jong dood naar een paar dagen

Gestart door goldline, augustus 15, 2011, 22:22:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

goldline

Hallo,

Ik heb een vraag: iemand al eens mee gemaakt dat een jong naar 4 dagen na de geboorte dood gaat?
Heb nog een nestje bij een ander koppeltje en dat gaat helemaal uitstekend.
Maar nu krijgt een ander koppel dus jongen en nu is er dus al 1 dood, nu ben ik bang dat de rest zal volgen.
Iemand ervaringen of nuttige tips?

Kleintjes

't Kan altijd gebeuren dat er 'n kuikentje kort na de geboorte overlijdt. Helaas heb ik dat zelf ook meegemaakt (was ook nog 't enigste kuikentje :( )

In de natuur gebeurd dat ook. 't Is (even simpel gezegd) de regel van de sterksten: De sterksten zullen overleven. Ik denk niet dat je je ergens druk over hoeft te maken.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgieMe

Kan inderdaad gebeuren, en helaas is de reden niet echt te achterhalen.
Soms voelen de ouders ook dat er iets mis is met het jong en voern ze het niet meer. Dan gaat het jong dus vanzelf dood.

Het kan ook een bacterie probleem zijn, vogels die wat zwakker zijn zullen dit niet verdragen.
Bacterie probleem kan je voorkomen door regelmatig de ontlasting te controleren en indien nodig te behandelen, zo krijg je een sterkere kweek.