Parkiet weggevlogen.... Verschrikkelijk!!! :'(

Gestart door Anita1983, augustus 11, 2011, 17:38:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anita1983

Lieve mensen,

Onze nachtmerrie is werkelijkheid geworden...  :'( :'( :'(
Ik was dinsdagavond bij een vriendin en mijn man was thuis, een nicht en neef waren bij ons op visite. Er werd aan de deur gebeld en zij deed open. We hebben 2 deuren, maar door de wind waaide de eerste deur open en juist op dat moment is mijn allerliefste Snoepie via de keuken, door de deur naar buiten gevlogen... We zijn altijd zo voorzichtig, en in de jaren heeft hij zelfs niet eens een poging gedaan om die kant op te vliegen!!! En nu ineens wel!!!!
Mijn man heeft mij in paniek gebeld dat ik gelijk naar huis moest komen, omdat er iets ergs gebeurd was... Nou dit is werkelijk vreselijk!!! We hebben de halve Maten afgezocht met zijn belletje, kooitje, poppetje met parkietengeluid, telefoon met parkietengeluiden... Nergens...Geen teken, geen geluid, niets! Om 3 uur 's nachts zijn we naar binnen gegaan om flyers te maken en om half 6 's ochtends toen het weer licht begon te worden, zijn we verder gegaan met zoeken. 
Gisterenochtend hebben we hem op allerlei sites aangemeld als vermist, de dierenambulance ingeschakeld, flyers opgehangen en nog meer gezocht en gezocht....
Vandaag kwam er een bericht binnen dat er een vogeltje gevonden was. Dit gaf hoop, heel veel hoop! Zeker nadat ze een foto had gestuurd. Wij gelijk op pad, maar helaas!!! Het had zijn broertje kunnen zijn, ze leken precies op elkaar! Even was er hoop, maar ook dit werd weer een klap....
Ik ben zo verschrikkelijk verdrietig, ik ben zo bezorgd, ik ben zo kapot... Dat arme beestje... Ik maak me zo'n zorgen...  Ik zal nooit meer hard oordelen over anderen die dit overkomt. Je hebt het idee dat dit bij jezelf niet kan overkomen, omdat je altijd zo voorzichtig en bedachtzaam bent. Al is dit altijd een angst... Wat is dit verschrikkelijk!!!!! Onze lieve, lieve Snoepie.... :'(
We blijven zoeken, flyers ophangen, hopen en bidden... Hij moet toch ergens door iemand opgevangen zijn? Zo'n lief diertje!!!

Mochten jullie in Apeldoorn e.o. wonen of er mensen kennen, willen jullie dan vragen of ze uit willen kijken naar ons parkietje? Zie advertenties hieronder (de beloning bij sommige advertenties slaat nergens op! Snoepie is natuurlijk veel meer waard, maar niets invullen voelde ook zo leeg... Uiteraard krijgt de vinder een mooi cadeau om onze dankbaarheid te tonen!):

http://www.amivedi.nl/zoek/Resultaten/
http://ge.gevondenenvermistehuisdieren.nl/index.php?item=view_class&id=20931&type=6
http://www.vermistedierenregister.nl/vogels/parkieten/geelgroene_grasparkiet_weggevlogen34142.php
https://petbase.eu/modules.php/LostFound
http://dieren.marktplaats.nl/vermiste-en-gevonden-dieren/473054979-vermist-geel-groene-grasparkiet-weggevlogen.html?return=eJw9yjsOgzAMANC7MHRMQhPj4gj1KCjFRkT8IrC6VL07nbq86SWq6ZPJxZNqB1QJZ%2B2zyhon1ULWvuWY9yKbWdMxa1lS0tNsi%2F1HU6byzNwF9A5Ci%2B1t2Fk6cMgDBhhBHu7ukdG%2FQoPBpx%2FcjFX8XhjCJ1U%3D&complete_editing=1
http://apeldoorn.locanto.nl/ID_119146391/Geel-groene-parkiet-weggevlogen.html

Veel liefs en pas goed op jullie dierbare vriendjes!!!
Anita Gezer-Lieferink 

[verwijderd door de beheerder]

foxie13

Ohwww wat erg! :( Ik hoop het beste voor jullie!

AntonRispens

Zo, flink balen! Wens jullie veel succes met de zoektocht, en hoop voor jullie dat hij snel terugkomt!

Shannon

 :(Wat jammer,
Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie hem terugvinden!

2BFielicious

Och jee... dat is als parkieten-eigenaar toch wel je ergste nachtmerrie! :'(
Ik woon niet in de buurt, maar ik hoop dat iedereen die dat wel doet goed hun ogen uitkijken! Vanuit Kaatsheuvel duim ik met je mee! Vind het zo rot voor je (ookal kennen we elkaar niet, maar snap zo goed dat je je zo rot moet voelen).
Sterkte en ik hoop echt echt echt dat je hem terugvindt!

inge

Duim ook mee voor jullie vriendje,hoop dat hij snel terecht komt!

Anita1983

Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie lieve woorden.
Hebben vanavond nog wat flyers opgehangen bij een supermarkt in de buurt en aan bomen.
Omdat Snoepie zo tam is, hopen we dat hij bij iemand thuis is opgevangen...
Die onzekerheid, daar worden we helemaal gek van....  :(

Moppers

Wat ontzettend vervelend. Zo'n stom ongelukje met die deur, en gelijk weg...

Je kan er ook over denken om een advertentie met foto te plaatsen in een huis aan huis blad. Misschien dat dat meer mensen of andere mensen bereikt dan de flyers.

Succes, sterkte, ik hoop dat hij gauw weer thuis is.

Parkieten-Freak

Ach jee Anita, wat afschuwelijk is dit.  :'(
Dit is inderdaad de nachtmerrie van ons allemaal en hoe voorzichtig je ook bent, het kan gewoon gebeuren en het gebeurt helaas ook.
Laten we hopen dat Snoepie alsnog gevonden wordt.
Het is een goed idee van Moppers om een kleine advertentie te plaatsen in een huis-aan-huis blad.
Ik hoop echt op een klein wonder en dat Snoepie gevonden wordt. De kans is klein maar het kan nog wel!
Heel veel sterkte!


Anita1983

Bedankt voor de tip Moppers! Ik ga er mogen gelijk achteraan!
Het was inderdaad echt een ongeluk... Degene die dit op zijn "geweten" heeft, deed het absoluut niet expres, kon er eigenlijk ook niets aan doen, voelt zich net zo beroerd als wij en heeft actief meeholpen met flyeren. Hoe boos ik ook was, hij heeft het ook niet expres gedaan... En ik zie in dat het iedereen kan overkomen, helaas...... Dus het is echt oppassen geblazen! Juist op die momenten dat je even 'iets vlug' wilt doen.

Bedankt voor jullie steunende woorden. Ik ga toch maar proberen een beetje te slapen nu... Heb de eerste nacht helemaal niet geslapen en afgelopen nacht gebroken, de hele tijd nare dromen en dan met een schrik wakker worden, rillen/trillen (niet van de kou), maar denk van de stress... Mijn gedachten zijn dag en nacht bij mijn lieve Snoepie... Ben helemaal op...... :'(

MissDorien

Zal ik je bericht over de vermissing op het hondenforum plaatsen?
Daar zijn enorm veel mensen uit die omgeving (met honden met goede neuzen)

PS je inbox is vol, dus ik kan je geen berichtje sturen.

Anita1983

Hallo MissDorien,

Heel graag!!! Lief dat je dat wilt doen!
Ik heb een flyer gemaakt, wil je dat ik deze doorstuur? Hij staat ook in mijn eerste bericht (onderaan)
Waar heb je een mail naartoe gestuurd? Mijn mailbox is namelijk bijna leeg  ???
Mijn e-mail: ca_gezer@hotmail.com

Groetjes,
Anita


CocoChanel

Wat zal dit een hel voor jullie zijn.
Ik hoop dat ze snel weer terecht komt.

Wel toevallig ik heb zelf ook altijd in de Maten in Apeldoorn gewoond!
Er zijn vast veel mensen die reageren op jullie oproep!
Heel veel sterkte en niet opgeven,
weet zeker dat jullie haar terug krijgen.

x

DorisEnCharlie

Hee,
Echt super erg dat dit gebeurd is!
Ik ken iemand dit ook heeft meegemaakt.
Wat hij toen deed was:
Hij zette de kooi van de parkiet buiten en ging gewoon door met zoeken.
Maar na een dag of 7 toen hij de moed al had opgegeven, zat ie daar in zijn kooi.
Als je meerdere parkietjes hebt is dat lastig.
Maar als je het wel doet, moet je bijv veel trosgierst in hangen.
En veel eten.
Misschien helpt het.

Groetjes en succes!!

martinekl

nou wat vreselijke zeg tjee,  hoop dat je snoepie weer snel mag vinden.  :'( sterkte ik zal duimen voor je.

Anita1983

Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind het ontzettend lief dat iedereen zo meeleeft en meedenkt, dank jullie wel!

@ DorisEnCharlie: Zijn kooi staat de heel dag buiten met voer er in en 's avonds met de tuinlamp aan. We hebben zelfs de ramen boven helemaal open met de lampen aan, maar tot nu toe zijn daar alleen maar muggen en vlinder op afgekomen  :(

We blijven doorgaan! Vandaar zijn er nog meer flyers verspreid en ook de kinderen van mijn groep zorgen dat het nieuws zich verspreidt.
We gaan elke dag even langs het dierenasiel (al hebben zij onze flyer en telefoonnummer, maar toch...).
Verder blijven we hopen, bidden en doorzoeken....

Veel liefs,
Anita


DorisEnCharlie


inge

Hoop het ook zo ,vindt het zo erg, hopelijk is hij vlug bij jullie terug!!!

Anita1983

Hallo allemaal,

Even een berichtje vanuit Apeldoorn.
Onze zoektocht duurt nog altijd voort... We zijn inmiddels meerdere keren gebeld dat er een vogeltje gezien/gehoord of gevangen is.
Maar helaas zat onze Snoepie er niet bij...

Mensen bij ons in de straat hadden afgelopen dinsdag een parkietje gevonden bij ons in de straat. Ze dachten dat hij van ons was, maar helaas was dit niet zo. Het parkietje was helemaal geel. Die man dacht dat hij misschien verkleurd was door de zon, hihi! Het beestje was helemaal uitgeput en zat heel zielig in een doos. Omdat die meneer niets in huis had (voer/kooi), hebben we het diertje meegenomen. En zo zaten we, precies een week na ons drama en onze zoektocht, het leven van een ander parkietje te redden. En dat is gelukt!!!!!  :D
We hebben hem uiteraard als vermist opgegeven, maar tot op heden nog niets gehoord. Het is een vrolijk diertje, echt een zonnetje in huis. Hierdoor en "vanwege de verkleuring van de zon", hebben we hem de naam Sunny gegeven. Wel heel bijzonder, dat je een parkietje mist en een week later een parkietje vindt. Het is in ieder geval fijn voor Dinky dat hij weer gezellig samen kan kletsen. En mocht er niemand komen voor Sunny, dan blijft hij gezellig bij ons wonen.
Maar ja... onze Snoepie hebben we er hiermee niet terug. Gisteren nog, stonden we een paar straten verderop te rinkelen met zijn belletje en hem te roepen, omdat we gebeld waren dat er telkens een parkiet over vloog.... En telkens loopt alles uit op een teleurstelling. Die dag ervoor (donderdag) hadden we een parkiet bekeken die gevonden was (een groene), twee dagen daarvoor (dinsdag) stonden we om 7.00 uur 's ochtends met zijn belletje te rinkelen, omdat er een parkiet in de boom zat (helaas was hij alweer weg, toen wij er waren). Aan het eind van die dag, was er een parkietje gevonden (Sunny). Die dag daar weer voor (maandag), ben ik vanaf mijn werk naar een flat geracet, omdat hij op de gallerij gezien was, maar geen parkiet te zien...  Vorig week (zondag) liepen we tussen de weilanden hier in de buurt, omdat hij daar gezien was. Telkens loopt het uit op niets..... En zo blijf je elke dag een beetje hoop houden en word je elke dag flink teleurgesteld als Snoepie weer niet thuis is :'(

Maar wat ik wel ontzettend lief vind, is dat er veel mensen met je meeleven en meedenken. Ze bellen je op en zoeken zelfs mee!!!  En ze voelen zich dan zo naar als het diertje weer "gevlogen" is al wij er zijn. Dat waardeer ik écht!!! Sommige mensen zijn soms eerst naar een flyer gelopen, omdat ze ons nummer niet hadden. Zo lief dat er zoveel mensen met gevoel zijn en liefde voelen voor mens en dier! En vaak vragen ze of we hen op de hoogte willen brengen als we hem gevonden hebben en blijven ze zelf ook actief rondkijken.
Zijn kooitje staat nog steeds buiten met voer en water er in. De tuinlamp blijft 's nachts nog altijd aan. De hoop blijft, het gemis en de pijn wordt erger en de wanhoop is nabij. Maar we gaan door met zoeken! Het eind is letterlijk zoek...

Veel liefs en bedankt voor jullie lieve berichtjes en woorden!
Anita

Sara

Oh Anita, wat schrik ik van dit berichtje. Ik weet helemaal hoe het is om je gevleugeld vriendje op deze manier te verliezen. Geef de hoop niet op! Ik zou zoveel mogelijk gaan kijken bij mensen die buitenvollières hebben met grasparkietjes, omdat Snoepie misschien wel eens op dat geluid kan afgaan en er rond is gaan vertoeven. Ik duim echt voor je dat je Snoepie terugvindt!

Met vriendelijke groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

inge

Amai,wat doet dit pijn als ik dit lees :(
Krijg er een krop van in de keel,wat moet dit dan niet voor jullie zijn :'(

Hoop en duim nog altijd met jullie mee ,en hopelijk krijgen we binnenkort goed nieuws!!
Heel veel sterkte nog en fijn dat jullie het verkleurde grasje :D opgevangen hebben.
Hopelijk komt hij ook terug bij zijn baasje, net zoals we met ons allen dat hopen voor Snoepie!!!!!!!!!!

Liefs,Inge

lovesbudgies

Is het een idee om die mensen die een parkietje gezien hebben wat zaadjes te geven, zodat ze die elke dag even kunnen strooien? Als daar echt een parkiet zit dan zal die er misschien elke dag even komen eten.

Ik leef heel erg met je mee Anita, ben zelf weleens mijn konijntje kwijt geweest, en je blijft maar zoeken en kijken. Marktplaats en sociale media hebben mij toen gelukkig geholpen. Ik hoop dat je hem zo snel mogelijk vind!

Parkieten-Freak

Jeetje Anita, ik vind het zo erg voor je.... :'(
Gelukkig heeft verdwaalde Sunny bij jou een goed huisje gevonden. We blijven hopen op een klein wondertje. Ook al is de kans klein, het kan zijn dat Snoepie toch nog gevonden wordt,
Veel sterkte en ik blijf voor je duimen!


BudgieMe

Anita wat geweldig van je dat je in je zoektocht je hebt ontfermd over een andere ontsnapte vogel!
En daar zo goed voor zorgt dat hij zelfs mag blijven mocht je de rechtmatige eigenaar niet vinden.

Mocht Snoepie niet boven water komen bedenk je dat er ook mensen zijn die niet zo de weg weten met internet en instanties maar wel net zo liefdevol een vogel kunnen opvangen als jij het doet.
Tuurlijk is Snoepie terug krijgen het allerbeste maar het hoeft geen doom scenario te zijn als het niet lukt, ik wil je hier alleen een hart onder de riem steken.

Ik hoop voor je dat hij op 1 of andere manier zijn weg terug vind naar jullie en zo niet dan naar een ander huisje met veel liefde.
Houd moed!

williwaw

Tja, ik vind het ook heel erg voor jou en je familie. En voor Snoepie natuurlijk. Ik kan alleen maar wensen dat jullie parkietje terugkomt. Respect voor wat jullie allemaal gedaan hebben om Snoepie terug te krijgen!

parkietenlover

#26
ik leef heel erg met jullie mee!!! :'(
ik hoop dat je lieve parkietje snel en ongedeerd thuiskomt!
ik wens jullie heel veel geluk met de zoektocht!
:(

(Overdaad aan smileys en leestekens opgeruimd. Groetjes, Kleintjes)