Klopt mijn voer verdeling wel? Ben bang dat ik teveel aanbied/geef.

Gestart door AntonRispens, juli 29, 2011, 19:33:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AntonRispens

Mijn vraag was, of ik teveel voer aan de vogel verstrek.

Er zit standaard in de kooi:

-zaadmengsel
-kräcker staaf
-ei-krachtvoer
-ma-ki maagkiezel
-kalksteen

Ook heb ik nog een kalksteen schommeltje, maar naar mijn idee heeft hij er nog nooit aangezeten.

Nu heb ik de maagkiezel en ei-krachtvoer door elkaar gemixt en in een appart bakje gedaan, weet niet of dit verstandig is? Of moet ik gewoon een theelepel door het normale zaadmengsel heen doen?

Ik zal zondag even een paar foto's uploaden want ik wil graag weten of het gaat om een mannetje of popje. Het word tijd voor een naam en dan is makkelijker zoeken als ik weet om welk geslacht het gaat.

Mirjam

Je kan daar heel veel over vinden als je de zoekfunctie gebruikt...

Kleintjes

Ei voer en grit + kiezel kun je beter gescheiden houden. Eivoer bederft vrij snel en dan gooi je ook 't 'goede' grit en kiezel weg. Eivoer kun je ook door de dagelijkse portie zaadjes mengen (wel elke dag vers aanbieden). Eivoer hoeft nit dagelijks aangeboden te worden tenzij je kweekt.

De VitaKraft Crackers worden eigenlijk afgeraden vanwege de honing ( = suiker). Hier krijgen ze ze heel sporadisch (meestal als er iets te vieren is en dat is niet zo vaak). Trosgierst is ;n gesonder alternatief en natuurlijk groente en fruit :)

De zoekfunctie kan je hierbij goed van dienst zijn :) Vragen mag altijd als je 't niet kunt vinden of als iets niet duidelijk is :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

AntonRispens

Oké bedankt! Dan doe ik die crackers heel af en toe als ze het verdient heeft, haha. Ongeveer 1x per 2 maanden, als ze op zijn zal ik dan ook geen nieuwe gaan kopen. Dan kan ik beter fruit en groente voorschotelen.

Bedankt zal via de zoekfunctie even zoeken.  ;)