Te adopteren: kruipers en dragers van het polyomavirus.

Gestart door lovesbudgies, juni 13, 2011, 00:39:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lovesbudgies

Hallo allemaal,

Ik plaats dit bericht voor een hobbykweker, waarvan de parkietjes besmet zijn geraakt met het polyomavirus.
Hierdoor moet hij stoppen met kweken en daarom wil hij zijn parkietjes verkopen.

Het gaat om:

-1 koppel groene parkietjes van 1 jaar. Mag nooit meer mee gekweekt worden, brengen kruipers voort. Mogen alleen ondergebracht worden bij mensen die niet kweken.

-koppel, kobaltblauw/violet (moeilijk te zien op de foto) pop van 1 jaar en mauve geelmasker man van 1 jaar. Brengen gezonde jongen voort, maar hebben in dezelfde ruimte met de kruipertjes gezeten. Zijn dus dragers geworden. Zeker een half jaar niet mee kweken en het eerste halfjaar niet met andere vogels in dezelfde ruimte houden, tenzij het volwassen grasparkieten zijn waar je niet mee wilt kweken.

-gezond jong van dit jaar, van bovenstaande ouders. Hij zegt dat het een lichtgroene pop is maar ik zie een lichtgrijze geelmasker man. Kan zijn dat de foto vertekend natuurlijk. Drager.

-2 lichtblauwe kruipers van dit jaar. (ong. 2 maanden oud) Lijken 2 mannetjes. Mag nooit mee gekweekt worden, mogen nooit in dezelfde ruimte gehouden worden met andere vogels anders dan volwassen grasparkieten waar niet mee gekweekt wordt. Veeruitval en vergroeiingen zo ernstig dat het niet waarschijnlijk is dat ze ooit kunnen vliegen.

Foto's kan ik opsturen. De parkieten verblijven in Zwolle.

Heb je zelf kruipertjes en wil je daar een vriendje voor, of wil je een stel dragers opvangen? Stuur mij dan even een pb'tje. Het is belangrijk dat je nooit met deze of andere vogels in dezelfde ruimte gaat kweken. Om verdere verspreiding van de ziekte tegen te gaan moet je verstand hebben van het polyomavirus, en de vogels een huisje voor het leven kunnen bieden.

Groetjes,

Lisanne

Marje45

Ik heb je een pb gestuurd, maar tot op heden geen reactie.
Zijn de twee mannelijke kruipertjes nog beschikbaar? Dan zou ik ze graag een blijvend kruipersproof huisje willen geven samen met mijn kruiperdametje en haar vriendinnetje!!

Parkieten-Freak

Citaat van: Marje45 op juli 18, 2011, 17:14:51
Ik heb je een pb gestuurd, maar tot op heden geen reactie.
Zijn de twee mannelijke kruipertjes nog beschikbaar? Dan zou ik ze graag een blijvend kruipersproof huisje willen geven samen met mijn kruiperdametje en haar vriendinnetje!!

Marje, ik heb je een PB'tje gestuurd.  ;)