Nieuwe kooi

Gestart door GeetjeBird, juni 17, 2011, 15:36:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeetjeBird

die oude kooi was eigenlijk voor max 2 parkietjes

In deze nieuwe kunnen er makkelijk 4, de montana madeire II..

Ze zijn er blij mee :)



[verwijderd door de beheerder]

inge

Hey,ik heb ook de MadeiraII klopt het dat bij jouw de tralies verticaal zijn of zie ik dat verkeerd?
Ook staan de eet en drinkbakjes weer anders .
Ben er ook heel tevreden over echt een goede en mooie kooi.
Zal wel dat ze er blij mee zijn, ze zijn goed verwend ;)

GeetjeBird

#2
klopt zijn meer verticale tralies maar genoeg horizontale om te klimmen! en ik heb genoeg materiaal in de kooi gehangen aan de wanden zodat ze toch kunnen klauteren. Ik heb de kooi tweedehands op marktplaats gekocht. Dacht eerst dat ie kleiner was...kwam ik thuis. Zag de kooi er toch wel erg groot uit! 80 cm breed, 90 hoog. Ik heb ook eens op internet gekeken, en elke kooi heeft weer wat anders, andere opening, etensbakjes etc...maar het model is hetzelfde. Heb je misschien een foto van hoe jouw kooi is ingericht? Ter inspiratie! :-)

Groetjes Germaine + 4 happy birds

inge

Hoi, als het goed is zal ik je straks eens de foto v/d kooi doorsturen via Pb :)
Groetjes.

inge

Heb ze hier moeten plaatsen lukt niet via Pb.
Groetjes :)

[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

#5
Prachtige kooien hoor, allebei!

Zolang de parkietjes maar genoeg klimmogelijkheden hebben buiten de tralies om (touw, flexperch, houten mangrove stukjes of stokjes als 'trap' naar boven) en je de snavels in de gaten blijft houden (ivm misvormingen door het klimmen aan verticale tralies) is deze kooi groot genoeg om met verticale tralies te hebben.

Kunnen jullie het kooi-inrichting topic niet eens wat nieuw leven inblazen? ;) http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,25487.msg140945.html#msg140945

GeetjeBird

Ook een mooie kooi Inge! en leuk dat speeltoestel er boven op  ;D ik zie ook dat je een handig klepje boven het grote deurtje hebt...soort landingstation..:)

Wel leuk voor een topic ja! Je krijgt zo ook ideetjes van elkaar!

Groetjes Germaine

GeetjeBird

ik heb inmiddels aan de binnenzijde van de kooi een soort van klimwandjes gemaakt.

Het aantal verticale spijlen stoorde me toch, hoewel ik toch ook veel trapjes, zitstokjes etc heb om op te klimmen.
Ik heb 1 parkietje dat niet kan vliegen, voor haar is alle hulp welkom.

Ik heb voileregaas in de juiste afmetingen gekocht en er klimvlakken uitgeknipt...vervolgens de scherpe kanten verwijderd en de klimwandjes aan de binnenkand van de kooi bevestigd met ringetjes. Werkt super, kleine Willie klimt supergoed naar boven en kan komen waar de komen wil.

Alles voor de vogeltjes toch.

Germaine

Saskia - Timmie - Willie  en Beppie

Parkieten-Freak

Wat een goed idee, die klimwandjes! Leuk om dit onder de aandacht van onze forumleden te brengen. Zou je eens een foto van de klimwandjes willen maken en die hier plaatsen?


GeetjeBird

Ja is goed, ga even kijken hoe ik dat slim en duidelijk op de foto kan krijgen  :)

Groeten
GErmaine de Wit

Parkieten-Freak