pip is niet bang ???

Gestart door pipi, juni 06, 2011, 20:13:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pipi

Topics samengevoegd. Gaat over hetzelfde onderwerp, zo blijft het overzichtelijk. Gr. Lisanne

Pipi mocht vandaag in de woonkamer los vliegen, nou die gaat écht geen stap aan de kant als je bij hem in de buurt komt, hij doet dit volgens mij niet uit angst, want als ik mijn vinger voor hem doe dan stapt pip er op en blijft zitten, kijkt wat rond en wandeld mee op mijn vinger.

Vanmiddag ging hij zelfs wel heel lekker zitten op mijn vinger, hij trok zijn pootje omhoog en deed zijn oogjes dicht.

Vanaf wanneer kan ik speeltjes in de kooi gaan hangen dan ?

MissDorien

Je gaat imo veel te snel. Pip klinkt nog helemaal overdonderd.

Kleintjes

Citaat van: MissDorien op juni 06, 2011, 20:16:40
Je gaat imo veel te snel. Pip klinkt nog helemaal overdonderd.

IMO is geen nederlands maar MSN taal. Staat voor 'in mijn ogen'. Niet iedereen verstaat MSN taal, vandaar dat 't niet erg gewenst is op 't forum.

On-topic: Je gaat inderdaad iets te snel van stapel. Je enthousiasme is begrijpelijk, maar niet altijd even bevorderlijk voor je kleine vriendje. Hij is nog niet gewend aan z'n nieuwe omgeving en alles.
Ik zou nog even wachten met vrij vliegen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

pipi

het is zo apart, hij weet precies waar hij wel en niet kan zitten en hij wipte na het eten gelijk op de bank want mijn dochter had gesmeert met het brood.

Maar ik zal proberen wat rustiger aan te doen met pip.  :-*

pipi

Nog eventjes een edit,

Pip die fladdert niet als ik met mijn hand in de kooi ga, hij blijft rustig zitten of hij stapt op mijn hand uit zichzelf. Pip is volgens mij wel met de hand half groot gebracht.

Maar nog eventjes mijn vraagje, wanneer kan ik voor Pip wat in de kooi hangen waar hij mee kan spelen? Ik heb er nu niets in, behalve twee stokjes.

Daniquev

toen wij robbie kregen hebben we er 2 kleine speeltjes in gehangen. Ik wist zelf nog niet veel van parkietjes af dus weet niet of het de juiste methode is geweest. Wel weet ik dat ze het nu al 7 jaar volhoudt en vreselijk tam is. Dus het zal wel goed zijn geweest ;)

Audrey

In Croky zijn kooitje hingen er al van het begin speeltjes in zijn kooi. Hij had ook 2 stokjes, een schommeltje en een ladder. Verder had ik op de bodem een balletje gelegd (geen balletje dat rondom dicht is, maar waarvan de buitenkant meer een kooistructuur heeft, zodat hij het kan pakken met zijn bekje). Croky vond het fantastisch om er mee te gooien of het vast te nemen en op de bovenste sport van zijn ladder te leggen.

inge

Ook bij al mijn grasjes was er direct speelgoed in de kooi.

pipi

ik heb er nu een paar wasknijpers aan gedaan en een dikke kralen ketting. Ooit gekregen uit griekenland.

Pipi is gelijk meer beweeglijk nu. Kan ook meer gewend zijn nu he.

Is er nog een huis tuin en lkeuken speelgoed wat ik kan gebruiken?

inge

Hoi, kijk eens op Parkietenfreak ,scrol eens naar beneden en daar staat zelf parkietenboom maken.

Staan leuke dingen bij ;D
http://www.parkietenfreak.nl/

Audrey

En wat klein speelgoed betreft, croky speelt met heel gewone dingetjes: dopjes vpasan een fles, rieten (onbehandelde!) kerstballetjes, een verlopen bibliotheekpasje, katteballetjes (met kooistructuur, zodat ze ze kunnen oppakken met hun bekje), speeltjes uit kindersuprises én de gele eitjes waar ze in zitten, een hoepeltje uit het legospeelgoed, lege garenrolletjes, lege plakbandrolletjes, een mini-skateboardje,...
Niet alles is geschikt voor in de kooi, maar het kunnen ideetjes zijn voor als Pip los vliegt hé  :)
Met een kaasdoos speelt hij ook, ik zet die dan op z'n zijde en Croky rolt de kaasdoos vooruit (wel een brede nemen, die kantelt minder makkelijk). En een tijdje geleden hadden ze bij maxizoo balletjes (eigenlijk voor honden) voor 20 cent, het waren hele lichte en rolt er ook graag mee. Het was eigenlijk vergelijkbaar met een ballenbadbal.

Kleintjes

Speeltjes uit Kindersurprise lijkt me niet zo geschikt vanwege de kleine onderdeeltjes.
Wel lekker natuurlijk (voor de baas), maar minder geschikt :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

pipi

Euhm, hij was dus inderdaad wat verstijfd van angst (shame on me)

Ondertussen veel gelezen en op youtube filmpjes bekeken maar onze pip moet er dus gewoon een paar keer per dag uit. Pip wordt dan helemaal gek in de kooi, het fladdert en klimt en gaat tegen het duurtje aan en maakt geluid. Als we er heen lopen dan gaat Pipi tegen het deurtje een, het moet gewoon even de vleugels strekken blijkbaar, pipi vliegt een paar rondjes en gaat op de lamp zitten, op de lamp fladdert hij nog een paar keer en gaat rusten.

Gisteren ging pipi voor het eerst elke keer de kooi in en uit. Gelukkig dus.

Nu ga ik zo'n 3 keer per dag met mijn hand met wat trostgierst in de kooi om pip wat te laten eten. Vanavond ben ik met het trosgierst op mijn hand en pipi op mijn hand wat rondjes door de woonkamer gaan lopen.

Doe ik het goed op deze manier? Krijg ik pipi dan wel handtam?

parkietengek12

Jawel hoor, ik denk dat het wel lukt.
Tam maken gaat op ieder z'n eigen manier en er zijn betere maar vanaf buiten de kooi helpt soms nog wel eens ;)

Audrey

Citaat van: Kleintjes op juni 09, 2011, 18:46:14
Speeltjes uit Kindersurprise lijkt me niet zo geschikt vanwege de kleine onderdeeltjes.
Wel lekker natuurlijk (voor de baas), maar minder geschikt :)

Ik geef dan ook enkel maar de poppetjes en de dingen waarvan de onderdeeltjes niet te klein zijn. Croky heeft 1 klein vrachtwagentje dat uit wat kleinere dingetjes gemaakt is, hij vindt het prachtig om er mee rond te rijden, maar hij krijgt het enkel als hij beneden in de woonkamer speelt en we er dus bij zijn. En ik hang er ook nooit de stickertjes op, zodat hij geen lijm binnenkrijgt. Met wat gezond verstand denk ik dus dat het wel kan.
En het is uiteraard het ideale excuus om een kindersuprise te kopen  :P

pipi

pipi is eigenlijk best wel wild, als hij losvliegt dan is het uiteraard net een klein kind met adhd. Verder in de kooi is hij wel rustig, totdat hij weer eruit wil. Als ik met mijn hand met trosgierst in de kooi gaat dan eet hij wel op mijn hand, en als hij eruit wil en ik ga met mijn hand in de kooi dan gaat hij direct op mijn hand, om de kooi uit te willen dus.

Krijg ik dit diertje ooit wel tam ?  :o

inge

Ja hoor komt wel goed ;)
Vind dat het zelfs al heel goed gaat ,dat hij op je hand komt is al veel voor zo een klein vogeltje .
Hij vertrouwd je dus al ;D
Beetje meer tijd geven en je zal zien, over een tijd krijgen wij een berichtje van je dat alles al veel anders zal zijn :)
Veel geduld gewenst :D en geniet van Pipi.
Groetjes

pipi

zo, vanavond werden we even getrakteerd op een tamme pipi. Mijn dochter en haar papa waren aan het ds spelen en dat vond pip ook wel leuk. Die was in ene keer even verschrikkelijk handtam. We stonden er van te kijken. Hij ging mee ds spelen en probeerde de bewegende dingen op het scherm te pakken, we moesten m zelfs een paar keer eventjes aan de kant zetten. Hij ging zelfs op de grond boven op het speelgoed van ons zoontje zitten. Maar dat wordt pip zijn dood dus moesten we pipi daar weghalen maar pipi ging gelijk weer terug naar ons zoontje. Ook ging pip op tafel spelen en op het blote been van mijn vriend ging hij haren knabbelen even als bij onze dochter en mij op het hoofd. Hij was even een uur lang niet bij ons weg te slaan.

Later kon ik m natuurlijk niet meer krijgen en was pipi weer de peutervogel aan het uithangen.  ;)

inge

Super ,
Dat moet leuk geweest zijn,komt helemaal goed ;)