Poot die bloedt of niet?

Gestart door Kwikje, augustus 18, 2011, 10:31:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kwikje

Dag allemaal,

Sinds een paar dagen heeft mijn parkiet Poekie last van haar pootje. Eerst dacht ik dat het bloedde maar toen ik dichterbij keek leek het alsof er stukken vel wegwaren. Wanneer ze stilzit houdt ze haar poot omhoog en kuist het meer dan normaal. Verder toont ze geen raar gedrag dus ik weet niet of ik hiermee naar de dierenarts moet gaan of niet. Weet iemand misschien wat dit is en wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt

[verwijderd door de beheerder]

Moppers

Hm, dat is inderdaad niet de normale kleur voor een parkietenpootje. Ik kan echter aan de hand van de foto niet beoordelen of het een beschadiging van de huid is, of dat de huid verkleurd is door bijvoorbeeld rood of oranje fruit. Kan het zijn dat ze in contact is gekomen met iets dat deze kleur afgeeft? Misschien heeft ze op haar teentje gedruppeld.

Als dat niet het geval is, dan zou het een medisch probleem kunnen zijn. Aangezien ik een dergelijke kleur echter nog nooit op parkietenvoetjes heb gezien, durf ik dat niet met zekerheid te zeggen. Misschien dat iemand anders op het forum het wel eens eerder is tegengekomen.
Mogelijke medische oorzaken die mij te binnen schieten zijn kalkpoten en schurftmijt. Hoe zien haar snavel en neusdop eruit, zijn die schilferig?

Kleintjes

Net als Moppers al schrijft: Ziet er anders uit dan normaal, maar ook ik wilde graag wat meer weten.

Zoals hierboven ook staat: hebben ze fruit / groente gehad? Hebben ze gekleurde speeltjes?
Is 't mogelijk dan je 'n duidelijke foto van dichterbij hebt?
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kwikje

Sorry voor het late antwoord.  :-[
Poekies poot is vanzelf begonnen te verbeteren na een paar dagen en na een weekje zie ik er bijna niks meer van terug. Volgens mij is ze uit verveling aan haar poot beginnen te prutsen en ze het vel van haar poot trekt. Daarom denk ik dat het zo rood is geworden. Ik weet niet of dit klopt of of dit wel mogelijk is. Het is gewoon een theorie omdat mensen dit ook kunnen hebben.
Bedankt om te antwoorden op mijn probleem. (; Het probleem is voorlopig opgelost.

x