Dilemma

Gestart door LovelyLizzy, juni 27, 2011, 18:14:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LovelyLizzy

Vorige week is mijn popje Laila overleden. Ik had haar nog maar twee jaartjes en genomen om mijn mannetje Lovely gezelschap te houden. Lovely was helemaal gek op Laila, maar deed wel vaak erg agressief naar haar. Hij ging regelmatig proberen om te paren maar Laila wilde er niks van weten en moest elke keer weer proberen te ontkomen. Ik vond dit wel een beetje zielig, maar het ging ook vaak goed, dan waren ze elkaar aan het kroelen. Lovely is dan ook wel echt een macho parkietje, ook naar mij en mijn vriend vrij dominant. Als je eten hebt dan valt hij je bijna aan, helemaal met chips. Maar dat krijgt hij niet omdat ik denk dat het slecht is voor hem.
Maar goed Laila was helemaal niet tam en Lovely komt wel altijd bij me zitten en vind het super leuk als ik samen met hem met zijn speeltjes speel.
Laila kon af en toe niet zo goed vliegen, maar dan opeens ging het wel weer heel lang goed. Ik weet niet hoe ze dood is gegaan, want er waren geen tekenen dat Lovely haar had gepikt. Voel me wel beetje vervelend erover dat ze zo jong al is doodgegaan en hoop niet dat het iets is dat ik verkeerd heb gedaan of had moeten weten :(
Lovely heb ik al ongeveer 4 jaar en is nog super gezond en vrolijk!
Ik wil nu alleen weten of het verstandig is om voor Lovely weer een nieuw popje erbij te nemen. Hij is nu weer erg op mij gericht wat ik wel leuk vind. Ik heb alleen wel plannen om te gaan samenwonen met mijn vriend, maar dat duurt nog wel een paar maanden.
Lovely vermaakt zich goed met al zijn speeltjes en parkieten speeltuin, maar ik vind zelf toch dat ze soortgenootjes nodig hebben.

Dus popje erbij of toch beter van niet (als je denkt aan het macho gedrag)?

lovesbudgies

Een popje erbij doen lijkt me heel goed voor hem. Hij is het gewend om een soortgenoot te hebben en ik neem aan dat jij straks niet de hele dag thuis bent, je zal toch een aantal uur per dag van huis zijn om naar school te gaan of naar je werk. Dan zit hij alleen.

Wel zou ik zoeken naar een wat ouder popje, in ieder geval volwassen. En eentje met een sterk karakter, een popje dat niet zo snel ondergesneeuwd wordt.

LovelyLizzy

Bedankt voor de reactie. Dat is eigenlijk wat ik ook al had bedacht. Ik wil alleen niet meer bij dezelfde kweker waar ik Laila had gehaald. Het was wel een ontzettend vriendelijke man en hij had echt passie voor zijn parkietjes en verkocht ze niet zomaar, maar toch omdat ze zo snel al dood is gegaan (wil hem hier niet de schuld van geven) voelt het niet zo goed...

Maar waar vind ik een tam, ouder, en macho ;) popje ? Ik woon in Hoofddorp.

lovesbudgies

Oproepje zetten op fora, marktplaats, dierenambulance...

Op het prikbord staan ook nog wat popjes aangeboden.

Moppers

Ik zou er ook een popje dat al een aantal jaartjes oud is bij nemen. Het liefst eentje waarvan het karakter bekend is, dus bijvoorbeeld door er een over te nemen van iemand die er niet meer voor kan zorgen (marktplaats, het prikbord hier) of een parkietje dat al een tijdje in een asiel zit. Veel asielen die vogels opvangen plaatsen hun dieren op http://www.ikzoekbaas.nl/ en/of http://www.dierenasiels.com/. Zo kan je er eentje uitkiezen waarvan je zeker weet dat ze wat pit heeft en niet zomaar over zich heen laat lopen.

LovelyLizzy

Bedankt voor de reacties  :D

LovelyLizzy

Ik ga morgen naar een kweker die zei dat hij nog wel twee volwassen popjes heeft. Ik ga dan gewoon kijken of het klikt met mijn vogeltje. En als het niet klikt dan mag ik haar terug komen brengen. Morgen ga ik er al eentje uitkiezen, heb er super veel zin in en hoop dat ze elkaar leuk vinden :) Altijd spannend om zo een nieuw vriendje te zoeken   ;D

Moppers

Neem alle tijd die je nodig hebt bij de kweker om een oordeel te kunnen vormen over de karakters van de twee popjes. Misschien dat je dan al kan zien of er eentje wat feller of pittiger is.

LovelyLizzy

Ja goed idee, dat zal ik zeker doen. Het vorige popje was heel bang en heeft ook de eerste weken niks gezegd. Duurde heel lang voordat ze zich op haar gemak voelde. Dus ik zal goed opletten welk popje niet zo angstig is.

LovelyLizzy

Nou hier is ze dan, mijn nieuwe aanwinst.
Ze heet Misty :) Ze zit nu sinds 12 uur lekker in haar nieuwe kooitje
om zich heen te kijken wat er allemaal gebeurd. Ze heeft al een paar keertjes
gefloten, maar er komt nog niet zoveel uit. Ze zit vooral hele tijd naar mij te staren haha.

Lovely zit lekker in zijn speeltuin en laat haar nog lekker met rust, zodat ze kan wennen.





Is ze geen plaatje?  ;D
Nu maar hopen dat het klikt! Ze is niet bang maar eerder heel nieuwsgierig dus ben benieuwd of ze lovely aankan. Als het niet goed gaat mocht ik haar tegen een mannetje ruilen. Om dan te kijken of dat dan wel klikt.
Maar ze is zo lief, weet niet of ik haar wel weg kan doen als het niet goed gaat haha

Shannon

Wauw Misty Is Mooi  ;D

LovelyLizzy

thanx:) Hij zei dat ze gekweekt is voor wedstrijden want zijn dochter die doet daaraan mee. Maar Misty is niet goed omdat ze twee kleuren heeft (blauw en groen) die door elkaar lopen en voor een wedstrijd moet het helemaal egaal zijn. Maar bij mijn wedstrijd heeft ze al gewonnen  ;D

Shannon

Je hebt gelijk hoor, vogeltjes voor wedstrijden moeten toch altijd in die kleine kooien op een wedstrijd?
Ik vind elk vogeltje mooi :D

Moppers

Ze is inderdaad erg mooi.
Heb je haar nu in een aparte kooi gezet voor de introductieperiode?

LovelyLizzy

Ja ik heb de kooi veranderd en haar erin gezet. Ik heb geen twee kooien dus mijn andere vogel zit in zijn speeltuin en daar heb ik eten en drinken neergezet voor hem. Maar hij gaat al hele tijd bij haar op de kooi zitten en zij komt dan helemaal opsekop aan de tralies hangen. Ze zijn wel erg nieuwsgierig naar elkaar en fluiten ook tegen elkaar. Hij heeft vannacht al op de kooi geslapen bij haar. Ze ging gister middag ook al gewoon eten dus volgens mij heeft ze het wel naar haar zin. Wanneer is het beste om ze bij elkaar te doen en zal ik dan hem gewoon in de kooi stoppen. Want wil nog wel even wachten met haar te laten vliegen.

Kleintjes

Je hebt je parkietje vannacht zonder toezicht alleen gelaten?
Corrigeer me als ik 't verkeerd heb, dat mag gerust :)
Als mijn vermoeden klopt is dat zeer onverstandig. Je weet immers niet wat er gebeurd.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

LovelyLizzy

Nou ik slaap gewoon ernaast hoor en eentje zit in de kooi en de ander vliegt erbuiten. En het was niet echt het antwoord op mijn vraag..

Kleintjes

#17
Vraagtekens helpen, ik dacht dat 't gewoon 'n reactie van jouw kant was. Ik heb er per ongeluk overheen gelezen (heb net nog eens gelezen en ontdekt dat er 'n vraagteken mist, vandaar).

Het is zonder meer veiliger als ze allebei IN 'n kooi zitten 'snachts, ook al slaap je bij ze. Stel je parkietje landt naast je en jij draait je ineens om?
Maar goed, je moet 't zelf weten.
Bij elkaar zetten kun je gerust proberen als ze al naar elkaar toe trekken. Beter was 't om ze naast elkaar te laten wonen voor 'n tijdje zodat ze op die manier aan elkaar kunnen wennen. Aangezien ze inmiddels al naar elkaar toe trekken kun je, zoals ik al zei, 't denk ik wel proberen. Je merkt snel genoeg of 't goed gaat of niet.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ptje

Wat een mooierd is dat .
Ik vind dat juist leuk in zo'n parkietje dat ie twee kleuren heeft maar ja wie ben ik  ;D
Heel veel plezier met haar en hopen dat ze heel oud mag worden.
Soms heb je gewoon pech met een diertje dat ze soms ineens dood kunnen gaan zonder dat er een aanwijsbare oorzaak is.

parkietenwinkel

Zeker een mooi vogeltje! Is ze ook al tam?
Hoe gaat het nu met ze? Heb je ze al samen gezet? Ik ben erg benieuwd hoe ze reageren op elkaar.