Knabbelen aan de schouw

Gestart door Audrey, juni 20, 2011, 11:51:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audrey

Croky heeft de laatste tijd een nieuwe gewoonte opgepikt, namelijk knabbelen aan de stenen waaruit onze schouw gemaakt is. Vroeger deed hij het niet, maar sinds we Zazou hebben, komt zij ook af en toe naar beneden en zij heeft het spelletje ontdekt. Croky heeft het nu dus van haar overgenomen. Het is ten eerste irritant door het geluid dat hij maakt. Maar ik maak me er ook zorgen over: kan dit kwaad? Het is een soort natuursteen, maar geen soort die jaarlijks behandeld wordt of zo.
Ze hebben in hun twee kooien telkens zo'n roze mineralenblokje en krijgen best wel dingen die ze mogen slopen om hun snaveltje op en top fit te houden  ;) zoals kartonnen rolletjes, een onbehandeld balletje uit riet,..

Parkieten-Freak

Lijkt me niet zo'n probleem. Misschien knabbelen de vogels aan de schouw omdat ze weten dat ze dan jouw aandacht krijgen.
Misschien dat negeren helpt en geef ze positieve aandacht als ze met hun eigen speeltjes in de weer zijn.
Mocht negeren niet helpen dan kun je kijken of je de schouw ergens mee af kunt dekken zodat ze er niet bij kunnen.


Audrey

Afdekken is niet echt een optie, we hebben namelijk een nogal uitgebreide schouw. :P Ik zal vanavond eens een foto plaatsen, maar ik zit nu in het gips en mijn fototoestel ligt boven, dus ik ga niet speciaal de trap op en af om hem even te halen.  :P Dan zien jullie ook hoe de steen er juist uit ziet, misschien weet iemand wel welk soort steen het is.
Aandacht vragen zou kunnen, maar hij houdt er niet mee op als we hem negeren, dus uiteindelijk worden we het zo beu dat we hem toch weghalen bij de schouw.

lovesbudgies

Jeetje, in het gips?

Misschien helpt het als je ze besproeid met water uit de plantenspuit elke keer als ze eraan zitten?

BudgieMe

Geef je ze grit en maagkiezels?
Zo niet zou dit wel eens een reden kunnen zijn dat ze er behoefte aan hebben.