Palladio 5

Gestart door *wendy*, augustus 15, 2011, 12:04:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

BudgieMe


*wendy*

Vandaag de kooi ontvangen. Helaas zitten er dezelfde verbuigingen in de tralies. Nu is er natuurlijk de twijfel of dit misschien zo hoort. Ik heb er een foto van gemaakt. Graag hoor van ik van de mensen die deze kooi ook hebben of dit zo hoort!

Ik heb wel het probleem dat door deze verbuigingen de kliksysteempjes die in het midden moeten op het brede gedeelte er met geen mogelijkheid tussen te krijgen, waardoor ik eerder denk dat het niet zo hoort!! Ook zijn de verbuigingen niet allemaal gelijk :S

Graag jullie meningen!

[verwijderd door de beheerder]

*wendy*

Helaas heb ik nog meer defecten aangetroffen. De deurtjes staan behoorlijk uit het lood en één van de tralies is helemaal los. De kooi gaat dus terug. Aangezien dit de tweede beschadigde kooi al is, geef ik ook aan dat ik geen nieuwe meer hoef.

Weet iemand of de Hagen Vision II Model M02 ergens in een dierenwinkel te koop is? Ik weet dat ze bij Hornbach alleen de kleine (M01) hebben, maar die vind ik toch echt te klein. Of hebben jullie andere tips voor geschikte kooien met een geschikte prijs (beperkt budget, € 70,- is toch echt wel de max)?

Alle tips zijn welkom!

kalinda

Ik heb sinds kort de Ferplast Corrola.Een hele fijne kooi en ook stevig.
De prijs viel mee,omdat ik altijd redelijk brutaal probeer af te pingelen betaalde ik er "maar" €65 voor.
Je kunt gerust onderhandelen hoor,bij dierenwinkels.
Ze verdienen er genoeg aan.  ;)

[verwijderd door de beheerder]

Joyce

Mag ik je een tip geven? Ik las namelijk dat de kooi af en toe naar beneden gaat. De bak beneden in de kooi is vrij groot en als je daar een laagje zand in doet wordt de kooi best zwaar (vond ik tenminste). Daarom heb ik houtsnippers onder in de kooi liggen en geef ik los grit in een bakje erbij. De kooi is daardoor veel lichter wanneer je hem wilt verplaatsen.

BudgieMe

Nee, die verbuigingen horen zeker niet, wat vervelend.
Ik heb er meerdere aangeschaft via hun en dit nog nooit gehad.
Jammer want met die doorzichtige onderbak is het een hele leuke kooi.
In de winkel heb ik hem nog nooit gezien.

Misschien is dit iets?

http://www.huisdiergigant.nl/product/4/841/Vogelkooien/Mallorca_B4-4_wit/

[verwijderd door de beheerder]

*wendy*

Ja ik baal er ook behoorlijk van. Deze kooi was echt nog zwaarder beschadigd dan de eerste. Ik vind het ook een mooie kooi en ik ben ervan overtuigd dat het een goede kwaliteitskooi is. Als ik een onbeschadigde versie kan vinden, dan heb ik zeker nog interesse in deze kooi, maar die kan ik niet vinden. En zoals je zal begrijpen ben ik even geen fan meer van online bestellen. Een eerdere kooi (via budgetkooien) kwam ook al defect aan!

BudgieMe

#27
Misschien heb je hier wat aan, daar kan je gaan kijken;

http://verkopers.marktplaats.nl/3084900

Die ratten kooi kan meestal ook goed voor parkieten, mits de tralie afstand goed is ( 10-12mm )

En nog 1;

http://verkopers.marktplaats.nl/12065820

(samengevoegd ;) Groetjes, Kleintjes)

*wendy*

Helaas hebben deze kooien gaten voor de voerbakjes. Ik ben er voor mijzelf wel over uit dat ik dat niet wil, ook niet als er een mogelijkheid is om klepjes ervoor te doen.

De Big Sonia heeft geen gaten aan de zijkant. Deze heeft echter andere nadelen. Het is de kooi die ik nu ook heb, en die gaat erg snel roesten. Bovendien heeft de kooi maar één deurtje, en daarin kan geen badje hangen.

Ik heb inmiddels wel de Hagen Vision II Model M02 gevonden bij een winkel in Almere. Hier zou ik dus langs kunnen gaan. Daar kost de kooi echter 79 euro, ruim 22 euro meer dan bij Zooplus! En bovendien is het niet naast de deur..

Sky heeft hoe dan ook een andere kooi nodig, maar het is gelukkig geen 'tralieknager', dus het heeft geen verschrikkelijke haast. Ik blijf dus rondkijken en tips blijven welkom. Tot nu toe is echter de Hagen Vision kooi de enige die in aanmerking komt. Waarschijnlijk ben ik veel te kieskeurig, maar op dit moment ben ik nog niet bereid om 'dan maar' een kooi met gaten te kopen.Misschien komt dat nog ;-)

DobbyFloppy

Webshops zijn overigen zoiezo goedkoper.
Zijn Winkels zoals ranzijn niet iets?
Bij mij in de burt zit ook Simba Diervoerders, soort groothandel.
Ik heb wel eens in het tuincentrum gewerkt dus ik weet eventueel ook wel bedrijven die aan veel winkels leveren.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

BudgieMe

De Hagen kooi is dan ook een heel erg leuke kooi. ;)
Heb hier de middelste en grootste dus en ben nog steeds geen leukere kooi tegen gekomen in dit formaat en kaliber.
Steviger wel maar leve de tyraps! :)

*wendy*

De Hagen kooi is geen succes geworden. Ik heb meerdere keren een defecte kooi toegestuurd gekregen. De laatste keer heb ik de kooi toch helemaal in elkaar gezet, om te stevigheid e.d. te checken. Aangezien de kooi regelmatig van boven naar beneden verhuist als ik de hele dag niet thuis ben (hij staat op mijn slaapkamer), moet het wel een stevige kooi zijn. Deze kooi is iets te wiebelig om meerdere keren per week de trap op en af te tillen.

Het is erg lastig om een kooi te vinden naar mijn smaak. De eisen die ik tot nu toe stelde:
* twee deurtjes, waarvan 1 waar een badje aan kan hangen
* geen gaten voor voerbakjes, omdat ik voerbakjes gebruik die in de kooi hangen.
* minimale afmeting: 54 x 34 x 74, zoals mijn huidige kooi
* goede kwaliteit: niet dat bij het bevestigen van een speeltje of een zitstok de verf al afbladderd: ik wil niet elke 3jr een nieuwe kooi hoeven kopen!

Nu heb ik wel gemerkt dat er geen kooi te vinden is die aan deze eisen voldoet. De betere kwaliteit kooien (bv Montana), hebben allemaal gaten erin. Mijn oog is nu gevallen op de Montana Memphis I. De voerbakjes die hierin hangen lijken mij wel goed, omdat zij aan de binnenkant hangen (wil niet van die diepe bakjes aan de buitenkant). Het zijn echter andere bakjes dan ik nu gebruik en daar komt mijn probleem. Sky eet alleen uit het bakje dat hij nu gewend is, en dan ook nog alleen zolang het precies op dezelfde plek hangt als hij gewend is. Ik heb inmiddels enkele keren geprobeerd de voerbakjes te verplaatsen om hem daaraan te laten wennen, maar hij eet gewoon de hele dag niet!!! Nu is het dan nog een optie om de bijgeleverde voerbakjes niet te gebruiken, maar wordt er iets bij deze kooi geleverd waarmee de gaten dan afgesloten kunnen worden?

Het andere probleem: Sky komt niet op de bodem van de kooi en houdt absoluut niet van water (terwijl hij als klein vogeltje wel in bad ging!). Nu wil ik toch proberen hem te laten wennen aan een badje, maar dan moet ik dat badje wel in de deuropening van de kooi kunnen hangen (op de bodem zetten heeft geen zin, daar komt hij toch niet). Zijn er badjes die in de deuropening van deze kooi passen? (deze kooi heeft maar één deurtje toch?)

Ik hoor graag van de eigenaren van deze kooi!

ingeborg

Waarom ga je niet voor de Ferplast Corola.
Die voldoet aan je afmetingen,er zitten twee deurtjes in,badje wordt bijgeleverd.
Er zitten afdekklepjes voor de openingen van de voerbakjes die je heel makkelijk met een tie-rip vast kunt maken.(heb ik ook gedaan en gewoon eigen bakjes IN de kooi gehangen)
En de kwaliteit en stevigheid van de kooi is top.

ingeborg

Een fotootje van de dicht gemaakte klepjes....

[verwijderd door de beheerder]

TenT

Ik heb gisteren een kooi gekocht waar je de eetbakjes perfect kan afschermen. Er is een soort draaisysteem aan bevestigd. Misschien is het een idee om ook een kooi te kopen met zo een systeem?

Als je zo een kooi koopt zou ik wel aan de winkel vragen om dit te installeren want het is best moeilijk.

*wendy*

Bedankt voor de reacties. De Ferplast Corolla hou ik in mijn achterhoofd. Mijn voorkeur gaat uit naar de Memphis, dus ik hor graag van mensen die ervaring hebben met deze kooi, met name mbt:
* roetstvorming
* afdichten gaten voerbakjes
* badje passend in deuropening Memphis?

Alvast bedankt!