Hoe Ziet Jouwn Kooi Er Uit ?

Gestart door thexfile, oktober 04, 2005, 16:01:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thexfile

hoi ik hoop dat het hier goed staat , zo niet mijn excuzes....

ik heb al een enige tijd lopen gogelen en zo , maar ik kan maar wijnig plaatjes van de kooien van parkieten vinden...

en dan bedoel ik niet zoals je die kant en klaar kan krijgen , maar wat je er daarna me gedaan hebt....

ben namenlijk bet wel nieuwschierig geworden naar hoe andere mensen de kooi van hun parkieten hebben ingericht !!!

dus bijv hoeveel zitstokken heb je ?? , hoe gangen die ??, en wat heb je er in hangen ?? waar hagen de spiegels etc.

hoop dat mensne eens wat plaatjes kunnen laten zien of wat kunnen vertellen want na een goede 10 maanden heb ik al het 1 en ander uitgeprobeerd en ik observeer mijn vriendjes goed zodat ik de optimale hoogte heb en zo , maar de iedeale kooiinrichting heb ik nog niet gevonden....
( nog best wel lege plakken waar ze noooid zitten )

hoop op deze manier wat meer inzicht daar in te krijgen omdat er zo wijnig over te vinden is....

By the way i heb pagoda kooi van ferplast is voor 4 vogels maar ze zitten er nu maar met zijn 2e in.... ja je hoord het goed.... zie pic

[attachmentid=305]

heb er wat namen bij gezet , maar de rode delen zijn dus de plaatsen waar ik niet goed weet wat me te doen en ze dus ook niet veel zitten...en ook op de bodem niet , vroeger wel toen ze jonger waren maar nu niet meer....

ze hebben nog meer speeltjes zoals :
ladder  : zaten ze niet echt op dus is nu weg
schommel : in het begin wel , maar nu al maanden niet meer dus weg
eetbakjes : grote trof voor in de plaats geen rtuzie meer met eten !! blijft dus..
nog een rode spiegel : maar weg gehaald weet niet waar hem te hangen
dat draai ding met ballen : hangt er in , maar op deze plaats niet gebruikt iemand een iedee waar goed is ??
H vorminge zitstok : heb ze er al op gezien , maar 1 of 2 keer , iemand iedee ??
zo een 3 trappen ding : werd nooid gebruikt dus er uit
zelfgemaakte slinger touw met kralen : het touw vinden ze leuk om aan te bijten , maar meer ook nie...
balletje : heeft maanden op de bodem gelegen poep verzamelaar , niet me gespeeld , dus er uit...
set belletjes : vind de 1e wel leuk , maar waar hang ik hem op ??
set cirkels met sterspiegel en telraam : wel aan gezeten , maar waar hang ik hem op ? niet zo een sukses...

das het wel zo een beetje... zou al bijna een groter kooi kopen hahahahah...

alvast bedankt...

[verwijderd door de beheerder]

Dylantjuh

#1
Hoi.

Dit is mijn kooi.
Whoopie staat ook nog op de foto :sadsmiley02:

http://img30.imageshack.us/img30/4185/im0004612fz.jpg
(ik heb alleen even de link neergezet want anders is de foto te groot ;))

Ik heb 4 natuurlijke stokken, 4 plastic stokken en 1 ding die je in allerlei vormen kan maken (Heel leuk) gekocht bij pets place.
Ik heb 2 mineralen blokken die bij de stokken hangen.
2 Spiegeltjes die bij de meest bezochde stok hangen ;)
Een groot touw waar ze lekker aan kunnen knabbelen (die hangt ook bij de drukke stok ;)
Een huisje waar een parkietenkoppie uitsteekt, onderin.
Zo`n ding met allemaal van die ringetjes (hangt ook onderin)
En 2 trappetjes, 1 hangt buiten de kooi, die dan op de grond terecht komt als de kooi open gaat.
En 1tje hangt binnen die van de stok naar te tralies gaat.
Ook heb ik  een grote waterbak en een grote voerbak.
En een schommel die onder de stokl hangt.

Trouwens dat merk heet Ferplast ;) Dat merk is ook deze voliere.

Foxy Lady

#2
Citeerhttp://img30.imageshack.us/img30/4185/im0004612fz.jpg


[snapback]14587[/snapback]

wow wat een grote kooi!!!  :o moet hij zo groot, want mijn kooi is lang niet zo groot... :unsure:

Dylantjuh

Nee tuurlijk moet hij niet zo groot! ;)
Hij was toevallig in de aanbieding en ik wilde er al heel lang zo 1! :)
Ik vind het gewoon lekker als me pietjes zoveel ruimte hebben!
Ze mogen er ook de hele dag uit maar zitten liever in hun kooi ;)

jeroen

mag ik vragen welke kooi dat is ???
welke afmetingen want ik zag dat je mini medium en large heb .....
welke heb jij ??

Isabel

He hallo,

Ik heb geen foto van mij kooi, maar dat komt omdat ik het elke week verander.
Ze hebben een klein trappetje, een schommel, 5 ringen met een belletje, 3 spiegels en een trap die je in 3 hoeken kan buigen. Je kan er een (hang)brug van maken of van boven naar beneden kan hangen.
Elke week haal ik alles eruit om het schoon te maken en dan hang ik er een paar dingetjes in.
Niet alles want dan wordt het te druk in de kooi.

Hopelijk haal je er wat leuke ideeen uit.

Groetjes Isabel, Pooky en Muppet