Dringend - Amira ernstig ziek!

Gestart door Kruimira, juli 10, 2011, 16:23:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kruimira

Hallo iedereen

Dit keer een veel minder leuk bericht. Vandaag kwam ik van de verhuizing terug in mijn oude huis waar mijn 2 parkieten zo lang het daar nog chaotisch is verblijven. Ik merkte meteen op dat Amira ernstig ziek is. Ze "hing" op het stokje voor haar waterbakje. Ze zit bol en ze heeft evenwichtsproblemen. Normaal vindt ze het niet prettig als ik haar in haar kooi aai, maar nu maakt dat haar niet uit. Ze kwettert en speelt niet en als ik haar probeer op te pakken slaat ze haar vleugels uit (houdt ze in de lucht) en wiegelt op en neer alsof ze geen evenwicht meer heeft. Nu zit ze in haar kooitje heel sip te kijken. Het enige "positieve" is dat ze niet stinkt. Mijn vorige parkieten die overleden gingen allemaal erg stinken, ze roken ook echt ziek.

Ik maak me echt ontzettend veel zorgen. Zodadelijk ga ik meteen naar de dierenarts, ookal is het weekend. Heeft iemand nog extra tips wat ik kan doen om haar lijden op het moment wat te verzachten? Ze moet dadelijk een kwartiertje de auto in.

Groetjes, een bezorgde Mandy.

Kleintjes

Wat naar... Wel verstandig dat je meteen de DA gebeld hebt. Ben benieuwd naar 't oordeel straks.

Voor nu kun je zorgen dat ze 't warm heeft en dat ze ergens rustig en comfortabel kan zitten. Ik weet 't zo snel even niet, maar ook via de zoekfunctie kun je denk ik nog wel wat tips vinden.

Sorry dat ik niet meer van dienst ben op dit moment, maar we duimen voor jullie dat alles goed komt!!
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Marianne

 :( is er al nieuws? Ik duim voor je dat het goed komt.

Kruimira

Hallo allemaal,

Tot mijn grote verdriet is Amira nog op dezelfde dag overleden. Sterker nog; het heeft geen half uur geduurd.

Ik kwam ze eigenlijk halen om over te verhuizen, toen ik zag dat ze heel bol zat bij haar drinkbakje. Toen ik haar op wilde pakken had ze bijna geen evenwicht meer, ik heb haar toen rustig teruggezet. Toen ging ik op internet zoeken naar evt tips. Nog geen kwartier later lag ze op het steuntje van het drinkbakje. Toen wist ik eigenlijk al wel hoe laat het was.

Ik heb een warme zakdoek gepakt en op de grond gelegd en daar heb ik Amira in gelegd. Het duurde geen minuut, toen is ze zachtjes gestorven. Het is ontzettend snel gegaan, en ik heb ook geen flauw idee wat ze heeft gehad. Mijn moeder (die nog in het oude huis woont) vertelde me dat ze die ochtend nog zat te kwetteren en te krijsen...

Ik heb er heel erg veel verdriet van, vooral omdat ik omdat het zo snel is gegaan niet echt afscheid heb kunnen nemen. Van de andere kant ben ik blij dat ze zo'n mooi leven heeft gehad, ze was altijd levendig en speels, en dat ze weinig en kort geleden heeft. Ik heb haar onder een prachtige hortensiastruik begraven en er wat bloemen bij gelegd. Zo is ze toch nog een beetje bij me...

Bedankt voor de tips en de steun!

Groetjes, Mandy.

Pepelove


inge

Amai,krijg het er eventjes moeilijk mee als ik dit lees.
Heel veel sterkte met het verlies van Amira.
Hoe gaat het met je ander grasparkietje?
Groetjes,Inge

Moppers

Ach, wat naar zeg. Gelukkig was je er bij en heb je het haar nog een beetje comfortabel kunnen maken.
Sterkte!

Mirjam

Je hebt gedaan wat je kon...
Sterkte  :'(.

Kruimira

Hoi, met mijn andere parkietje gaat het gelukkig ook weer goed. Ze was een paar dagen heel stil te kijken. Ik heb nu een nieuw vriendje gekocht (genaamd Pico) en ze is nu een heel stuk opgeknapt. Ik ook (want zo'n jonkie dat rond gaat sukkelen is het toppunt van schattigheid), maar het blijft zwaar als ik langs haar grafje loop...

RicoBella

hoi!
Wat naar van je verlies :( , ik weet op het moment precies hoe je je voelt. Ik heb er ook een jong ding bij en die neemt veel vedriet weg, maar het idee dat je vriendje daar eenzaam in de grond ligt geeft me elke keer de kriebels.
Heel veel sterkte met het verlies en heb veel plezier van Pico! :)