Vreemd

Gestart door Dompey, oktober 17, 2005, 20:02:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dompey

Hoi,
ik had even een vraagje. Mijn parkiet had sinds een tijdje de veertjes boven de neusdop (dus voorkant van t koppie) vies. Nu heb ik het schoongemaakt dus het smerige is weer weg. Maar nu zie ik er (denk ik) de huid er doorheen. De voorkant van zijn koppie (normaal wit) heeft nu een rode "gloed". Ik weet helemaal niet hoe ik het goed moet omschrijven, maar vertrouw het niet helemaal. Hij heeft wel herrie en drinkt en eet verder ook wel goed. Heb alleen t idee dat ie misschien iets meer slaapt dan normaal (maar dat kan ook verbeelding zijn). Ook laat hij zich wel heel makkelijk in zijn kooi zetten (ben ik ook niet gewend). Maar dat kan ook komen omdat hij meer gewend is dat hij overdag de kooi in moet, omdat ik meer weg ben. Verder had hij 1,5 wek geleden ook veel kleine veertjes verloren. Kan het ook hierdoor komen dat je zijn huid er zeg maar doorheen ziet (en is er dus gewoon niks aan de hand)?

Groetjes Inge

Safrena

Hey Inge

Wat bedoel je met de veertjes vies?

Waren het  slijmpjes die aan de veertjes hingen?
Dit kan wijzen op een verkoudheid en daar kun je beste even mee langs de dierenarts gaan.

Tijdens de rui verliest je parkietje veel veertjes en bij sommige parkietjes kun je dan inderdaad een beetje van de huid zien ;)

vele groetjes

Dompey

#2
Dat laatste dacht ik al, maar omdat ik het nog nooit eerder had gezien (ook niet bij de volgels van mijn ouders), dacht ik, ik vraag het toch maar even na.
Je weet maar nooit he.
Ik wou dat ik een foto kon laten zien van wat ik met vies bedoelde. Helaas heb ik geen digitale camera of een goede webcam zodat ik het kon laten zien. Maar het zag er wel uit als eeh hardgeworden snot (sorry hiervoor, maar ik zou niet weten wat het anders moet zijn). Ik heb het dus schoongemaakt en het is nog niet opnieuw vies geworden, dus misschien is hij wel weer beter. Zodra het weer vies wordt zal ik er mee naar de dierenarts gaan. Dank je in ieder geval dat je reageerde.

Anita & Marisa

Hoi Dompey,

Het is inderdaad belangrijk dat je het in de gaten houdt. Parkieten zijn namelijk erg tere beestjes en hier moet je erg allert op zijn!
Wees ook voorzichtig met het neusdopje van je parkietje, ga hier niet te vaak aan poetsen.
Als je het niet vertrouwd, neem dan het zekere voor het onzekere en ga naar de dierenarts!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Dompey

Hoi,
nou 2 weekjes later heb ik het idee dat hij nog steeds een beetje verkouden is. Hij heeft naar mijn idee regelmatig zijn linkerneusgat dicht. Hij is nog steeds tierig, maar ik vraag me toch af wanneer het over gaat. Weet iemand nog iets wat ik kan doen zodat hij van de verkoudheid af kan komen?

Safrena

Hey Inge

Ben je al bij de dierenarts geweest met je parkietje??

Dat lijkt me toch het beste hoor en zeker met een verkoudheid zodoende je parkietje een correcte behandeling kan krijgen


vele groetjes

Dompey

Nou ik denk dat ik de dierenarts dan maar eens moet gaan bellen. Ik weet dat ik misschien erheen moet, maar omdat ik geen auto heb en niet echt iets heb waar ik hem goed in kan voor een busreisje of fietstochtje ga ik dit wel eerst proberen.
in ieder geval bedankt.

Dompey

Nou, ben een paar dagen geleden naar de dierenarts geweest en ik heb antibiotica meegekregen om hem beter te maken. Nu nog even zorgen dat hij het binnen krijgt.
Gelukkig heb ik ook een beetje leuk nieuws, hij leert praten. Ik kan het alleen nog niet altijd verstaan :-).
in ieder geval iedereen bedankt voor het reageren op mijn vraag.

Dompey

Hallo,
ik heb nog een vraagje. Het gaat iets beter met Dompey, maar het is nog steeds niet helemaal over. Het lukt me ook niet om alle 3 de antibiotica druppels die hij moet hebben bij hem naar binnen te krijgen.

Ik weet dat mijn moeder er handiger in is, dus misschien is het beter als hij daar een tijdje heen gaat tot hij beter is. Maar mijn moeder heeft zelf ook 2 parkietjes, kunnen die dan ook ziek worden? Of is zon verkoudheid niet besmettelijk (ik kan er niet echt wat over vinden)?

Safrena

#9
Hey Dompey

Een verkoudheid bij parkietjes kan net zoals bij de mens overgebracht worden naar elkaar toe.

Het beste lijkt me toch om je zieke parkietje in zijn/haar vertrouwde omgeving te houden.

Ook vermijd je daarmee deze stress die voorkomt door het verhuizen van je parkietje.

Veel beterschap voor je parkietje

Vele groetjes

Dompey

Dank je. Hij is vandaag ook gelukkig iets beter te pas, dus ik houd hem toch maar hier. Kan hij ook geen andere parkietjes aansteken.