Hersenschudding?

Gestart door 2BFielicious, augustus 08, 2011, 20:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

2BFielicious

Hallo allemaal,

Kan het zijn dat mijn parkietje Stitch een hersenschudding heeft gehad oid? Hij is namelijk best hard gevallen toen hij met zijn speeltje aan het spelen was. Hij draaide zelfs een paar keer om zijn as (heel toevallig heb ik het nog op film ook, maar kan niet in de bijlage want is te groot (al is het maar 4seconden?)). Vond het zo zielig. Z'n eerste vlucht daarna naar de kooi terug ging niet zo soepeltjes; verder daarna met vliegen niks raars gezien. De twee dagen daarna viel hij overal in slaap, te pas en te onpas op de raarste plekken en zat hij best wel een beetje bollig. Ben 's nachts een paar keer gaan kijken want ik dacht...misschien net als bij de mens een soort van 'wekadvies' zeg maar...
Nu de laatste twee dagen lijkt hij nergens meer last van te hebben, zit hij ook niet bol, slaapt alleen snachts en doet daarbij een paar hele korte powernapjes overdag...as usual! Speelt, vliegt, hobbelt op mijn schouder mee, eet en drinkt, normale ontlasting, kletst de oren van mijn hoofd, zit te "headbangen" zeg maar, aandacht te trekken en vliegt door het hele huis van speeltje naar speeltje.

Ben wel erg opgelucht dat hij nu weer gewoon 'normaal' doet, maar was ook best geschrokken eigenlijk. Heb hem nog maar 3 maanden, maar ben er al zo aan gehecht en heb er zo'n plezier mee en hij met mij ... en gezien het mijn eerste parkietje is, ben ik soms een beetje bang dat ik -onbedoeld- iets verkeerd doe. Heb me van te voren wel goed ingelezen, veel op internet gezocht en ook boekjes aangeschaft..maar toch, een parkietje in het echt is toch anders (leuker!!).

Ik kan niks anders bedenken dat het van die val kan komen... ! Hopelijk was dat het en heeft ie niks onder de leden (gehad).

Groetjes, Sophie en Stitch

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Alles kan, niets hoeft.
Met ander woorden: het is niet met zekerheid te zeggen of Stich een hersenschudding gehad heeft.
Eerlijk gezegd denk ik dat het wel meevalt. Maar ja, een ongeluk zit in een klein hoekje en na een klap of val kan de vogel best even "uit zijn normale doen zijn". Vaak gaat dit weer snel voorbij, het parkietje geen blijvend letsel opgelopen.
Wat op dit moment belangrijker is: je parkietje is nu weer gezond! ;)


2BFielicious

Ja dat is natuurlijk zo.... zeker weten doe ik het toch niet en ga ik ook niet achterkomen. Ik was gewoon best geschrokken omdat hij zich ineens zo anders gedroeg. Maar nu weet ik wel tenminste dat het niet vreemd is na zo'n tuimeling.

Stitch is af en toe ook zo lomp gewoon. Dan rent hij met een wcrolletje of een balletje heel hard over de salontafel, maar die tafel houdt natuurlijk een keer op. Hij rent dan dus in volle vaart van tafel af en valt hij dus gewoon op de grond!  :o Ook als hij erg actief heen en weer aan het springen is dan springt hij weleens mis op het schommeltje bijvoorbeeld en dan hoor je echt zo'n 'plof'  en ligt hij op de bodem. Ik moet daar wel om lachen, maar dan denk ik 'hallo, je bent toch een vogel? spreid je vleugels en vlieg!" Schijnbaar denkt Stitch daar anders over haha. Ook ligt hij heel vaak op zijn rug met een speeltje te spelen; hij draait dan zelf op zijn rug (niet per ongeluk ofzo).
Voor de zekerheid had ik em al eens laten onderzoeken, maar de conclusie was dat het gewoon een lomp vogeltje is (past zich aan aan baasje waarschijnlijk hahaha).