Veelgestelde vragen over de gang van zaken op het forum.

Gestart door lovesbudgies, juni 13, 2011, 00:10:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lovesbudgies

In dit topic kun je veelgestelde vragen vinden met de juiste antwoorden erbij. Lees dit topic eerst goed door voordat je een vraag stelt.

Hoe werkt dit forum?

Hoe plaats ik een avatar?

Hoe plaats ik een banner?

Hoe werkt de zoekfunctie?

Ik krijg een foutmelding bij het plaatsen van een foto.

Ik kan mijn bericht later niet meer bewerken.

Ik heb een scheldwoord gebruikt in mijn tekst en nu zie ik dat de computer een totaal ander woord laat zien. Hoe kan dat nou?

Wat is een ban en wanneer krijgt iemand een ban?

Ik heb een vraag gesteld, waarom wordt die vraag niet meteen beantwoordt?



Wil je een antwoord schrijven, of een vraag toevoegen? Dat kan! Plaats het bericht met je antwoord of vraag gewoon in dit topic. Toevoegingen op al gegeven antwoorden kunnen ook hier geplaatst worden, vermeld hierbij wel even om welke vraag het gaat.

lovesbudgies

Ingezonden door Wouter. Opmaak, afbeeldingen e.d. zal ik in het echte topic wel bijvoegen.

Hoe werkt dit forum?
Dit vind ik een nogal brede vraag, maar ik zal proberen er een vrij kort en duidelijk antwoord op te geven.

Dit forum is bedoelt om elkaar te helpen bij de verzorging van grasparkieten. Voordat je berichten op het forum kunt plaatsen dien je je te registreren. Dit doe je door bovenin op "Registreren" te klikken. Hierna wordt gevraagd om enkele gegevens in te vullen, wat zich vanzelf wijzigt. Vul alles naar waarheid in! Nadat je je geregistreerd hebt dien je je account te activeren. Als het goed is heb je een mail gekregen van dit forum met een link om je account te activeren. Kijk ook in je spam-box!

Zorg dat je vóór je een bericht plaatst de Forum Regels goed doorgelezen hebt.

Op de indexpagina van het forum zul je verschillende categorieën en rubrieken zien. Je plaatst je bericht altijd onder het rubriek waar het thuishoort. Weet je niet waar het thuishoort? Plaats het dan bij overig. Eventueel kan een moderator of beheerder het bericht nog verplaatsen. (Pff, ik weet even niet wat ik hier nog bij moet zetten, het is zo breed..)

Hoe plaats ik een avatar?
Bovenin kun je klikken op "Profiel". Hierna ga je naar "Profiel Wijzigen" en dan klik je op "Forumprofiel". Als eerste zie je staan "Persoonlijke Afbeelding", dit is je avatar. Je kunt kiezen uit geen avatar, een avatar kiezen uit onze galerij, een link invoeren naar jouw gewenste avatar of je eigen avatar uploaden naar de server. Eventuele problemen bij het uploaden van je avatar kan je natuurlijk vragen op het forum onder de rubriek "Forum Vragen".

Hoe plaats ik een banner?
Bovenin kun je klikken op "Profiel". Hierna ga je naar "Profiel Wijzigen" en dan klik je op "Forumprofiel". Een eindje naar beneden scrollen en dan zie je staan: "Handtekening". Je banner moet op een externe site staan (bijvoorbeeld TinyPic). De link naar deze afbeelding plaats je vervolgens op deze manier in je handtekening:
Code: [Selecteer]

De link naar je afbeelding moet een afbeelding zijn, en moet dus eindigen op .jpg, .jpeg, .gif, .png o.i.d.

Wil je nou dat je banner naar een link verwijst? Dat kan ook! Vul dan bij "Handtekening" het volgende in:
Code: [Selecteer]


Hoe werkt de zoekfunctie?
Helemaal rechts bovenin zie je een klein wit vakje, met daarnaast "Zoek". In dat vakje vul je in waar je naar wilt zoeken en daarna klik je op "Zoek". Hierna krijg je de zoekresultaten te zien. Soms doet de zoekfunctie het niet meteen en krijg je een error dat hetgeen waar je naar zocht niet gevonden is. Probeer het dan nog een keertje, vaak lukt het dan wel.

Wil je geavanceerd zoeken? Dat kan ook. Druk dan bovenin, vlak onder de titel van het forum, op "Zoek". Hierna kun je op "Geavanceerd zoeken" klikken en kun je alle opties aanklikken die er voor jou toe doen. Ook kun je bepaalde rubrieken selecteren waar je in wilt zoeken.

Ik krijg een foutmelding bij het plaatsen van een foto.
Wellicht is je foto van een te groot formaat. Wat je kunt doen is de foto via een externe site (zoals TinyPic) uploaden. Deze kun je daarna op de volgende manier in je bericht plaatsen:
Code: [Selecteer]

De link naar je afbeelding dient naar een afbeelding te verwijzen, dus moet eindigen op .jpg, .jpeg, .gif, .png etc.

Ik kan mijn bericht later niet meer bewerken.
Dat klopt. Je kan je berichten maar een beperkte tijd wijzigen, om verwarring en miscommunicatie te voorkomen. Was je wat vergeten of wil je nog wat toevoegen? Plaats dan een nieuw bericht in het topic, een moderator of beheerder zal de berichten dan samenvoegen.

Ik heb een scheldwoord gebruikt in mijn tekst en nu zie ik dat de computer een totaal ander woord laat zien. Hoe kan dat nou?
Dat heet censuur. Wij willen een informatieve en vriendelijke sfeer behouden op het forum en hierbij willen wij dat er niet gescholden wordt. Het forum zal deze woorden dus automatisch in sterretjes (*) of andere woorden veranderen.

Wat is een ban en wanneer krijgt iemand een ban?
Bij een ban zal je het forum niet meer kunnen bezoeken. Dit betekent dat je als je op het forum probeert te komen alleen een waarschuwing te zien krijgt waarin staat dat je het forum niet langer kunt gebruiken. Natuurlijk delen wij niet zomaar een ban uit. Dit gebeurt alleen als je de regels zodanig overtreedt, dat je een flinke last bent geworden op het forum. Bij kleine overtredingen zullen wij geen ban uitdelen.

Ik heb een vraag gesteld, waarom wordt die vraag niet meteen beantwoordt?
Iedereen is vrij om te beantwoorden wat en wanneer hij maar wilt. Niet iedereen op dit forum weet even veel van parkieten af en dus niet iedereen zal het antwoord op je vraag weten. Daarnaast zijn zelf de actiefste leden niet 24 uur per dag actief op het forum. De forumleden beantwoorden de vragen allemaal geheel vrijwillig, met als enige doel: helpen. Wij hopen dus op respect en geduld nadat je een vraag stelt.

TenT

Hoe plaats ik een foto in de tekst? Ik zit nu al een paar weken op dit forum maar wil mijn parkieten toch nog even voorstellen maar ik weet niet hoe ik er foto 's bijzet.

Alvast bedankt voor de hulp.

Kleintjes

Als je 'n bericht hebt geschreven, kun je op Bijlagen en Andere Opties klikken. Dat staat meteen onder 't tekst scherm met 'n kleine plusje er voor.
Als je op 't plusje klikt komt er Bijlagen te staan,gevolgd door 'n (nog) lege balk en 'n knopje Browse.
Klik Browse en ga naar de map waar de afbeelding staat en klik de afbeelding aan.

Soms is ' nodig dat je 'n afbeelding kleiner maakt, dit kan vaak met programma's zoals paint, photoshop en aanverwanten.

Mocht je er niet uit komen met 'n afbeelding of foto, omdat deze bv nog steeds te groot is, dan kun je altijd iemand even 'n PB sturen en vragen om je even te helpen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses