popje met 5 eieren

Gestart door goldline, juli 10, 2011, 09:28:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

goldline

hallo.

Ik ben helemaal nieuw in deze hobby.
Maar heb nu mijn eerste nestjes bij mijn parkietjes.
Nu heeft 1 popje 5 eitjes gelegt maar zit naast de eieren inplaats erop nu is dus mijn vraag kan dit kwaad?
Of moet ik er iets aan doen?

Shannon

Heeeii
welkom op het forum.
je kan via de zoekfunctie topics vinden over broeden
je moet je goed inlezen voordat je eraan begint omdat er veel fout kan gaan,
ik heb geen antwoord op je vraag sorry
misschien vind je iets via de zooekfunctie.
Veel succes!
groetjes shannon

Kleintjes

Welkom :)

Heb je je eerst goed voorbereid voordat je 'n nestje ophing? Je klinkt alsof 't op de goede gok is gebeurd, zonder voorbereidingen.
zee van informatie Klik!

Je popje zal vanzelf op de eitjes gaan. Zelfs kippen zitten niet non-stop op de eitjes, ze zitten er ook wel eens naast tegen de eitjes aan. Als 't popje niet op de eitjes terug gaat kun je haar niet dwingen.

Vindt 't popje 't niet erg als je kijkt in 't nest of wel? Dat kan namelijk ook 'n reden zijn dat ze er niet op zit / zat; sommige popjes lopen weg.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

goldline

Heb al vele pagina's gelezen, en heb me wel voorbereid.
Maar nergens vind je iets over dit probleem.
Ze zit namelijk wel vaak tegen de eitjes aan, en vind het niet erg dat ik kijk,doe dit namelijk ook niet vaak.
Dat wordt dus even wachten tot de 24ste dan zal het eerste eitje uit moeten komen.

Kleintjes

Verstandig dat je je al ingelezen had :)

Ik denk dat 't beste nu is om gewoon af te wachten. Je kunt misschien eens via 'n collega site (Grasparkiet Online) bij kwekers vragen of dit vaker gebeurd, misschien kunnen zij jouw vraag beantwoorden?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgieMe

Het kan zijn dat ze als je kijkt er vanaf gaat maar als ze binnen staan dan is het warm genoeg, dus afwachten is enige wat je kan doen.

Jahalon

#6
Hoe het met parkieten zit weet ik niet, ik heb nog nooit parkieten op eitjes gehad. Maar wel duiven, die schuiven ze af en toe ook aan de kant, ofwel de eitjes worden te warm of de luchtvochtigheid is te hoog. Als ze de eitjes draaien schuiven ze een stukje naar achteren, zodat ze tegen het lichaam gekeerd kunnen worden. Ik denk als ze de eitjes niet zou willen bebroeden ze sowieso niet in het blok zou gaan.

goldline

denk nu wel dat het goed komt, en aan de kleur te oordelen zijn alle eitjes bevrucht.

[verwijderd door de beheerder]

goldline

Het is toch goed gekomen, gister is het eerste jong geboren.
Nog bedankt voor de mensen die reageerden

inge

Hey,wat leuk proficiat met de kleine spruit :)

Hopelijk komen de andere ook uit en worden het allemaal gezonde kuikentjes.

Veel geluk ermee!!