Wiske veranderd zo erg

Gestart door Marianne, juli 31, 2011, 02:34:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marianne

Hallo Allemaal,

Wiske die na de dood van Suske snel bevriend was met Jumbo veranderd de laatste week zo erg, ik weet niet wat er is maar hij gilt echt urenachter elkaar door :-\ Wiske was altijd een vrij rustige vogel, sliep veel, schreeuwde eigenlijk nooit waarom nu ineens wel wordt er niet vrolijker van als Wiske maar gilt en gilt en ik weet niet waarom.
Jumbo begint het gedrag inmiddels over te nemen en denkt waarschijnlijk als hij gilt gil ik mee.

Is er wat veranderd nee, alleen zie ik wel dat hij als hij het op een gillen zet zichzelf als het ware uitstrekt en springt van touw naar touw. Dansen doet hij ook al niet meer :( Wiske is niet tam, Jumbo ook nog niet maar zou dat sneller worden dan Wis omdat Jumbo een heel ander karakter heeft. Wis is altijd al een heel eigenzinnig parkietje geweest die ook niet luisterd als ik tegen Suske zei dat ze zachtjes moest praten [ Sus was ook een behoorlijke lawaaimaker ] dan deed ze dat maar bij Wiske heeft dat totaal geen uitwerking.

De kooi van plek wisselen wil nog wel eens helpen maar ik wil graag weten waarom hij ineens zo luidruchtig is en waarom hij niet meer danst is hij ongelukkig? Met Jumbo samen gaat goed geven elkaar kusjes, krabbelen op elkaars kopje maar kunnen ook behoorlijk bekvechten vooral tegen slaaptijd.

Jumbo is een heel speels vogeltje dat bijna continu aan het spelen is, Wiske speelde al nooit veel en is wel iets actiever nu maar ook alleen maar met het schommeltje. Jumbo gaat bijna elke dag in het bad Wiske wil wel maar durft gewoon niet.
Ik moet toegeven dat Jumbo meer aandacht krijgt, als ik naar de kooi loop komt hij er al aan en spelen we samen met de draaibal. Als ik Jumbo iets voor doe hoe je met iets moet spelen komt hij er gelijk aan en gaat het ook doen, Wiske doet dit niet en zal dat denk ik ook nooit doen.

Ik heb ze vaak voor het raam staan zodat ze in de tuin kunnen kijken maar daar is de laatste weken ook geen vogel te zien kan het dat zijn? Kan het zijn dat hij merkt dat Jumbo toch meer aandacht krijgt? Kan het zijn dat het dier gefrustreerd raakt van alle dingen die Jumbo wel durft [badje] en hij niet?

Hoe kan ik Wiske weer als een dansend manneke krijgen die gelukkig is want volgens mij is hij dat niet anders dansde hij toch wel????

Ik had met Suske ook meer contact omdat Wiske dat eigenlijk nooit zo wilde, is dat raar? Ik heb ook niet echt een band met hem want die kans heb ik nooit gehad wat hij wel deed toen ik met trosgierst training bezig was zat hij als eerst op mijn vinger maar doordat ik reuma heb kan ik dat eigenlijk helemaal niet zo goed volhouden.

Het is niet zo dat ik niets om Wiske geef absoluut niet maar ik heb nog nooit zo een leuk parkietje als Jumbo gehad die met alles speelt en de hele dag danst en blij is met alles. Wiske en Suske keken nooit naar het speelgoed om.

Nog iets al is het al een lang verhaal met veel vragen sorrie daarvoor maar Wiske was ook [ hij is nu anderhalf jaar bij ons] altijd veel ziek, komt heel moeizaam de rui altijd door, moest bijna wekelijks overgeven dan zat het hele dak vol met uitgespuugde zaadjes, was daar soms dagen niet lekker van en sliep steeds. Nu Suske dus overleden is ruim 6 weken geleden, is Wiske nog maar 2 keer vlak na het overlijden van Sus aan het spugen geweest en nu al weken niet en dat is echt een uitzondering.

Nu heb ik uiteraad hier al veel gelezen kan het zijn dat Suske altijd al iets heeft gehad zonder ook maar 1 dag ziek te zijn geweest maar dat Wiske daar wel ziek van werd want waarom is hij dat nu niet meer.   

Veel vragen maar ik wil toch een gelukkige Wiske zien, als iemand tips heeft hoor ik dat graag zat al te denken aan het veranderen van de binnenvoliere maar maak ik hem dan niet nog meer overstuur?

Bedankt voor het lezen.

Groetjes een bezorgde parkietenmama