Een Parkietje Aanschaffen

Gestart door Foxy Lady, oktober 16, 2005, 15:30:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Foxy Lady

hey allemaal
ik ben hier nieuw op deze forum, en ik heb dan ook nog geen parkietje... maar ik ben wel heel erg geinterreseert in eentje. Ik heb al veel informatie gezocht en gelezen dus weet ik er al vrij veel van af...

- Ik heb ook al een kooi, maar die moet nog ingericht worden (stokjes en drink/voer bakjes enzo) hebben jullie nog leuke tips?
- ook vroeg ik me af of het nog uitmaakt of je een vrouwtje of een mannetje neemt, want soms lees je dat een mannetje sneller praat en ergens anders lees je weer dat het niets uitmaakt.
- Ik ben van plan om er eerst maar eentje te nemen zodat ik die heel tam kan krijgen, en dan later misschien een tweede (als het nodig is), is dat een goed idee, of kun je beter gelijk twee nemen?

Mijn grootste vraag is, weten jullie ook wat goede kwekers te vinden in noord nederland (drenthe, Groningen)?

groetjes Foxy Lady  ;)
Alsvast bedankt!!!

Ik heb je een priveberichtje gestuurd met het adres van een kweker in Roden. Daar heb ik mijn parkietjes ook vandaan ;).

Groetjes, Ingrid

esther

Hallo Foxlady
Welkom op het forum en leuk dat je een parkietje gaat nemen.

Een tip voor in de kooi, gebruik wilgentakken als zitstokken dat is erg goed voor de nagels.
Verder mag een mineralenblok niet ontbreken daar kunnen ze aan knagen, goed voor de parkiet en voor zijn snavel want die blijft zo in conditie.
Speelgoed is er in vele soorten, keus genoeg in de dierenwinkel.
Hang de kooi er niet vol mee maar wissel eens af. prima tegen verveling. De meeste vinden een schommeltje ook een fijne slaapplaats
De voerbakjes moeten niet te diep zijn want ze kunnen er anders in vast komen te zitten.

Een mannetje of een vrouwtje kunnen allebei leren praten, er veel mee bezig zijn en veel geduld is het belangrijkste. En ook niet iedere parkiet leert praten!

Er wordt inderdaad geadviseerd eerst één parkietje te nemen en wanneer die goed tam is de tweede erbij te nemen.
Dat neemt niet weg dat 2 parkietjes tegelijk ook goed tam te maken zijn, zeker als je ze bij een kweker koopt waar ze net uit het blok zijn en zelfstandig eten.

Ik weet geen kwekers voor je maar misschien de andere wel.

Groetjes Esther

Safrena

#2
Hey Foxy Lady

Welkom op het forum

je kan heel wat antwoorden vinden op je vragen  hier op het forum bij de zoekfuncite ;)
En ook op de site ;)
http://www.parkietenfreak.nl/

vele groetjes

juultjejuul

Hey
Ik zou wel 2 parkietjes kopen. Ik heb er ook een 2e parkietje bij gekocht en je kunt echt zien dat ze met z'n tweeën veel gelukkiger zijn.
Juultje :D

Chantalleke

Hi Foxy Lady,

Wij hebben zelf ook eerst 1 parkietje gehad (ruim 2,5 jaar alleen) en nu sinds een paar maanden pas ons tweede parkietje. Besef je in dit geval dat het tam maken misschien dan wel iets sneller zal gaan dan wanneer je twee parkietjes tegelijkertijd aanschaft, maar er zijn wel andere dingen die spelen.

Wanneer je je tweede parkietje later aanschaft is het beter dit parkietje de eerste twee weken in een aparte kooi te zetten. Daarna zul je jouw twee vogeltjes aan elkaar moeten laten wennen in 1 kooi. De meeste parkietjes kunnen goed met elkaar overweg. Er zijn echter ook wel uitzonderingen dat het echt niet klikt. Bedenk je vooraf wat je in zo'n geval zou willen doen: laat je de vogeltjes allebei in een eigen kooi, of wil je het jongste vogeltje ruilen voor een andere met welke het wellicht beter klikt?

Zelf zou ik het niet anders doen (eerste 1 vogeltje en later de tweede. Maar ik zeg er eerlijk bij dat als ik de keuze heb ik er dan minder tijd tussen laat zitten dan we nu hebben gedaan.) Maar dat is puur een persoonlijke keuze. Het is wel waar wat Juultje zegt, ons Sjefke is helemaal dolgelukkig met zijn nieuwe vriendinnetje!   :wub: Ik zou noooit meer mijn kleine pietevriendje alleen in zijn kooitje laten zitten nu ik weet hoe ontzettend ons vriendje is gaan opleven door de komst van een vriendinnetje.

Succes met je parkietje(s)
Groetjes,
Chantal

Foxy Lady

hey
bedankt voor jullie lieve reacties allemaal!
Misschien neem ik er nu toch gelijk twee, want ik bedenk me net dat ze dan ook uit hetzelfde nestje komen.  Ik zie wel hoe het loopt...
Maar ik zorg er nu wel voor dat er iniedergeval op den duur wel twee komen, want uit jullie reaties blijkt wel dat ze dan veel gelukkiger zijn !!  :lol:

En bedankt voor het adres in roden ingrid !!  ;)