Alles weten over de aanschaf van een tweede parkietje

Gestart door DorisEnCharlie, augustus 12, 2011, 10:11:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DorisEnCharlie

Hallo allemaal,


Ik heb eén parkietje genaamd Doris.
Maar ik lees hier dat iedereen wel twee parkietjes heeft.
Daarom denk ik dat ik misschien ook een tweede erbij moet nemen, maar is het dan niet zo dat ze allebei minder snel tam worden?
En kunnen ze dan nog tam worden?
En is het ook mogelijk om Doris alleen daar te laten zitten?
Misschien hebben jullie nog wat opmerkingen.


Groetjes!

hillie

Als je twee parkietjes heb worden ze ook wel tam.
Alleen duurt het wat langer dan met 1 parkietje.
Je kan je parkietje ook alleen laten maar dan moet jij meer aandacht aan hem geven.
En een tweede parkietje is toch veel leuker voor je parkietje.

AntonRispens

Het gaat bijna evensnel als eentje, echt waar!
Het 2e parkietje, zal de eerste heel snel gaan volgen. En als je er een parkiet bij doet, blijft de eerste parkiet net zo tam als voorheen, al kost het wel een weekje ongeveer om ze aan elkaar te laten wennen, ze zullen eerst wat meer met elkaar doorbrengen.

Ik vind een 2e parkietje ook een hele goede keuze, tijden dat jij niet thuis bent hebben ze elkaar om te spelen. Als je elke dag de hele dag thuis bent, dan zou 1tje wel kunnen. Maar mocht je werken of op school zitten zou ik voor 2 gaan, zodat ze geen uurtjes alleen hoeven door te brengen.  ;)

_White_

meerder parkieten zijn sneller tam te krijgen vind ik. Ik had eerst 2 pietjes paar dagen geleden nummer 3 en 4 gekocth en die zijn aardig tam, omdat de andre 2 al aardig tam waren :P Dus 2 parkieten zijn sneller tam te krijgen dan je denkt. Als 1tje jou al vertrouwt zal het niet lang duren dat de 2e hem/haar volgt.

MvG Mo...

DorisEnCharlie

Oké bedankt!

Ik ga deze eerst helemaal tam maken en dan een tweede erbij kopen:)
     Dankjulliewel!