Huidige kooi opknappen of nieuwe kooi?

Gestart door *wendy*, juli 11, 2011, 13:36:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*wendy*

Beste allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Sky zit in een zeer ruime kooi. De kooi is, net als Sky, even ruim 3 jaar oud (3jr en 3mnd). Op een heel aantal plekken op de kooi is de verf van de tralies af en begint zich roest te vormen.

Nu heb ik twee opties: ik ga al die plekken afschuren en behandelen met diervriendelijke verf of ik koop een nieuwe kooi.

Mbt optie 1: welke verf moet ik hiervoor gebruiken? ik snap diervriendelijk, maar welke is dat (merk)?  hoe lang gaat dit opknapwerk mee, aangezien de kooi ongeveer eens in de maand mee gaat onder de douche?

Mbt optie 2: mijn huidige kooi is 54 x 34 x 74cm (L x B x H). hebben jullie tips voor een kooi van vergelijkbare grote, die wellicht wat langer meegaat wat roestvorming aangaat.. ?

Alvast dank voor al jullie advies!

Wendy

Jahalon

Als ik jou was, zou ik voor de nieuwe kooi gaan. Opknappen is een optie, maar of de verf lang blijft zitten is maar de vraag, als het los laat krijgt je vogel het wel binnen. Het kan dan wel diervriendelijke verf zijn, dan nog!!!! Kijk wat op internet rond er zijn genoeg leuke en betaalbare kooien te vinden. Zo wel nieuw als 2de hands. Hier heb ik mijn kooi gekocht: www.zooplus.nl

Moppers

Ik heb een kooi die al 7 jaar heel goed meegaat. De verf blijft er gewoon op, geen roestplekjes. Ik bedenk telkens dat ik thuis moet kijken welk merk het is, zodat ik je dat kan vertellen, maar dat vergeet ik steeds... Hopelijk denk ik er vanavond aan.

*wendy*

De verf van deze kooi begon al vrij snel af te bladderen op bepaalde plekjes. Eerst was dat niet zo erg, omdat het plekken waren waar Sky toch nooit kwam. Maar nu zitten bovenop de kooi een heel aantal plekken waar Sky ook regelmatig vertoeft, dus nu wordt het tijd voor een nieuwe kooi.

Ik vind zelf inderdaad dat een drie jaar oude kooi nog gewoon goed zou moeten zijn. Ik heb er eerlijk gezegd geen behoefte aan om elke drie jaar een nieuwe kooi te kopen. Ik hoor graag welk merk kooi jij hebt. Ik heb niet erg veel geld te besteden(net afgestudeerd, geen werk, maar wel een studieschuld), dus ben wel enigszins aan een budget gebonden..

Moppers

De kooi die ik heb is het van het Imac, type Zoe. Voorbeeldfoto, ik heb alleen een andere kleur onderbak.

Ik heb hem toendertijd gekocht voor ongeveer 90 euro geloof ik.

*wendy*

Super. Bedankt voor het kijken Moppers! Ik ga weer even op zoektocht!