Transportbox geschikt voor vervoer

Gestart door simon86, augustus 05, 2011, 14:36:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

simon86

Is het aan te raden een transportbox http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/transportkooi/174180 te kopen voor wanneer ik mijn nieuwe vogeltje ga ophalen en/of bij het verhuizen naar een oppasadres tijdens mijn vakantie?

Ik lees ook wel eens dat ze hier juist van de omgeving schrikken en je de parkiet beter in zo'n kartonnen doosje kan doen.
Hoor graag!

parkietengek12

Kan je de kooi waar hij in komt niet meenemen? Dan zit hij/zij gelijk in de omgeving waar ze vaak in zit.
Ik laat ze altijd in de kooi bij het verhuizen ;)
Minder stressvol  :)

simon86

De nieuwe vogel moet sowieso met me mee, of in een transportbox die ik dan zou kopen of in zo'n doosje dat ik nog heb.
Mijn kooi past niet echt in de auto en het vakantieadres is bij mijn ouders en dan gaan ze in mijn oude kooi die daar dus al staat. Vandaar dat ik me af vroeg wat beter is..

Moppers

Wat een grappig boxje, die had ik nog nooit gezien.
Hij lijkt me prima. Er zitten stokjes in, het is niet te klein, het is bij koud weer of wind makkelijk af te dekken, goed geschikt dus. Aan de afmetingen te zien zou ik zelfs zeggen dat je er ook 2 parkieten in kunt vervoeren (mocht je ooit een tweede nemen).


simon86

Ik koop het doosje dan inderdaad voor de 2e parkiet die ik ga halen en het zou wel makkelijk zijn als ze met de tijd met zijn tweeën hierin passen voor een ritje van 10 minuten.

Bedankt!