Paringsdrang

Gestart door Mandy500, augustus 20, 2023, 16:09:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mandy500

Hoi, sinds 10 maanden hebben wij een Engels parkietje. Wij wilden hem eerst goed tam maken voordat we een tweede Engelse parkiet gaan aanschaffen en onze Rikki is inmiddels heel goed tam geworden. Een lieverd van een mannetje, heel aanhankelijk en praat echte woordjes. Alleen heeft hij duidelijk paringsdrang. Hij is gek op pennen, kabels en kleine doosjes. Hier gaat hij geregeld tegenaan schuren en bewaakt deze voor zijn leven, kan dan zelfs wat agressief worden tegen ons als wij in de buurt komen.

Ik weet dat dit normaal gedrag is. Alleen vraag ik mij af wat verstandig is qua aanschaf van een tweede parkiet. Onze voorkeur gaat namelijk uit naar een mannetje, de 2 parkieten houden wij in 1 zeer ruime kooi en overdag mogen ze er geregeld uit.

Wat ik graag wil weten is of de aanschaf van een tweede parkiet voor problemen zal zorgen bij een parkiet wat geregeld een sterke paringsdrang heeft. En of het geslacht van de tweede parkiet van invloed is.

Ik hoor graag jullie ervaringen en/ of tips, dank je wel

Kleintjes

In de regel wordt 't gedrag minder omdat hij afgeleid wordt door de ander.
Meestal komt 't dan wel goed.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses