Hoeveel en wat in volière?

Gestart door parkietengek12, augustus 02, 2011, 14:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

Hallo,

Ik heb in de achtertuin dus een volière van 2x1x2 (LxBxH) met nu nog 2 vrouwelijke grasparkietjes.
Als ik terug ben van vakantie ga ik kijken voor nog 2 mannetjes. Nu heb ik dus met de zoekfunctie gevonden dat 1 m3 per koppel word aangeraden. Ik heb dus 4 m3 dus ik zou 4 koppels kwijt kunnen. Maar nu lijkt het me toch leuk om ook een ander soort vogel erin te doen en dit is natuurlijk een risico dus daarom de vragen hier :P
Ik zou dus 2 koppels willen en dan nog 1 koppel van een andere vogel. De volgende vogels worden goed gecombineerd met grasparkieten die mij ook aanstaan:

Chinese dwergkwartel :P
Kakariki
Valkparkiet

Nu heb ik binnen al een valkje die sociaal gestoord is en dus niet met vogels om kan gaan  ::)
Dus lijkt me een koppel kakariki ook wel leuk :D
Maar zou dit kunnen? Ik heb het eerder gevraagt volgens mij en toen werd gezegt dat ze wel van uitbreken houden en omdat ik geen sluis heb.. Maar daar Kan ik natuurlijk wel wat op verzinnen (doek in deuropening en daar doorheen moeten of zo). Ik wou eerst heel graag een x kweken maar het idee dat ze allemaal miss wel 5 baby 's kunnen krijgen en ik dan 10 jonkies heb en dan 10+4+2 16 vogels in de volière heb staat me niet aan haha :P
Dus miss kan ik dan binnen met een kweekkooi werken zodat ik ook echt per koppel kan kweken (wat ik een groot voordeel vind).

Dwergkwartels lijken me ook wel leuk :D Dt zou wel kunnen toch eventueel?

En dan nog 1 ding. Knaagdieren (lees konijnen/cavia's) zouden die ook kunnen? Mijn zusje droomt  al jaren van een hangoor konijntje :P En die gaan niet in combinatie met dwergkwartels zeker?

En dan nog 1 klein vraagje. Hoe stel ik de vogels in de volière nou aan elkaar voor? en mensen geven wilgentakken zodat de vogel hieraan kunnen eten maar van welke wilg? :P Treurwilg word afgeraden omdat ze soms in water hangen maar hier voor de deur hangt hij niet in het water  ::)

Wow, het zijn best veel vragen geworden... Hoop dat iemand me kan helpen  ;D

Edit:(even iets heel anders) Zou ik eventueel bovenop de stenen ondergrond zand kunnen leggen (1a2cm laag) en daar gras op kunnen laten groeien? of is dit slecht voor ze?

parkietengek12

Het blijft toch bij de grasparkieten  ::)
Maar als ik alleen met bepaalde koppels wil kweken misschien volgend jaar (mits koppels oud genoeg ofc) in een kweekkooi. Hoeveel zou ik in deze voliere dan kunnen huisvesten? Max 10 ofzo..? Niet dat ik het maximale wil hebben want dat is natuurlijk niet handig, maar dan weet ik dat alvast  ;)

MissDorien

Ik zou om te beginnen niet meer dan twee of drie koppeltjes doen.
Zo kun je wennen aan een grotere hoeveelheid vogels en hun karakters leren kennen.
En dan heb je nog ruimte voor eventuele parkieten die op je pad terecht komen.