Nieuw bij ´Parkietenfreak.nl´ Introductie en een vraagje!

Gestart door AntonRispens, juli 29, 2011, 16:29:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AntonRispens

Hallo Parkietenvrienden,

Ik ben al een tijdje het forum aan het volgen, en vind er vaak nuttige informatie die ik toe kan passen op mijn parkiet.
Ik heb twee weken terug mijn eerste parkiet aangeschaft samen met mijn moeder die er op dit moment 5 heeft. Mijn moeder heeft ze in een buiten voilere en ik heb er op dit moment één in huis. Een naam verzinnen voor dit lieve beestje is nog niet zo´n makkelijke opgave, aangezien ik nog niet kan zien of het gaat om een mannetje of popje.  :-\ Het tam maken gaat wel goed, hij komt al op de hand zitten, en uit de hand eten en heb hem nu 1x uit de kooi gehad. Dat ging iets minder want hij vloog meteen richting de stok van mijn kamergordijn en heeft daar de hele avond zo´n beetje gezeten, kwestie van wennen lijkt mij.

Nu heb ik ook meteen een vraag: Ik ga binnenkort naar een 3-daags festival toe, eind augustus. En wou de parkiet dan voor 3 dagen bij mijn ouders brengen. Wat is de beste optie? Het vogeltje bij de andere 5 in de voilere doen, of binnen in de huiskamer houden zoals hij nu ook bij mij is?

Hij is namelijk in 1x gekocht en kent zijn broertjes en zusjes daarom nog wel lijkt mij? Wie kan mij hier wat meer over vertellen of enige tips aan mij kwijt.

Ik zal binnenkort even een paar fotootjes plaatsen van mijn vogeltje, en als iemand een suggestie heeft voor een naam?  :P Je bent welkom!

Groet,

Anton

Mirjam

Hoi,

Allereerst welkom!!!!
Is het jouw bedoeling om, als dit liefie tam is, er een 2e bij te nemen?

Het besef van broertjes, zusjes, papa of mama zijn ze heel snel kwijt.
En een naam is inderdaad ontzettend moeilijk. Ik wilde leuke, duidelijk en vooral korte namen.
Als je googled op parkietennamen kom je heel veel leuke opties tegen.

En een allereerste vlucht is altijd even wennen maar al heel snel zal ie als een raket door je kamer heengaan.

AntonRispens

Dankjewel!  ;D

Ja, het is de bedoeling zodra deze goed tam is en zonder problemen uit de kooi kan. Er nog een 2e bij te nemen, en deze haal ik dan bij mijn ouders weg (dan hebben ze er nog 4 :P). Bedankt voor de tip, ik zal welleens even gaan zitten googlen. Zo ben ik ook aan dit forum gekomen, haha.

Het is leuk om te zien dat mijn parkietje nu ook gaan roepen en fluiten als ik de deur uit ga, maar vooral als ik binnenkom. Op dit moment roept hij ook de heletijd om aandacht, en hij houd alles heel goed in de gaten.  ;)

Mirjam

Graag gedaan, daar is dit forum voor.
Ik zou deze (maar misschien hebben andere forumleden andere meningen) tijdens je festival ook in de huiskamer zetten.
Anders gaat hij voor 3 dagen de 'drukte' in en is daarna weer in zijn eentje in de huiskamer.

Succes met de naam!

AntonRispens

Dus je bedoelt, sleutel van mijn huis aan mijn moeder geven zodat zij vanuit mijn huis af en toe langskomt om de boel te verversen etc. of mijn zusje? Dat zou inderdaad ook een optie zijn.

Mirjam

Nee sorry, ik dacht dat ie dan bij je moeder in de huiskamer kwam te staan.
3 alleen laten is een slechte optie en moet je niet willen.

AntonRispens

Ja hij komt dan ook bij mijn moeder in de huiskamer te staan maar nu staat hij in mijn huiskamer. Was er even vergeten bij te melden dat ik niet meer bij mijn ouders woon.  ;)

Dus de beste optie is bij mijn ouders in de woonkamer, zodat hij de meeste aandacht kan krijgen?