Bezorgd om parkietje

Gestart door Diede, juni 19, 2011, 20:56:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diede

Gister Kiko opgehaald bij de dierenarts: zag er beter uit, nog niet top, maar beter. Antibiotica meegekregen voor 10 dagen.


Helaas heeft het allemaal niet mogen baten... Kiko vanmorgen op de grond in haar kooitje aangetroffen. Het is voorbij... :'(

Shannon

Wat erg  :'(
Heel Veel Stertke, :'(

Parkieten-Freak

Ai, dat is heel naar.   :(
Veel sterkte met het verlies van Kiko.


Kleintjes

Alles leek zo goed te gaan.

Sterkte met 't verlies van Kiko.

Groetjes, sterkte en liefs namens ons alle 6
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

hillie

ach wat is dat naar zeg....
Heb je zo je best gedaan is het nog voor niks geweest.
Heel veel sterkte met het velies van kiko :'(

inge

Dat is echt geen leuk nieuws :'( .
Ik wens je heel veel sterkte jammer dat het zo moest gaan .
T,beste hoor ;)

GeetjeBird

Citaat van: Lovesbudgies op juni 20, 2011, 14:26:57
Je parkietje klinkt hartstikke ziek Diede, hoog tijd om (vandaag nog) naar de dierenarts te gaan!

Je geeft het advies niet zelf te gaan dokteren, maar zo te horen doe je dat zelf wel. Bogena Sivotine is gewoon een antibiotica, dit mag je nooit geven zonder dat er een dierenarts naar het parkietje gekeken heeft. Je werkt nu resistentie in de hand, en resistentie is erfelijk, dus als je gaat kweken zadel je ook anderen met dit vervelende probleem op.
(misschien kweek je niet, maar mensen die het advies Sivotine aannemen kunnen wel kwekers zijn)
Plus dat je geen diagnose hebt voor de plakkerige ontlasting, het zou ook de megabacterie kunnen zijn, iets wat je juist verergert met Sivotine.
Nooit op eigen houtje medicijnen gaan geven en al helemaal niet zonder diagnose van de dierenarts.

Je trekt iets te snel je conclusies. Natuurlijk dokter ik zelf niet, we hebben namelijk een prima vogelarts in nijmegen. Dat geldt helaas niet voor alle forumbezoekers..dus als je het hier over ziektes gaat hebben dan werk je dat zelf ook een beetje in de hand he.

Groet
Germaine
Saskia, Willie Timmie en Beppie


lovesbudgies

#27
Daar ben ik het niet mee eens, ik geef namelijk nooit het advies zelf antibiotica te gaan geven, maar altijd om een dierenarts te bezoeken. Op het forum hebben we het over ziektes, maar raden we altijd af om medicijnen bij de dierenwinkel te kopen.

Wat ontzettend naar, Diede. :( Ik had het niet meer verwacht!
Heel veel sterkte met het verlies van Kiko. Het was een prachtig meisje.