Tweety overleden

Gestart door wofosi, juni 10, 2011, 23:47:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wofosi

Tweety is vanavond overleden in mijn handen.

Ze ging rond 8 uur op de bodem van de kooi zitten. Ik dacht eerst ze gaat trosgierst eten, want dat was gevallen.
Maar ze ging zich steeds verplaatsen van de ene kant naar de andere kant.. Ik was op dat moment aan de telefoon en de kinderen moesten naar bed. Alles rustig in huis, ging ik bij haar kijken en toen zat ze nog op het zelfde plekje en heb ik haar eruit gehaald. Ze was al redelijk tam, maar dit zou ik nooit hebben kunnen doen met haar als ze goed was geweest.
Ik had gelijk een warme kruik gemaakt en legde haar met een handdoek op mijn schoot met de kruik eronder. Ze piepte wat tegen me, keek me aan... ze fladderde even kort met haar vleugeltjes en gaf een kreet........ en weg  :o :'( :( nog zit ik met de tranen hier. De kinderen weten het nog niet, dat is morgenochtend ellende.

Nu hebben we sinds anderhalve maand een halsband parkiet en die heeft 2 weken terug wel een stangetje van het spiegeltje van Tweety op haar kopje laten vallen (terrorist dus) en een paar dagen daarvoor lag het stokje in de kooi op de grond met de speelkraaltjes er bij. Ik had al niet begrepen hoe dat kwam. Tweety haar kooi stond altijd open, zodat ze in en uit kon vliegen. Dat deed ze dan ook graag. 's  avonds ging ze uit haar kooi en in de klimboom slapen tot de volgende ochtend.
De keer dat ik het zag, is Tweety een paar minuten daarna gaan spugen.. nu ben ik bang dat het een hersenschudding was... maar de dag er na heeft ze  weer gewoon gegeten en alles was weer hetzelfde als voorheen. Ik had nog gebeld met de VA maar die dacht ook dat het niet ernstig dan was omdat ze ging eten en kwetteren. Ik ben er gewoon ziek van.. vindt het echt verschrikkelijk. Zo kort dat ze hier was. Ik mis haar nu al.

wofosi

Ze kwam dus haar kooi weer uit om te vliegen. Wat ze eerst niet meer wilde. Maar ze was zo gelukkig weer :-*. Ze had het hoogste woord in de klimboom.
Haar spiegeltje daar, kreeg hele verhalen van haar te horen. Het is zo stil nu :'(

Haar laatste foto, nog met een paar veertjes die na de rui nog moesten doorkomen.

[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

#2
Ach jeetje, wat naar Wofosi. :(
Ik kan me voorstellen dat je haar nu al ontzettend mist en er veel verdriet van hebt. Het is ook zo plotseling gebeurd!
Ik wens je veel sterkte.

ps. Niet dat het wat uitmaakt, maar zo te zien was Tweety een mannetje. Op je avatar lijkt het of hij een bruine neusdop heeft. Maar deze dop is echt te blauw voor een pop. De bruine dop kan een teken van ziekte zijn geweest, zelfs van een tumor jammer genoeg.

hillie

Jeetje wat naar dat Tweety zo plotseling is overleden.
Sterkte met het verlies van Tweety :(

wofosi

 :(Dank jullie wel.

Toen ik Tweety had gevonden, dacht ik ook dat ze een mannetje was met haar blauw doppie. Maar om haar neusgaatjes zat wit. En later werd het bruin. Ik heb het nog laten zien hier op het forum omdat ze ook dat nageltje kapot had. En pas een lange tijd daarna wisselde het naar wat blauw met weer wit om de neusgaatjes. Alleen na de rui van de laatste keer die wat lang duurde vond ik... is het niet terug gekleurd, of nog niet de kans gekregen zeg maar.

Maar het zou kunnen dat het dan een mannetje was, die discussie wil ik niet voeren, maar ik weet hoe de kleur is van een mannetje en een pop. En omdat het kleurde, dacht ik dat ze dan toch nog vrij jong was.

[verwijderd door de beheerder]

inge

Namens ons, ook veel sterkte gewenst .

Kleintjes

Sterkte met 't verlies van je kleine maatje.

Neusdopjes kunnen ook verkleuren door ziekte.
Ikzelf heb 'n popje gehad dat tijdens haar ziekte 'n blauw neusje kreeg. Kan gebrek aan vitaminen zijn, voedingsstoffen.. van alles. De oorzaak is vaak bijna niet te achterhalen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

wofosi

Oke,

Dus kan ze dus al ziek zijn geweest. Tja, we weten verder niks van haar achtergrond. En hoelang ze al buiten was. Maar ze was niet bang voor een kooi. Wist ook snel het etensbakje en waterbakje te vinden.
Ik voerde Xtra Vital en sinds kort at ze appel en al een paar keer aan de komkommer geknabbeld, lof en wortel. Dus we waren al een heel eind op weg.

Maar misschien dat er binnenkort een baby parkiet hier mag wonen (misschien wel 2 tegelijk). We zijn in ieder geval druk op zoek. En hier in de omgeving weet ik het niet. Maar heb nu contact met Leo

lovesbudgies

Ik denk toch een zieke mannendop, veel te donker en te glad voor een pop. Maar die discussie is nu niet meer van belang.

Ik ken een goede kweker in hoorn, indien je interesse hebt kan ik je haar website sturen.

wofosi

#9
Dank je wel.

Ik stuur je wel een pb.


Hier mag een slotje op :)


Slotje op verzoek. Gr. Lisanne