Teflon Pannen?

Gestart door Marielle&trut, oktober 20, 2005, 16:32:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marielle&trut

Hey!!

Ik heb net gister een anti aanbaklaagpan van de tefal gekocht dan schijnt het volgens mijn tante dat je de parkiet dan aan de andere kant van de kamer moet zetten omdat deze dood neer kunnen vallen bij het soort gassen die er vrij komen bij een anti aanbaklaag pan. Deze gassen komen vrij als je het vlees een beetje laat aanbakken. Eng idee want mijn parkiet staat tussen de keuken en de huiskamer. Is het echt zo erg want dan bak ik er niet mee hoor ik vind het maar een eng idee.  :blink:

Carla

Kijk eens onder de rubriek mededelingen daar is een gans topic geopend aan teflon pannen en gevaarlijke gassen ;)

Parkieten-Freak

Als het echt fout gaat met Teflon, dus bij FLINKE oververhitting helpt het niet om je parkiet aan de andere kant van de kamer te zetten.
Het helpt ook niet om je parkiet in een andere kamer in het huis te zetten: de dampen die vrijkomen bij oververhit Teflon zijn dermate giftig, dat ze de vogel helaas toch bereiken.

Tip: doe Teflon pannen weg.
Mocht dat niet mogelijk zijn, wees dan voorzichtig. Bak niet te heet, en blijf altijd in de keuken als je aan het bakken bent.
Gooi OUDE of bekraste anti aanbakpannen zeker weg. Mogelijk vormt een beschadigde anti-aanbaklaag nog een groter risico, daar deze op zijn minst poreus is.

Gourmetten: Breng de vogels naar een logeeradresje, dus  UIT HUIS!

Niet alleen vogels zijn gevoelig voor Teflon dampen: ook mensen kunnen er ziek van worden.
Bij mensen lijken de symptomen van Teflon toxicose op griep.
Vogels zijn echter vele malen kwetsbaarder dan wij, vanwege hun geringe lichaamsgewicht en daarnaast hebben ze een grote longoppervlakte.


Marielle&trut

Thanx!!

Ik heb net een nieuwe pan dus dat vind ik wel jammer maar als ik ga bakken dan gaat de parkiet op de gang ik ben wel blij dat ik dit te horen kreeg voordat ik met de pan ging bakken.  <_<

Nu weet ik wat ik moet doen om het te voorkomen. Het zou verboden moeten worden dat teflon is er geen andere manier om de pannen toch een anti aanbaklaag te geven zonder teflon?

Na ja in ieder geval bedankt!! :D