Is mijn parkiet ziek?

Gestart door parkiet91, juni 22, 2011, 12:37:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Ontzettend jammer dat Link het niet gehaald heeft, Zelda zal inderdaad wat van slag zijn.  :'(
Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van Link.


Moppers

Ach wat sneu dat hij net voordat je bij de kliniek aankwam overleed. Hij heeft vast genoten bij je.

Heel veel sterkte met het verlies. Hopelijk geeft de uitslag van de sectie je een beetje steun. Laat je ons weten wat er uit is gekomen?

Jahalon

  :'( Ik wens je heel veel sterkte!!

parkiet91

Nou de uitslag heb ik ondertussen binnen. Hij was een goed gespierde vogel, geen megabacterie. Alleen zijn milt en lever waren erg groot. Dit sluit dus de papegaaien ziekte niet uit of ik het naar een patholoog wilde laten sturen. Nou dit heb ik dus met ja beantwoord. Het is alleen balen dat de uitslag 2~3 werk weken kan duren. Voorlopig dus niet zeker of Zelda ook ziek kan zijn hiervan en of ik mogelijk een nieuw maatje kan zoeken.

Kleintjes

Jeetje wat naar...
Wel dapper van je dat je alles laat uitzoeken. Beter 't zekere voor 't onzekere nemen. Ben erg benieuwd wat de uitslag zal zijn.

Sterkte met 't verlies van Link.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

Heel veel sterkte ermee. Je hebt gedaan wat je kon.

Jahalon

Citaat van: parkiet91 op juni 29, 2011, 21:28:36
Nou de uitslag heb ik ondertussen binnen. Hij was een goed gespierde vogel, geen megabacterie. Alleen zijn milt en lever waren erg groot. Dit sluit dus de papegaaien ziekte niet uit of ik het naar een patholoog wilde laten sturen. Nou dit heb ik dus met ja beantwoord. Het is alleen balen dat de uitslag 2~3 werk weken kan duren. Voorlopig dus niet zeker of Zelda ook ziek kan zijn hiervan en of ik mogelijk een nieuw maatje kan zoeken.

Ik zou het aan de VA vragen of er iets preventief te doen is.

Moppers

CiteerHet is alleen balen dat de uitslag 2~3 werk weken kan duren.
Bedoel je gewoon weken of misschien werkdagen? Want deze term is een combinatie van die twee termen...

Als het drie weken kan duren, dan hoef je je wat eenzaamheid van Zelda niet zo'n zorgen te maken. Als ze genoeg te doen heeft in en buiten haar kooi en je haar genoeg aandacht geeft vliegt de tijd voor haar zo voorbij. Dat kan ze makkelijk zonder soortgenootje. Zij beseft danwel niet dat het voor haar eigen gezondheid is, maar ze zal het wel redden hoor. Maak je daar dus maar geen zorgen over. Je hebt al genoeg aan je hoofd kan ik me zo voorstellen.

parkiet91

Ja ik bedoel een combinatie, 2 tot 3 weken in werkdagen, dat zei de assistente aan de telefoon.
Nou Zelda vermaakt zich wel ja. Los vliegen heeft ze voor het eerst ook gedaan vandaag toen ik met Link bezig was. Na een 5 minuten vloog ze zelf weer de kooi in. Ze roept wel in de ronde maar dat doet ze wel vaker naar de vogels buiten. Probeer haar in ieder geval alle aandacht te geven die ik kan geven.

In ieder geval bedankt voor alle steun van iedereen!

hillie

Jeetje wat sneu dat Link het toch niet gehaald heb
Ondanks al jouw goede zorgen.
Hopelijk komt er iets uit het onderzoek.
Sterkte met het verlies van Link :'(

parkiet91

Nou net terug van vakantie en meteen maar gebeld of de uitslag binnen is.
En gelukkig: ja "goed" nieuws het was een levertumor. Niks aan kunnen doen dus en gelukkig niks besmettelijk.
Ben dus erg blij met deze uitslag ook al is het een soort van dubieuze blijheid?
Nu kijken of ik een goeie betrouwbare kweker in de buurt kan vinden met een leuke vriend voor Zelda.

lovesbudgies

Hey, ik lees dit nu pas. Een levertumor, jeetje! Gelukkig niet besmettelijk maar wel een hele vervelende ziekte.

Veel sterkte, ik hoop dat je een leuk vriendje vind!

*wendy*

Ik woon in Limmen, dus vlakbij jou. De dichtsbijzijnde vogelarts is bij mijn weten inderdaad in Amsterdam. Ik heb tot nu toe goede ervaring met Dierenkliniek Centrum Oost (http://www.dierenkliniek-centrum-oost.nl/index.html). Deze dierenkliniek is mij aangeraden op dit forum.

Heel veel sterkte met je zieke vogeltje. Ik hoop voor je dat hij weer helemaal opknapt!

Wendy

lovesbudgies

Hey Wendy,

even goed opletten, het parkietje is jammer genoeg al overleden...

*wendy*

Och wat een muts ben ik ..

Sorry :(