2 popjes, wat nu?

Gestart door AntonRispens, augustus 11, 2011, 19:35:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AntonRispens

Hallo,

Ik sinds maandag mijn 2e parkietje, en dit is 100% zeker een popje. Alleen over de eerste parkiet twijfel ik nog, hoogstwaarschijnlijk is dit ook een popje. Ze zitten sinds dinsdag morgen in 1 kooi, het gaat soms heel goed, maar af en toe springt mijn eerste parkietje haar boven op het lijf. Hoelang moet ik dit aanzien? Het is vaak een uurtje goed en dan gaan ze weer even ruziemaken, zo de hele dag wat door.

Wat kan ik het beste doen?  ;)

Mirjam

Ik zou beide dames toch even in aparte kooien zetten. En dan de kooien naast elkaar zetten zodat ze elkaar kunnen zien en horen. Het is sowieso niet gek dat parkietjes even aan elkaar moeten wennen of het nou popjes zijn of niet.
Ik ben zelf ongeveer een maand bezig geweest om mijn 1e en 2e goed aan elkaar te laten wennen.

AntonRispens

Ik snap dat ze natuurlijk niet in 1 dag aan elkaar gewend zijn, maar ik ben van mening dat als ik ze nu weer bij elkaar weghaal het alleen maar langer zal gaan duren, vooral omdat ze nu voor de 3e dag bij elkaar zitten. Dit zal de twee niet tengoede komen lijkt mij..

;)

Maar doelde meer op het 2 popjes idee, dit is dus heel goed mogelijk?

Mirjam

2 popjes botsen sneller dan 2 mannetjes. Maar ik heb hier bijv een heel lief en gemakkelijk popje wat dikke maatjes is met dr pittige vriendin. Dus het kan wel.
Het ligt er ook aan hoe heftig de 'ruzies' zijn en of je ze goed in de gaten kunt houden.
Anders zou ik ze toch even in aparte kooien zetten en ze dagelijks met elkaar in contact brengen buiten de kooi. Als dat allemaal goed gaat, kun je de periodes dat ze samen zijn steeds langer maken.

AntonRispens

Het gaat opzich niet heel erg verkeerd, de ruzies zijn niet tot bloedens toe. Het is meer als de ene zit te eten wil de andere ook, en dat botst soms (ook al heb ik 2 voerbakjes). En  als ze samen op de stok zitten buiten ze elkaar in de nek en in het buikje ik weet niet of ze daar last van hebben, je hoort ze dan heel baby achtig piepen. Heel appart!  ???

Ik kijk  het nog wel even aan want ik denk zelf dat het een kwestie van tijd is, maar goed we zullen zien hoe het gaat.

Taz

Ik heb een foto van jouw parkietjes gezien, maar ik heb eigenlijk de indruk dat de groene kiet een mannetje is...

Ik denk eigenlijk dat je geduld moet hebben. IEdereen moet toch wennen aan nieuwe situaties?

AntonRispens

Het wennen dat is nu wel aardig achter de rug hoor. Ze zijn de hele dag met elkaar in de weer, en willen alles slopen zelfs hun kameraadje:P haha. Maar bij de paarse is het overduidelijk dat het om een popje gaat. Bij de groene twijfel ik nog steeds heel erg omdat die elke dag weer van kleur veranderd, het lijkt wel een toverbal, zoals hier al eerder is vermeld. haha het is een heel appart gezicht. Ik wil het eigenlijk wel weten, aangezien ik namen voor de beestjes wil gaan bedenken. Ik zal morgen even proberen een duidelijke foto van de neusdop van de groene te maken. Hopelijk word het mij dan duidelijker!  ;)