Het leek goed tegaan, maar ze blijven schijterig!

Gestart door AntonRispens, augustus 16, 2011, 16:23:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AntonRispens

Ik heb nu twee parkieten in mijn kooi zitten, en ik ga 4x per dag met trosgierst in de kooi. Om ze op die manier tam te maken. Toen ik er eentje had ging alles veel beter, hij ging op mijn vinger zitten, kwam op mijn hand etc. etc. Maar sinds ik er twee heb, gaat het er niet op vooruit. Als ik nu met mijn hand de kooi in kom willen ze wel van de trosgierst eten maar op de hand komen ho maar.. Alleen de eerste wil af en toe nog welleens op mijn hand komen, maar daar houd het ook mee op. Heeft iemand tips of opmerkingen hierover? Ik ben nu ongeveer 3 weken bezig met de eerste parkiet en bijna 2 weken met de tweede.  ;)

GeetjeBird

Anton, ik denk dat de toverwoorden nu juist zijn: geduldig zijn en volhouden!!!

Op een heel parkietenleven is 3 weken of 2 weken heel weinig he...dus gewoon door blijven gaan. Onze nieuwe aanwinst Gradje doet ook alles voor trosgierst. Als ik met een streng in de kooi gaan is hij niet van mijn hand te krijgen. Maar dan is hij niet tam, dan is hij eerder oppurtunistisch...de parkiet wil gierst en jij hebt het in je hand. 1 + 1 = 2
Als je geen gierst in je hand hebt is die hand niet zo interessant meer.

Pas als ze uit vrije wil, zonder lokkertjes of verleidingen dan ook, op je hand op staat dan gebeurt dat vanuit een vertrouwen dat je hebt opgebouwd. Dus ik zou zeggen blijf doorgaan maar blijf het ook proberen zonder gierst in je hand en dwing niets op.

Succes :)