Broeden

Gestart door mks66, juli 18, 2011, 15:53:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mks66

Hallo allemaal,
ik heb 2 parkieten en 1,5 maand geleden is mijn parkietje weggevlogen
maar ik heb daarna een nieuwe gekocht.

mijn mannetje en popje zitten al 1,5 bij elkaar alleen ik heb een broedblok in gezet en ze hebben geen interesse

afentoe zitten ze met hun snavels tegen elkaar en praten met elkaar(schattig)
alleen kan het nog duren voor een paar gedrag??

Shannon

Je verhaal klopt volgens mij niet helemaal,
Je zegt eerst dat 1 van je pietjes is 1,5 maand geleden is weggevlogen.
En je een nieuwe hebt gehaalt die al 1,5 jaar samen zitten?

Antwoord op je vraag;;
Je kan je vogeltjes geen nestke dwingen,
Lees je goed in er kan veel fout gaan!
Als ze niet willen is dat pech,
Kijk via de zoekfunctie maar eens dan kom je al een heel eind ;)

GeetjeBird

 ;)
Als het ene pietje 1,5 maand is weggevlogen en direct is vervangen door een ander pietje dan kan het zijn dat ze 1,5 MAAND bij elkaar zitten. Overigens lees ik niets over 1,5 jaar?

Misschien is de relatie puur platonisch...  8)

Baby parkietjes zijn erg schattig dus snap je wens van een nestje. Maar ik gun je niet de lijdensweg die je mee maakt als het mis gaat. En het kan heel erg misgaan. Verminkte eieren, kuikens half aangevreten. De pop die de kuikens niet meer wil voeden.
Klinkt heel dramatisch allemaal maar de natuur is soms gewoon heel hard. Daar komt dan geen romantiek van snavelen en samen babbelen meer bij kijken  ;)

Geniet van je parkietjes

Groeten
Germaine

Saksia, Willie, Timmie, Beppie en nu ook Gradje!



GeetjeBird

PS. Overigens een mooi parkietje op je profielplaatje!

Shannon

Sorry ik las het verkeerd ;)
Ik ben het trouwens eens met GeertjeBird  :P

Groetjes Shannon & De Vogeltjes.

mks66

Sorry iedereen,
Mijn verhaal klopt niet, ik had haast dus daarom heb ik wat foutjes gemaakt.

Ik heb me heel goed ingelezen over het kweken van de parkieten en wat me erge dingen kan overkomen.
Dus ik wou zeggen; mijn parkiet is 1,5 maand geleden weggevlogen(jammer genoeg) en ik heb de zelfde dag een parkiet gekocht. Toen het vrouwtje weg was gevlogen. Fluitte de mannetje steeds het leek of hij wel verdrietig was, ze waren in de broedstemming en ze hadden ook een koppelgedrag.
En toen wou ik een nieuwe kopen. Dat heb ik gedaan en het bleek een jong te zijn. Dus die heb ik aan mijn nichtje gegeven en weer een nieuwe gekocht. Dus de 2e vervangster is meer dan een maand samen met mijn mannetje
Dus nu denk ik dat het nog wel kan duren tot dat ze koppels vormen. Maar ze zitten ook heel vaak naast elkaar en kletsen veel en soms raken ze met hun snavel aan elkaar

Dus ik wacht op julie reacties

Mvg, mks66 

Jahalon

Hoe oud is de nieuwe "vervangster"? Een gras popje moet minimaal 1 jaar oud zijn, wil je kans van slagen hebben! Nog even afgezien van het gezondheids aspect!

gr. J.

mks66

Mijn popje is volwassenen dus meer dan 1 jaar. Ze eet goed en is wel fit

Ze zitten nu naast elkaar en maken zachte geluidjes, ik ben echt dol op ze zooo schatttiiigggg

Jahalon

#8
Heb dan geduld! Kan best zijn dat de man al in de mood is, maar de pop nog niet!



P.s. Kan er wel een heel verhaal bij poten, maar kans is dan dat ik van dit forum wordt gekicked!!

Kleintjes

Ik zou je oude topic nog eens nalezen, daar staan namelijk de antwoorden op je vraag.

Klik

Je weet goed hoe dit forum werkt, gebruik dan de zoekfunctie.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Petr@

Citaat van: Kleintjes op juli 18, 2011, 20:16:51
Ik zou je oude topic nog eens nalezen, daar staan namelijk de antwoorden op je vraag.

Klik

Je weet goed hoe dit forum werkt, gebruik dan de zoekfunctie.
Alleen weet je nog steeds niets van broeden af.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

mks66

Je kon het weer niet laten he Petr@??
Je moet weer een reactie op mijn forum plaatsen.

Kleintjes

JOUW forum? Ruzie is niemand mee geholpen. Dat is toch duidelijk? En dat geldt voor ons allemaal.

Even dat terzijde: Heb je je oude topic nog gevonden? Misschien dat je er nog iets mee kunt. (denk 't wel eigenlijk)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Jahalon

#13
Citaat van: mks66 op juli 18, 2011, 20:45:45
Je kon het weer niet laten he Petr@??
Je moet weer een reactie op mijn forum plaatsen.

Dit is een parkieten-forum, door en voor parkieten-verslaafden, Maar vooral, voor het welzijn van de gevederde huisgenoten. Als je geen reactie wil op een post, plaats deze dan niet!!!

               gr. J

Als ik het oude bericht lees, waarnaar verwezen word, zou ik nog maar een keer gaan lezen! Als je al een vraag terug moet stellen over luchtvochtigheid, dan ben je al heel veel niet tegengekomen. Sorry!!

mks66

sorry, maar ik heb mijn kooi veranderd en heb de kooi verplaatst, duss sorry.....

mks66

En trouwens iedereen moet naar zichzelf kijken, als ik niet de vertrouwe in mij zelf heb dan begin of vraag ik dan niet met/over kweken
en als ik niet van parkieten hield ( sommige denken zoo) dan kocht ik het niet als een huisdier. >:(

dus ik zeg het nog ÉÉN keer iedereen moet naar zichzelf kijken.

DIT TOPIC KAN WORDEN GESLOTEN.

Jahalon

Citaat van: mks66 op juli 18, 2011, 21:52:11
En trouwens iedereen moet naar zichzelf kijken, als ik niet de vertrouwe in mij zelf heb dan begin of vraag ik dan niet met/over kweken
en als ik niet van parkieten hield ( sommige denken zoo) dan kocht ik het niet als een huisdier. >:(

dus ik zeg het nog ÉÉN keer iedereen moet naar zichzelf kijken.

DIT TOPIC KAN WORDEN GESLOTEN.

Dat moet iedereen ook, naar zichzelf kijken! Maar als het gaat om levende have, moet er ook naar iets anders worden gekeken. Dat is het welzijn van de levende have! Ik zeg ook niet dat je geen liefhebber bent, maar kuikentjes is wat anders dan parkietjes van 10 wkn of ouder. Het zijn niet alleen de pop en de man die ouders zijn, jij als kweker bent dat ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kleintjes

Heb je nog iets gehad aan je oude topic?

Zou 't leuk vinden als ik dat toch nog te horen kreeg. Probeer immers te helpen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

mks66

Ik weet niet hoeveelste keer ik dit zeg. maar ik weet het, tuurlijk wordt er anders gekeken als het over kweken en kuikentjes gaat.
ik heb me al heel vaak ingelezen keer op keer of ik iets over het oog gekeken heb, maar ik heb me toch goed ingelezen...

mvg, mks66

@ kleintjes

wat ik ook al zei, zijn er veel dingen veranderd. ik heb een veel grotere kooi gekocht en heb de plaats van de kooi veranderd.
dus ze zitten buiten onder een overbedekt plek soort afdekking. waar het niet TOCHT

mvg, mks66

Kleintjes

Vandaar dat ik 't vroeg, niets negatiefs mee bedoeld.
Je had nog niet verteld dat 't veranderd was, tenminste, niet tot 'n post of 3 geleden ongeveer.

't Heeft zonder meer gewoon tijd nodig. Als ze niet willen dan houdt 't op, kun je er niks aan doen. Je kunt ze niet dwingen, maar dat weet je gelukkig al wel :)

Als ze genoeg zon krijgen (vermoed 't wel) kan 't vrij snel gebeuren dat ze in de stemming komen, echter zonder garantie op nestjes. Dat kan niemand beloven :)

Zo te horen heb je wel flink aangepakt, als je nu 'n buiten verblijf hebt. Ben wel nieuwsgierig naar hoe ze tegenwoordig onen bij jou thuis ^_^
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

GeetjeBird

weten jullie wat.

Ik zet een ceedeetje van Barry White op voor die twee parkietjes die elkaar nog moeten versieren.

;D

Iedereen die hier komt met zijn vragen, boodschappen, mededelingen etc..komt vanuit een passie. We doen allemaal ons best naar vermogen. We zijn helaas niet allemaal experts..maar we willen het goed doen. Dan is het fijn dat je een en ander aan experts kunt voorleggen. Maar uiteindelijk ben jij zelf eindverantwoordelijk en kan geen expert waar dan ook voorkomen dat iemand het goed of fout doet.

De goede tips uit dit forum zijn in ieder geval een stap in de goede richting, daar worden vast heel wat pietjes mee geholpen..

Weetje wat....misschien brengt die Barry White CD ook weer wat rust onder de forumbezoekers...

Peace

8)
Germaine

Jahalon

Weet ik, Geetjebird,

Misschien dat ik wat bot, maar kweken vergt een andere vorm van ethiek dan het houden!!

GeetjeBird

Geetjebird zet de CD van Barry White even wat zachter....
Ook jou snap ik helemaal...als je kennis hebt van zaken kan het moeilijk aan te zien zijn dat mensen 'maar wat doen'.
Dan wil je echt het beste voor parkieten! Maar mensen zullen altijd wel fouten blijven maken. En soms doen ze het ook heel goed, dank zij de tips uit dit forum!

Geetjebird zet de CD van Barry White weer wat harder  ;D.


Groeten
Germaine

Petr@

Je kooi staat onder een overbedekt terrasje waar je broer aan komt rijden met de scooter. Tja kan een probleem geven als ze gaan broeden en zeker die uitlaat gassen. Maar dit wist je toch allemaal wel toch?
Wil je toch graag vragen om je nog eens te verdiepen in het broeden want ik blijf erbij dat je er helemaal niks van snapt.

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Jahalon

Geetjebird, ik hou niet van Barry White. Hij schijnt een sexy stem te hebben, maar niet voor de meeste mannen!! Veel plezier met het verder luisteren!!  ;D

Kleintjes

Kunnen we even remmen met 't gekibbel? Genoeg is genoeg.

@Petra: Even nieuwsgierig: Hoe weet je dat?


Mks kan 't beste de situatie uitleggen aan degenen die 't WEL willen horen. Ik ben, zoals ik al eerder schreef, best nieuwsgierig naar hoe ze nu wonen. Zou me verbazen als hij / zij 't nog wel wil.... Ik hoop van wel, want met meer info kunnen we elkaar beter helpen
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Petr@

Citaat van: Kleintjes op juli 18, 2011, 23:19:19
Kunnen we even remmen met 't gekibbel? Genoeg is genoeg.

@Petra: Even nieuwsgierig: Hoe weet je dat?




Ik lees nog steeds mee op het andere forum en daarom mijn reactie op deze persoon hier.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Kleintjes

Ah, op die fiets ;) Dan is dat ook duidelijk (voor mij althans).

@On-topic: Benieuwd of Mks nog reageert, ik wil graag (proberen) te helpen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Petr@

We willen allemaal helpen maar soms houd het even op. Dit speelt al vanaf december.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

mks66

Sorry maar mijn broer die zet de scooter buiten uit en gaat naar binnen
En ervaren mensen hebben gereageert dat het NIET zo uitmaakte

Pfff wat zijn julie nieuwsgierig aagjes zeg

En Petr@ jouwn flauwe gedrag speelt ook al van December
Je zit gewoon de boel te verstieren met je IRRITANTE GEDRAG!!
Dit topic kan worden gesloten!!!

mks66

Sorry maar mijn broer die zet de scooter buiten uit en gaat naar binnen
En ervaren mensen hebben gereageert dat het NIET zo uitmaakte

Pfff wat zijn julie nieuwsgierig aagjes zeg

En Petr@ jouwn flauwe gedrag speelt ook al van December
Je zit gewoon de boel te verstieren met je IRRITANTE GEDRAG!!
Dit topic kan worden gesloten!!!

Kleintjes

Ik heb gewoon normaal iets gevraagd en krijg niet eens normaal antwoord, dat is echt niet netjes. Als je gaat negeren (zoals je nu tegen mij doet) dan kan ik je ook niet verder helpen.

Zu je mij tenminste nog wat info kunnen geven over hoe de situatie is? Ik snap er dus nu echt niet veel mer van. Ik hoop dat je me niet verkeerd begrijpt, ik probeer alleen te helpen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

mks66

Ooow sorry kleintjes, ik heb je over het oog gezien! Maar jah je vergeeft me toch wel?

En ja hoor ik kan de situatie bij mijn thuis uitleggen. Maar misschien kan het wel lastig zijn om te begrijpen :D
Ik heb een garage en daarnaast heb ik een over"bedekt" plek. Wel heel ruim,. Duss daar zitten mij parkieten eronder.

Ik hoop dat het een "vriendelijke" antwoord was :)

Mvg, mks66

mks66

Kleintjes ik heb onaardig tegen Petr@ gereageerd.
Niet naar jou. Ik vermoed dat jij 2 accounten hebt. KAN HET ZIJN DAT JIJ DE BOEL WILT VERSTIEREN??>:)

Jahalon

Nou, ja! Laat maar!!

Shannon

Ik begrijp hier dus helemaal niks meer van.
Terwijl ik het in het begin best interessant vond.

Groetjes shannon en de vogeltjes.

Petr@

Citaat van: mks66 op juli 19, 2011, 00:10:58
Sorry maar mijn broer die zet de scooter buiten uit en gaat naar binnen
En ervaren mensen hebben gereageert dat het NIET zo uitmaakte

Pfff wat zijn julie nieuwsgierig aagjes zeg

En Petr@ jouwn flauwe gedrag speelt ook al van December
Je zit gewoon de boel te verstieren met je IRRITANTE GEDRAG!!
Dit topic kan worden gesloten!!!
Je vroeg of die uitlaatgaasen slecht zijn voor je parkieten ,,,ja dus. Maar dat was al gezegd tegen jou.

Mijn gedrag is niet flauw ik denk alleen aan het welzijn van jouw vogeltjes.
Oja ik heb inderdaad meerdere accounten maar dan op verschillende fora ;)

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mirjam

Dit hele topic begint me te irriteren....

Ik stel dan ook voor dat het inderdaad gesloten wordt!

Parkieten-Freak

Dit topic krijgt absoluut een slotje, het is meer dan genoeg geweest.
mks66: check je pb.