Pikken Een Spelletje?

Gestart door Pietje Bell, oktober 17, 2005, 22:23:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pietje Bell

Hallo,

Ik heb zojuist weer een uurtje met Woppy gespeeld. (in de kooi) Nu is het zo dat hij tegen het belletje en spiegeltje een tikt met zijn snavel en ik doe dat dan terug en met de schommel doen we hetzelfde spelletje. Alleen is het nu zo dat als ik met mijn vinger voor hem ga zitten om hem op mijn vinger te laten zitten dan pikt hij in mijn vinger. Hij bijt niet door, maar toch vind ik het vervelend! Ik reageer er niet op en trek ook mijn vinger niet weg. Ook maakt hij zich wel eens bol en gaat pikken in zijn veren of krabbelen. Als ik dan bijv. na een tijdje weg ga, dan roept hij mij duidelijk en gaat ineens erg luidruchtig spelen. Het lijkt mij dat hij dan wel weer wil spelen en aandacht wil!

Ik hoop op een reactie......

Ik wil hem zo graag uit de kooi laten, want spelen en kletsen gaan goed, maar als mijn vinger in de buurt komt dan pikt hij erin. Zou hij het misschien niet doorhebben dat pikken in een speeltje wel mag en in mijn vinger niet? (is miscchien voor hem ook speelgoed???)

Groetjes van Nance

Parkieten-Freak

#1
Ja, je moet inderdaad zorgen dat je hand niet als "speelobject" gezien wordt.
Het pikken in je vingers kun je een grotendeels voorkomen door de vogel snel op de hand te zetten. Daarmee bedoel ik dat je resoluut je vinger onder zijn pootjes moet houden, zodat de vogel geen tijd heeft om in je vinger te pikken.
Mocht hij al zittend op je hand/vinger toch weer gaan pikken, reageer dan niet op eventuele pijn, maar hou hem een speeltje, een twijgje of een stukje appel voor! :)
Succes!


cax11

je moet op hem af gaan heel snel.
en hem of haar aaien.
je moet ook iets ophangen waar ie goed op kan bijten en wil bijten.
werkte bij mijn parkiet ook.

doei