Zieke parkiet

Gestart door Marianne, juni 03, 2011, 19:06:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marianne

Sinds een paar uur vertonen beide parkieten een heel vreemd gedrag Suske het vrouwtje zit apatisch op haar stok reageert bijna nergens op Wiske het manneke zit haar op het hoofd te krabbelen noem ik het dat gedrag zag ik eerder ook maar nu zit hij aan haar poten haar buik trekt zelfs haar  vleugels helemaal uit en zit stijf tegen haar aan. Suske accept het allemaal wat ze normaal toch niet zou doen als Wis aan haar poten zou zitten.

Ik weet niet wat er is en het lijkt ook iets van de laatste paar uur ze zit er nu net bij alsof ze elk moment van de stok kan vallen zit erg laag op de poten heeft iemand een idee ???? gewoon Helppppppppp  


Topictitel aangepast zodat het beter te zien is waar het topic over gaat. Gr. Lisanne

Marianne

Zojuist van de stok gevallen, bleef onderin liggen.
Wat moet ik doen?

MissDorien

Hallo! Ga naar de vogelarts! Dit klinkt echt niet goed.

Suske is duidelijk heel erg ziek en Wiske reageert daarop!

Marianne

Helaas is het nu binnen 2 á 3 uurtjes helemaal gebeurd.
Zojuist is ze helaas overleden.

Nadat ze een kwartier geleden van haar stok afviel is het heel snel gegaan.

MissDorien

Sterkte.
Ik vind het wel verdacht.
Hoe gaat het met Suske?
Misschien is het besmettelijk, en kun je het beste alles even goed gaan ontsmetten.

BudgieMe

Als het iets besmettelijks is  zal dat te laat zijn, dat ontsmetten,...

Was je toevallig aan het koken,...tefal?
Of de boel aan het luchten,...tocht?

Dit is wel iets heel plotseling en snel.
Als je verder geen oorzaak kan herleiden is een hersenbloeding of iets dergelijks mogelijk,...

Marianne

Hallo,

De laatste berichten heb ik voor Marianne getypt. Ik heb haar op skype tijdens het hele gebeuren.
Wiske zit er hele tijd naar te kijken (suske is buiten de kooi). Wiske zit een beetje zielig in de kooi.

Suske in de kooi leggen (dat Wiske afscheid kan nemen) wil niet lukken. Dan raakt Wiske in paniek en begint heel hard te vladderen.


Wiske had het al aan de gaten en het is allemaal veel te snel gegaan.

Hoe kan ik de kooi het beste ontsmetten?
En is het verstandig gelijk een jonkie er bij te zetten zodat Wiske niet eenzaam is?


Mvg, Michael (in naam van Marianne)

Shannon


inge

Heel veel sterkte gewenst ,en hopelijk komt het met Wiske allemaal in orde.

lovesbudgies

Misschien is het handig om sectie te laten plegen, zodat je weet waaraan Suske overleden is.

Als het een besmettelijke ziekte was, dan is Wiske ook al besmet. Ik zou sowieso een maand wachten voordat je een nieuwe parkiet koopt.
Wat minder leuk voor Wiske, maar stel dat hij de ziekte ook heeft, dan wordt ook het nieuwe parkietje weer besmet.

Ontsmetten van de kooi is altijd goed, dit kan heel goed met het middel F10. Je maakt de kooi dan eerst schoon, en sprayt daarna de kooi
en al zijn spulletjes in met F10, dit dood bacteriën, virussen en schimmels.

Als Wiske ouder dan een jaar is zou ik er een parkietje bijnemen dat even oud is, dit klikt meestal beter dan met een jonkie.

Veel sterkte Marianne en Michael!

hillie

heel veel sterkte met het verlies van suske :(
En hopelijk heb wiske het het niet.

Marianne

Hallo allemaal,

Ik had niet eerder de "moed" hier terug te komen en vindt het nu ook heel moeilijk wat een verdriet. Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de adviezen de steun en alle goede hulp.

En pfff wat is het moeilijk zeg met Wiske gaat het redelijk goed ze mist uiteraard haar vriendje.

Later meer is nu nog te moeilijk even.

Dankjullie wel.

Liefs Marianne

lovesbudgies

Kan me heel goed voorstellen, Marianne. Je wordt hier toch weer met je neus op de feiten gedrukt.

Blij te horen dat het toch redelijk goed gaat met Wiske.

Nogmaals veel sterkte met het verlies van Suske.