Even voorstellen, gradje...

Gestart door GeetjeBird, juli 18, 2011, 15:56:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeetjeBird

Even voorstellen, dit is gradje..

Gradje is nog erg klein, hij eet dan wel goed zelfstandig en drinkt ook goed. Gierst wordt erg lekker gevonden, dat is handig bij het tam krijgen. Gelukkig maar, vind het jammer dat sommige kwekers de kuikens zo vroeg weg doen. Ik vind hem nog erg klein. Toch verdient Gradje een kans op een gezellig en goed leven toch!? Ik wilde er eigenlijk 2 bij halen maar wilde het toch rustig aan doen. Als deze groter en sterker is dan kunnen we het getal alsnog even maken.

Wat hij in formaat mist maakt hij goed in energie. Hij heeft al een speeltje gesloopt en gebruikt alle hoeken en spijlen van zijn tijdelijke babykooitje. De kooi staat direct naast de grote kooi. Ik hou ze nog apart tot hij wat groter en sterker is. Verder mogen ze natuurlijk wel contact maken als ze los mogen uit de kooi. Als je je hand in de kooi steekt dan kruipt hij in het holletje van je hand en gaat ie lekker pitten.

Hoewel ik de andere grotere parkieten nu nog niet vertrouw heeft één ervan zich wel van de goede kant laten zien. Beppie ging boven op de kleinere kooi zitten. Gradje dook er gelijk op af en Beppie ging gelijk over op het geven van kropvoer.

Ik hoop dat het een gezond en sterk parkietje wordt!

Groeten
Germaine
Saskia - Timmie - Beppie - Willie    en nu ook Gradje!



[verwijderd door de beheerder]

inge



Ik hoop dat het een gezond en sterk parkietje wordt!


Hoop het ook !!
Ziet er een klein mooi dikkerdje uit ;)
Hij verdiend zeker een gezellig en goed leven!!
Veel succes en plezier met Gradje  en hopelijk kan hij vlug samen met de andere.

Groetjes,Inge

Jahalon

#2
Gradje ziet er inderdaad nog heel broos uit, maar hartstikke lief en mooi. Misschien verstandig om hem regelmatig te laten voeren door de oudere vogels. Kunnen ze hem/haar nog wat bij brengen. Blijf wel dicht in de buurt! Veel succes en plezier ermee!!

Shannon

Wat een schatje ::)
Ik ben het trouwens eens met Jahalon,
Leert die meteen wat :D

:)Groetjes Shannon & de vogeltjes

GeetjeBird

Beste mensen,

Jullie kunnen de toekomst voorspellen!
Mijn parkiet Beppie is gepromoveerd naar Tante Beppie.
Ze eet veel en daarna sprint ze naar de tralies van de andere kooi om Gradje te voeren. Hebben jullie daar meer ervaring mee? Dit was juist de parkiet waar ik zoiets niet van zou verwachten. Beppie is een pittige tante naar de andere parkieten toe. Maar nu is zo gericht bezig..zo gefocussed op het voeren van Gradje.
Gradje eet zelf ook en drinkt maar dit erbij is natuurlijk harstikke goed. En hij stopt vanzelf wel wanneer hij vol zit toch.
Dan gun ik tante Beppie ook even haar rust om zelf wat te eten! Ik hou ze goed in de gaten!

Zie in de bijlage tante Beppie in actie!

[verwijderd door de beheerder]

Jahalon

Citaat van: GeetjeBird op juli 18, 2011, 19:24:40
Beste mensen,

Hebben jullie daar meer ervaring mee? Dit was juist de parkiet waar ik zoiets niet van zou verwachten. Beppie is een pittige tante naar de andere parkieten toe. Maar nu is zo gericht bezig..zo gefocussed op het voeren van Gradje.
Gradje eet zelf ook en drinkt maar dit erbij is natuurlijk harstikke goed. En hij stopt vanzelf wel wanneer hij vol zit toch.
Dan gun ik tante Beppie ook even haar rust om zelf wat te eten! Ik hou ze goed in de gaten!

Zie in de bijlage tante Beppie in actie!
Wat zou jij doen met een behoeftige baby!?!

GeetjeBird

 ;D tjah....heb niet zo'n ervaring met babies...maar waarschijnlijk de fles erin he!

Jahalon

Citaat van: GeetjeBird op juli 18, 2011, 19:51:22
;D tjah....heb niet zo'n ervaring met babies...maar waarschijnlijk de fles erin he!

Yep. ;D Dat doet Beppie nu voor je! Lol!