broedhok op goede plek??

Gestart door mks66, juli 22, 2011, 17:15:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mks66

Hallo allemaal,
Ik wou vragen of mijn broedhok op een goede plek stond.
ik heb het midden in de kooi zitten.
Hier heb ik een foto:
De 3e foto had ik een week geleden gefotografeerd.

Mvg,
mks66

[verwijderd door de beheerder]

mks66

sorry ik heb de 2 zelfde foto's gezet

[verwijderd door de beheerder]

GeetjeBird

Wat een gezellige parkietjes!

Heeft je kooi niet de mogelijkheid om het broedblokje aan de buitenkant te bevestigen? Dan gaat het niet ten koste van de beweegruime voor je parkieten en dat kan uiteindelijk je broedsel of de pogingen daartoe ook ten goede komen. Is er ergens niet een luikje voor de voedingsbakjes waarachter het broedblokje past?

mks66

erg is wel plek alleen dan ligt het wel heel laag, jammer genoeg.
ik dacht ook al hoe jij dacht, maar nee jammer genoeg niet.
dan zou het veel ruimer zijn..

mvg, mks66 :D

GeetjeBird


Als ik naar jou kooi kijk moet ik dezelfde conclusie trekken. Ik heb ooit een beetje een vergelijkbare kooi gehad...daar heeft heel even een nestkastje in gehangen... Maar daar ben ik snel mee gestopt. Ze vonden het vooral een interessant speel/ verstop item..en kastje nam te veel ruimte in beslag.

Nu ik een veel grotere kooi heb zou ik er makkelijk 2 nestkastjes in kunnen hangen, maar ik heb geen behoefte en te weinig kennis van kweek. Daar komt zo veel bij kijken..ik heb nu 5 parkietjes en vragen al genoeg aandacht  ;D

In de bijlagen zie je foto's van mijn oude kooi incl het nestkastje, ik had ook geen ruimte om het kastje te bevestigen. Denk ook gewoon dat deze kooien daar gewoon niet voor zijn gemaakt en niet geschikt voor zijn.



[verwijderd door de beheerder]

mks66

#5
de vorig keer ging mijn popje d'r in en de man keek afentoe er in.
ze waren wel liefdeskoppels.

en ik zie dat de broedblok klein was. mijn broedblok is groter geloof ik.

BudgieMe

Ik zou je blok aan de buitenkant hangen, bijv waar je nu je badje hebt hangen.
Dat is ook veel makkelijker om blok controle te doen.
Want je krijgt het blok er niet makkelijk in en uit nu toch?

Hoe wil je dat straks schoonmaken en controleren?

En nog een tip, haal de sepia er uit. Het is sowieso geen goed iets maar in de broed kan de man er uit verveling op aanvallen als de pop in het blok zit en dit is een enorme aanslag op zijn nieren dan.
Gaat te veel drinken en te nat voeren enz,...

mks66

Ik heb de parkieten in de middag in een andere kooi gezet, en ik heb gekeken of de broedblok buiten kon. alleen het word dan moeilijk met het controleren van de parkieten. als het in de kooi zit kan ik het wel controleren, want de controle klepje zit bij de gat. dat ding schuift naar boven en dan word het makkelijker.

Bij de website van parkietenfreak staat dat er kalk en eivoer moet hebben als je wilt kweken. dus ik heb het zo aangepast.
Sepia is dan kalk, dat staat in de sites.

mvg,
mks66

Parkieten-Freak

Citaat van: mks66 op juli 23, 2011, 23:56:42
.......
Sepia is dan kalk, dat staat in de sites.

mvg,
mks66

Sepia is geen kalk, sepia bevat kalk.


mks66

Oow sorry een foutje, jah bevat kalk:D

Geertje

Mks66,

Misschien zie ik het niet goed, maar het lijkt alsof je zo'n geurbuideltje aan de kooi hebt hangen. Klopt dat?
ALS ik het inderdaad goed zie, dan adviseer ik je die weg te halen daar.
De geur van die dingen is zo sterk en de inhoud zo chemisch, daar krijgen je parkieten geheid ademhalingsproblemen van.

Om geurtjes tegen te gaan kun je beter een bosje kruiden gebruiken. Wat lavendel, tijm of basilicum bijvoorbeeld. Ruikt lekker, is natuurlijk en als je het vooraf goed afspoelt kunnen je parkietjes het nog eten ook.

fijn weekend!

Gerda


GeetjeBird

MKS66,
Waarom eigenlijk een geurbuideltje? Heb je daar iets speciaals in zitten waar je parkietjes dol op zijn?

mks66

Sorry, ik heb het weggehaald.
ik dacht er niet aan! Dus weg is diee
En ja een goed idee met kruiden.

Fijn weekend!

BudgieMe

Citaat van: Parkieten-Freak op juli 24, 2011, 00:24:04
Sepia is geen kalk, sepia bevat kalk.

Maar voornamelijk zout, ik zie ook een wit blokje, lijkt me samen met je roze blok voldoende.
Ik heb toen er nog niet zoveel overbekend was en sepia een must have was het ook in de broedkooi gehad.
Mijn mannetje is er uit verveling zo van gaan eten dat hij enorm veel ging drinken, resultaat erg nat voeren en een blok met jonkies aan de diarree,...
Nu weet ik beter en geef ik dingen die geen kwaad kunnen voor hem om te slopen.
Zoals het lodine blok, mineraalstang of kalkblok. En wilgjes.

mks66

Dus zal ik het dan de sepia er uit halen??

Parkieten-Freak

Ja, dat lijkt me een goed idee.


mks66

#16
Bedankt voor de reactie!!:D :) :) :D

En ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag, staat de broedblok op de goede plek of moet het nog hoger??

mvg, mks66

Reacties samengevoegd,
Gr. PF

mks66

#17
Hallo iedereen,
ik wou vragen of ik in de broedblok een beukesnippers moest leggen of konijnen snipper van die dunne slierten.

ik had bij de eerste koppel beukesnippers gelegd en die had het popje eruit gegooid daarom doe ik het nu niet, maar ik twijfel, zal ik een konijnen snippers in leggen of zal ik het gewoon leeg laten??

mvg, mks66
ik vraag om een advies.:D:)

Topics samengevoegd. Je hoeft geen nieuwe topics aan te maken voor je vragen over broeden.
Gr PF

Moppers

Die vraag heb je al eens eerder gesteld, je hebt er toen ook al antwoord op gekregen, waarop je reactie was dat je dat wist....
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,25523.msg141135.html#msg141135

mks66

Bij sommige foto's zie ik dat ze broeden op snippers daarom  vroeg ik.maar zit de broedblok op goede plek??