Parkieten boom voor Zelda!

Gestart door parkiet91, juli 02, 2011, 18:15:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkiet91

Hallo allemaal.
Ben sinds gister begonnen met het maken van een parkietenboom.
Had het al eerder willen doen alleen door omstandigheden was dit wat verlaat.

Sinds eergister laat ik Zelda ook los vliegen zo nu en dan. Ze is nog wat onwennig veilig bovenop haar kooi met af en toe een rondje vliegen. Heb luxaflex voor het raam hangen wat erg handig is! Zo blijft het licht, maar vliegt Zelda niet tegen het raam. Zelda gaat zelf om de zoveel tijd weer even terug in de kooi wat handig is als ik even weg moet.

Ik kan nu nog geen foto's laten zien van wat ik tot nu toe heb, dat komt vanavond!
Dan zal ik er eventueel ook een beschrijving + kosten tot dusver bij doen mochten mensen daar geïnteresseerd in zijn.
Groetjes van mij en Zelda.

MissDorien

Leuk zeg!
Ik ben benieuwd naar je foto's.

parkiet91

Nou ik hoop dat dit werkt!
http://www.mypicx.com/07032011/vogelboom/

Hier zijn 2 plaatjes alvast hij is nog (lang) niet af vind ik.
Er zitten nu 2 takken in van een appelboom. de stam is een paal van 140cm die iets van 2.30 is.
Verder zitten er wat schommeltjes/speeltjes in. De grotere schommel van katoentouw is gemaakt van een honden frisbee achtig ding dat ik bij de action heb gekocht voor 60cent. Er zat een stuk plastic omheen dat ik eraf geknipt heb
De bodem is een planten pot met daarin basilicum en peterselie. Die gewoon in hun originele potje zitten.
De pot is gevuld met ophooggrond met daarbovenop grind en vogelmineralen.
Tips of adviezen zijn natuurlijk altijd welkom :).

Jahalon

Cool!! Nog niet af, maar het begin is er. Ook gaaf die kruiden die je er bij in hebt gezet.

parkiet91

Ja ik wilde er ook wat (eetbaar)groen bij hebben! de bladeren van de boom zelf leek me niet zo goed aangezien ik niet weet of die heel schoon waren. De stokken zijn wel goed schoongemaakt, maar bladeren is lastig schoon te maken denk ik.
Verder toont ze er nog steeds geen interesse in, maar wel steeds meer in mij! ze vliegt naar me toe en snel weer weg. Heeft ondertussen ook al een paar keer op mijn benen geland en wat voer uit me hand gegeten.
Het is duidelijk dat ze het buiten de kooi een stuk fijner vindt :).