Nieuwe kooi; pietje erbij?

Gestart door Marje45, juli 17, 2011, 12:56:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marje45

Hallo,
Ik krijg binnenkort een nieuwe kooi. Ik heb nu de kamervoliere villa casa 60, maar een van de twee pietjes is een kruipertje en ik vind het heel zielig (en gevaarlijk) dat ze dat hele stuk naar beneden kan vallen (wat ook af en toe gebeurd  :-\). Daarom heb ik nu de madeira double besteld die een stuk minder hoog is http://www.parrotshopnederland.nl/montana-cages-madeira-double-montana-parkietenkooi-p-1739.html.

Deze kan ook gescheiden worden en nu vroeg ik mij af of ik daar ook een grasparkietje of valkparkietje bij kan doen die apart gezet wordt. De huidige twee dames zijn erg aan elkaar gehecht, het kruipertje is redelijk tam, de ander is erg bang. Het kruipertje kan natuurlijk niet los vliegen en de ander gaat echt niet buiten de kooi zonder het kruipertje.
Het evt. nieuwe (valk)parkietje zou ik alleen willen zetten om echt tam te maken en los te laten vliegen. Maar nu vraag ik mij af of dit niet zielig is voor het (valk)parkietje dat niet bij de andere twee kan. Of is het zo als buurtjes wel gezellig? En wij zijn twee en een halve dag per week beide aan het werk (allebei wisselende vrije dagen), is dat te veel voor een (valk)parkietje alleen? En zou een halve kooi (ong. 80x53x85 cm) groot genoeg zijn voor een valkje?

Alvast bedankt!
Marit

Shannon

Hallo Marit,
Als je een kruiper hebt kan je er beter nog een kruipertje bijzetten,
Anders maar je een gezonde vogel besmet,
Op de website kijk je heel veel infortmatie vinden.
Typ maar eens bij zoekfunctie: 'Kruiper'
Hopelijk weet je dan genoeg.

Groetjes Shannon en de vogeltjes.

Marje45

Dank voor je bericht.
Is de kruipersziekte na twee jaar ook nog overdraagbaar? Ik heb zowiezo niet de intentie te gaan kweken. Maar ik kan er dus geen gezonde vogeltjes bij zetten?

Shannon

De ziekte blijft overdraagbaar ja,
Ik denk dat iemand anders je er meer over kan vertellen,
Misschien kan je op marktplaats een kruiper vinden?
Succes verder,

Groetjes Shannon en de vogeltjes :)

vera1982

Tip! lees dit stukje uit het forum eens goed door.
na het lezen van jou berichtje ben ik eens gaan rond kijken op het forum naar meldingen over kruipertjes. dit stukje is leerzaam.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,26409.0.html
(waarschijnlijk moet je de link even kopieren en dan plakken, ben niet zo handig om te ontdekken hoe het meteen aan te klikken is)
Zelf heb ik 2 gezonde parkieten maar altijd leerzaam om meer te weten over ziekten.


Marje45

Bedankt voor de tip!
Ik had zelf ook al weer wat meer info over de kruipersziekte opgezocht.. inderdaad is misschien de beste optie er twee kruipertjes bij te doen. Ik heb al even een mailtje gestuurd aan iemand die er een aantal aanbood op dit forum, maar dat berichtje is al van ruim een maand geleden..
Op marktplaats kan ik zo geen kruipers vinden, als iemand daarvoor nog tips heeft..?

stolkleo

ik had ook al een pb gestuurd,met de vraag waar ze woont ik heb er ook nog een paar zitten.Die mag ze zo ophalen maar helaas zo als zo vaak op cit forum geen reactie meer.
Jammer je wil mensen helpen en je hoort niets meer stuit me steeds meer tegen de borst.
groetjes stolkleo