laat haar wel even dat topic lezen,

Moeilijk he zon vogeltje :$

Kleintjes

Toen ik nog thuis woonde waren mijn ouders eerst ook niet echt super enthousiast over de parkietjes, vanwege hun veren en andere rommel. Toen ze er eenmaal waren, was dat allemaal van de baan :)
Misschien heb je geluk en worden ze vanzelf verliefd op de vogeltjes, misschien ook niet.

Succes met overleg :)

Misschien dat je 'n compormis kan sluiten: Grasjes mogen in de kamer als jij helpt met schoonmaken en stofvegen / stofzuigen? Misschien dat dat 'n ideetje is?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

buster01


Kleintjes

Maakt niet zo veel uit denk ik.
Ik neem aan de je op je kamer zelf ook opruimt?

Je kunt aan haar voorstellen dat je mee helpt met schoonmaken, ongeacht waar ze staan, wie weet ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses