Veelgestelde vragen over het gedrag en/of het tam maken van een parkiet.

Gestart door lovesbudgies, juni 13, 2011, 00:02:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lovesbudgies

In dit topic kun je veelgestelde vragen vinden met de juiste antwoorden erbij. Lees dit topic eerst goed door voordat je een vraag stelt.

Hoe maak ik mijn grasparkiet tam?

Mijn parkiet wil niet in bad!

Hoe koppel ik twee parkietjes?

Ik heb gisteren een parkiet gekocht, hij heeft nog niets gegeten.

Mijn parkiet bijt. Hoe kan ik hem dat afleren?

Mijn grasparkiet is heel erg tam, hij vindt het leuk om uit mijn mond te eten. Kan dat kwaad?

Waarom zet een parkiet zijn kopveren soms op?

Wat houdt het in als een grasparkiet achter elkaar "ja zit te knikken"?

Mijn parkiet wil niet terug naar zijn kooi. Hoe krijg ik hem er weer in?



Wil je een antwoord schrijven, of een vraag toevoegen? Dat kan! Plaats het bericht met je antwoord of vraag gewoon in dit topic. Toevoegingen op al gegeven antwoorden kunnen ook hier geplaatst worden, vermeld hierbij wel even om welke vraag het gaat.

Zaralovee

#1
edit: post weggehaald.
Gr pf

Kleintjes

#2
Edit: je hebt helemaal gelijk.
Dank!  ;)
Gr PF
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses


Wouter

Citaat van: Dailychoicebot op april 04, 2012, 15:50:42
Waar zijn de antwoorden?

Zoals beschreven staat:
Citeer
Wil je een antwoord schrijven, of een vraag toevoegen? Dat kan! Plaats het bericht met je antwoord of vraag gewoon in dit topic. Toevoegingen op al gegeven antwoorden kunnen ook hier geplaatst worden, vermeld hierbij wel even om welke vraag het gaat.

De antwoorden zijn gewoon nog niet toegevoegd, omdat niemand een antwoord heeft geschreven. Veel antwoorden zijn echter te vinden met de zoekfunctie.

ciko

Hoe koppel ik twee parkietjes?

Ik heb een nieuwe pop gehaalt voor mijn ciko en zitten bij elkaar in de kooi en afentoe maken ze ruzie wil ze eigelijk koppelen hoe werkt dat want pop je zit steeds ongeintreseerd en ciko probeert haar veertjes te verschonen maar zij laat het niet toe

Iemand tips?

*wendy*

Tip: laat ze maar lekker hun gang gaan. Je kan de inrichting van de kooi wat veranderen, maar verder moeten ze het toch zelf doen.

ciko

Himm.. Ik heb ciko buiten en popje in het kooi ze word gek omdat hij buite vliegt en zij niet en ciko zit bove het kooi ze zitte ook alleen samen op een stokje

Voor de rest probeer ik het pop jentam te maken :) gaat moeilijk worden met haar gedrag hehe

Parkieten-Freak

Citaat van: ciko op januari 12, 2013, 19:24:49
Himm.. Ik heb ciko buiten en popje in het kooi ze word gek omdat hij buite vliegt en zij niet en ciko zit bove het kooi ze zitte ook alleen samen op een stokje

Voor de rest probeer ik het pop jentam te maken :) gaat moeilijk worden met haar gedrag hehe

Ik zou het erg op prijs stellen als je je berichtjes wat duidelijker zou willen formuleren.
Ik begrijp er namelijk geen snars van.


ciko

Ja sorry maar het gaat moeilijk via de telefoon als je op destop versie van de site zit.

Ik bedoel ik laat het vrouwtje in het kooi zitten en manetje rond vliegen of boven het kooi laten zitten. Dan wordt ze helemaal gek wilt die bij hem zijn ze zitte al 2 dagen naast elkaar maar ze laat zich zelf niet aanraken door ciko

Verder probeer ik het vrouwtje tam te maken ze komt wel op me schouder en me vinger :)) samen met ciko maar ze is nog bang en eet niet veel probeer zelf met de hand te voeren

*wendy*

Je kan ze prima samen laten vliegen. Ciko wijst de weg wel. Dit is zielig..

Geduld mbt het tam maken is een schone zaak ;-)

ciko

Nee niet op zo'n manier dat ik haar laat zitten ze mag er best het deurtje staat op en als ze vliegt is ze te wilt ze ken de omgeving niet en is nog niet echt bevriend met ciko maar komt vast wel goed over paar weken :)

*wendy*

Is weer super onduidelijk, wat je typt. Hoofdletters, punten, komma's zijn allemaal erg welkom. Zolang het zo onduidelijk is, ben ik wel een beetje klaar met adviseren.

Melvin

Hoe maak ik mijn grasparkiet tam?
Op youtube staan een aantal filmpjes die mij ook erg geholpen hebben, ik ben zeker 5 maanden bezig geweest om Timo zijn vertrouwen te winnen, en nu is de bangheid bijna verdwenen vliegt naar me toe en eet vrolijk van me bord mee

2 filmpjes die erg duidelijk zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=NflZziuR7Ag
http://www.youtube.com/watch?v=txKuSW4d2Xg


Mijn parkiet wil niet in bad!
Mijn parkiet houdt ook niet zo van zijn badje, maar als de kraan zachtjes druppelt is hij door het dolle heen

Hoe koppel ik twee parkietjes?
Is me ook nog niet gelukt, maar ik ben pas 5 dagen onderweg.

Ik heb gisteren een parkiet gekocht, hij heeft nog niets gegeten.
Het duurt even voordat hij dit doet, strooi evt. wat eten op de grond en hang wat trosgierst op, dan kan hij het wat makkelijker vinden

Mijn parkiet bijt. Hoe kan ik hem dat afleren?
Slecht gedrag negeren, goed gedrag belonen
Als hij bijt geen reactie geven en hem in zijn kooi zetten en 15 min ofzo geen aandacht geven
als hij door heeft dat bijten niet de reactie geeft dat hij wil dan zal hij er mee stoppen.

Mijn grasparkiet is heel erg tam, hij vindt het leuk om uit mijn mond te eten. Kan dat kwaad?
Doet hij bij mij ook, vind het wel grappig, kan volgens mij geen kwaad.

Waarom zet een parkiet zijn kopveren soms op?
Geen idee :( :( :(

Wat houdt het in als een grasparkiet achter elkaar "ja zit te knikken"?
Ja knikken doen ze als ze iets grappig of leuk vinden.

Mijn parkiet wil niet terug naar zijn kooi. Hoe krijg ik hem er weer in?
Rustig blijven, niet vast pakken, niet vangen met een handdoek enz.
Dit beschadigt het vertrouwen en maakt de volgende keer alleen maar moelijker om hem terug te zetten!!

Hem op laten stappen en rustig in zijn kooi zetten (lukt dit niet)
Kamer iets donkerder maken en opnieuw proberen (en als dit ook niet lukt en je heb geen keus om te rustig te wachten)
Kamer donker maken (echt donker) vogels zijn nachtblind dus zien niks meer, ik weet alleen niet of dit echt mag ???




Groetjes Melvin

Vogellied

Een parkiet uit je mond laten eten is niet heel verstandig, aangezien ze heel gevoelig zijn voor longinfecties. Als jij een beetje half bent (misschien zonder dat je het weet) kan je parkietje hierdoor makkelijk ziek worden.

Een beetje half? Dat betekend??

matthijs en rakker

bedankt voor de youtube linken ik denk dat het tam maken nu een stuk makkelijker gaat

groetjes matthijs en mijn lieve rakker


F.J

Dat met dat ja knikken betekent dat hij heel blij is. Kan dus geen kwaad!

Bibble

Beste mensen,

Ik ben hier pas nieuw en ik heb een account gemaakt omdat ik een aantal vragen heb voor mijn parkietje en omdat ik het gewoon gezellig vind om mee te praten.
Ik heb haar nu 2 weken en ze is ongeveer 9 weken oud. Als jullie mijn vragen kunnen beantwoorden zou ik dat erg op prijs stellen. Omdat ik heel veel verschillende meningen op internet vind, wil ik er over praten.

1. Hoe lang moet je je parkietje aan zijn nieuwe omgeving laten wennen voordat je begint met het tam maken?
2. Waarom bijt me parkiet me als het laat in de avond rond 11/12 uur, heeft dat te maken met dat ze slaap heeft?
3. Mag je je parkietje uit de kooi laten voordat ze tam is?
4. Mijn parkietje begon laatst een beetje een dik oogje te krijgen en ik denk dat het komt door het schelpenzand.Ik heb het schelpenzand weggehaald en het gaat een stuk beter met haar, je ziet er bijna niks van.
5. Ik wil beukensnippers gaan proberen, alleen staat er op internet dat het snel schimmelt. Is dat waar? Ik verschoon de kooi 2 keer in de week, heb ik dan nog steeds veel last van schimmel?
6. Ik heb nu tot morgen even blaadjes op de bodem gelegd en soms eet ze ervan, is dat een probleem, natuurlijk zorg ik ervoor dat ze niet het hele blaadje opvreet?

Alvast bedankt voor jullie reacties en sorry dat ik de eerste keer jullie al overval met een boel vragen ;D

Met vriendelijke groet,

Bibble