Mijn parkietje, is het een mannetje of een pop?

Gestart door AntonRispens, augustus 05, 2011, 11:08:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AntonRispens

Hier is dan de eerste foto van mijn  parkietje, naam heb ik nog niet. Aangezien ik eerst wil weten of het een mannetje of pop is. Iemand een ide?  ;D En zodra ik dat weet, kan ik ook opzoek naar mijn 2e parkietje.

[verwijderd door de beheerder]

_White_


AntonRispens

Bedankt! Als meer mensen dit kunnen bevestigen, dan ga ik daar ook van uit.  ;)

GeetjeBird

dat is een popje!

Vaak, daar zal uiteraard wel een uitzondering bij zitten, zijn de neusjes van baby mannen, of hele jonge mannen lila en die van poppen licht blauw. Wanneer je het helemaal zeker weet? volgens mij is dat na ongeveer een half jaar...maar als dat niet zo is moeten de andere forumleden me daarin verbeteren.

AntonRispens

Ja klopt, dat is ie! En mijn mijn moeder zitten nog 3 jongen waarvan 2 knalpaarse neusjes hebben en 1 lichtblauw met paars. Dus dan zijn dat mogelijk 2 mannetjes en 1 vrouwtje, dan kan ik dus bij mijn moeder nog een mannetje weghalen voor mijn pop. Thanx!  ;D

mks66


AntonRispens

Dan is dat duidelijk! Een jong mannetje is dan waarschijnlijk 1 kleur paars?  :-\ Dus vel paars, wat later over zal gaan op blauw? En popjes krijgen altijd wat wit bovenin als ze jong zijn? Zeg ik dit zo goed?  :)

Moppers

Ik zou niet zo stellig durven zeggen dat dit een pop is. De foto is wat onscherp, daarnaast vind ik de dop eerder paars dan blauw. Ja, rondom de neusgaatjes is het lichter, maar als dat ook lichtpaars is (kan ik door de kwaliteit van de foto niet goed beoordelen) dan ga ik voor een man.

AntonRispens

De dop is lichtpaars met bij de neusgaten alleen maar wit met daaromheen weer lichtblauw!  ;)


Wouter

Ik zou toch eerder zeggen dat het een man is.. ;)

GeetjeBird


Parkieten-Freak

#12
Als ik de foto zie ga ik ook voor een mannetje, maar als er witte ringen om de neusgaten zitten, dan pleit dat voor een vrouwtje.
Zou je een andere foto van goede kwaliteit willen plaatsen? 


AntonRispens

Nu is het wel duidelijk toch?  :P

[verwijderd door de beheerder]

mks66

Ik zeg het nog 1keer.

een prachtige popje

ze heeft witte ringen rond om de neusgaten.

lovesbudgies

Ook deze foto vind ik niet heel duidelijk. Ik vind de kleur veel te paars voor een popje, maar het zou kunnen dat de kleur straks blauwer wordt.

Ik zou het nog 2 weekjes afwachten...

AntonRispens

Oke, bedankt. Ik ga er waarschijnlijk vanaf morgen wel een mannetje bij doen. Haal zometeen nog een kooi op, om de nieuwe parkiet eerst te laten wennen aan elkaar. Mocht het zo zijn dat ik 2 van hetzelfde geslacht heb, is dit geen ramp want ik hoef nog geen jongen (misschien later ooit). En ik kan hem dan zo ook weer omruilen want mijn moeder heeft er op dit moment 5 in een voilere zitten en dan zou ik daar eventueel nog 1 bij weg kunnen halen.



AntonRispens

Ik denk dat Lovebudgies ook nog gelijk gaat krijgen. Om de neusgaten word het nu aardig blauw. En de rest is aardig paars weer. Dus het zou tegek zijn als het een mannetje blijkt te zijn, want ik ben er vrij zeker van dat mijn andere een pop is. Aangezien die nu een hele witte dop heeft met onder klein beetje blauw maar hij zit op dit moment in de rui.

2BFielicious

Mijn parkietjes' neusdop was geloof ik wel aardig dezelfde kleur toen ik hem kocht en hij is nu hartstikke een mannetje. Ik denk mannetje dus! (maar ik ben niet echt een parkietenkenner  ;))

AntonRispens

Dan zou tegek zijn, maar ik weet het nu echt niet meer.

Neusdop nu:

Rond neusdoppen wit/lichtblauw
En onder paarse kleur.

Ik vind het heel appart...

lovesbudgies

Klinkt als een manneke. Het is wel een toverballetje he, haha.

Petr@

Ik denk dat dit een mannetje is. Ik zie weinig wit hoor rond de neusgaatjes en ik vind de neusdop erg paars.Misschien nog een fotootje ;)

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Parkieten-Freak



mks66

Dan zeg ik ook een mannetje...
ik zei dat ik voor een popje ging maar jaah ;D ;D ;D

AntonRispens

Zo als die foto ziet hij er inderdaad uit, nou ja ´zag´want het word al meer blauw in plaats van paars, maar geen donkerblauw. Lichtblauw! Ik snap het nu echt niet meer.. haha, Ik wacht het af!

elske

En is het nu een mannetje of popje?
groetjes