Nageltjes knippen en stress

Gestart door Orodin, juli 03, 2011, 11:02:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Orodin

Hallo!

Ik weet dat er al eerder topics over nageltjes knippen zijn aangemaakt en die heb ik inmiddels ook gelezen, ik ben alleen de informatie die ik zoek niet tegen gekomen, vandaar dat ik toch nog even een nieuw topic erover aanmaak. Als ik iets over het hoofd heb gelezen, sorry :).

Omdat Twikkel de laatste dagen steeds vaker met haar pootje in het belletje bleef haken, hebben we zojuist haar nageltjes geknipt. Twikkel is inmiddels ruim 2,5 jaar oud en haar nageltjes waren nooit eerder geknipt. Ook heb ik zojuist (ben sinds gister pas lid hier) een en ander gelezen over zitstokjes van bijv. wilgentakken, dus dat ga ik sowieso snel regelen.

Bij het knippen hebben we goed rekening gehouden met de bloedvaatjes, dus dat is allemaal goed gegaan.

De situatie is nu als volgt: omdat ze nog niet handtam is, heb ik stoffen winterhandschoenen aangetrokken waarmee ik haar kon pakken. Ik wist dat ze zou gaan bijten namelijk. Toen ik haar te pakken had leek het verder prima gegaan, ze beet dat het een lieve lust was.

Nu heb ik twee vragen:
- Is er risico dat ze vezeltjes van de handschoen binnen kan hebben gekregen die slecht voor haar zijn? We zien niets in haar mond zitten, dus ik vermoed van niet, maar wil het toch maar navragen.
- Verder heeft ze haar schoudertjes wat uitgezet en daarmee zit ze nu nogal te trillen. Ze kan gewoon vliegen, dat is geen probleem. Ook schudt ze regelmatig even met haar veren. Komt dit puur door de stress, of kan er iets anders aan de hand zijn? Ik heb haar in ieder geval zo voorzichtig mogelijk vastgehouden.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,
David

MissDorien

Er kunnen veren door de war zijn gekomen, deze moet ze eerst weer verzorgen zodat ze weer goed zitten.
Verder denk ik dat ze echt even moet bijkomen van de schrik.
De kans is klein denk ik, maar ze kan inderdaad wel vezeltjes binnen hebben gekregen.
Kun je de volgende keer niet zonder handschoen doen? Dan blijft de vogel ook beter zitten lijkt me.
Syl bijt soms ook flink als hij vastgepakt moet worden maar dat went wel.

Orodin

Thanks voor de reactie.

Ze leek vrij snel weer de oude in ieder geval, dus dat gaat allemaal goed.
Volgende keer dat er nageltjes geknipt moeten worden duurt nog een poos en tegen die tijd hoop ik dat ze al lang en breed tam is. Handschoen zal ik dan zelf ook niet meer hoeven.

Uiteindelijk alles in orde dus :).