Kunnen verschillende soorten parkieten ook paren?

Gestart door Nicole*Dion, juli 06, 2011, 11:02:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicole*Dion

Hallo mede-parkieten liefhebbers!

Allereerst zal ik mij even voorstellen, ik ben Nicole en samen met mijn vriend Dion en onze parkietjes Pino (mannetje) en Twinky (popje) wonen wij in Tilburg!
Twinky woont nu ruim 3 jaar bij ons, Pino is ongeveer 1,5 jaar geleden bij ons komen wonen.
Toen we Pino wat beter gingen bekijken en ons meer gingen verdiepen in de grasparkietjes, kwamen we erachter dat Pino een Engelse grasparkiet is (grotere bouw, groot hoofd). Twinky is een 'gewone' grasparkiet!
Sinds enkele weken hebben we een broedblok in de woonkamer op een hoog hangend plankje staan. (ze vliegen beide los door de woonkamer en hebben hun eigen boom, zie foto)!
Ze zijn allebei wel in het broedblok gaan kijken, maar daar houd het dan ook mee op, haha!
We zijn ons sinds enkele dagen aan het afvragen in hoeverre 'gewone' grasparkieten en Engelse grasparkieten met elkaar paren?
Of is het beter om nog een mannelijk 'gewoon' parkietje te halen en een Engels popje?
Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen!

Groetjes Nicole en Dion, Pino en Twinky


[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

Gewone en Engelse parkieten kunnen prima nakomelingen krijgen samen.

Waarschijnlijk zijn die van jou op dit moment niet in de broedstemming, of zijn er andere omstandigheden waardoor ze niet willen broeden.

Lees je eerst even goed in voordat je gaat kweken Nicole, er kan veel fout gaan en je moet je goed voorbereiden. Het is niet gewoon zo een blok ophangen.

Kleintjes

Hallo en welkom :)

Grasparkietjes onderling kruisen zich, aangezien de 'Engelse' grasparkietjes eigenlijk niet meer zijn dan grote 'gewone' grasjes :)
Veel van onze parkietenvriendjes zijn kruisingen. Ze zijn iets groter / grover dan de kleinere maat, maar verder zit er niet echt verschil in.

Geef ze lekker de tijd om in de stemming te komen (als ze dat al willen) en lees je goed in over broeden. 't Is niet zo simpel als 't vaak lijkt :)

Gelijk met LB haha :D
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses