Kruipertje in voliere buiten?

Gestart door Marje45, juni 05, 2011, 21:43:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marje45

Hallo allen,

Ik heb twee pietjes waarvan één kruipertje. Ze verblijven nu in een mooie kamervolière met voldoende ruimte (60x60x170). Ze vliegen niet los, het kruipertje kan natuurlijk niet vliegen en de ander is te bang en wil de kooi niet uit zonder haar vriendinnetje. Het zijn twee dames (ooit verkocht als twee heren..) en maken behoorlijk veel ruzie.. Ik zou het ze gunnen om in een grote buiten volière te kunnen verblijven met nog meer pietjes (kruipertjes of niet, ik wil er toch niet mee gaan kweken). Ik zou dan ook zelf graag een volière maken die geheel kruipertjes-proof is.
Maar nu vraag ik me af of het wel gaat, mijn kruipertje heeft namelijk een kaal buikje (w.s. door het constant klimmen door de kooi langs de spijlen) en ik vraag me af of ze het dan niet te koud krijgt in de herfst en winter? 

inge

Hoi, :)
Ikzelf zou nooit mijn kruipertje bij veel andere parkietjes plaatsen.
Uit ondervinding zit hij nu maar bij eentje ,niet meer bij de andere .
Doordat hij zwakker is duwden ze hem van zijn stokje en viel heel veel naar beneden :(

En zeker in een volière als er nog andere grasjes zijn die wel kunnen vliegen moet die toch ook een bepaalde grootte hebben.
Mijn happy zit in een gewone kooi met veel rondom hem van stokjes zodat hij makkelijk overal bij kan zonder te vallen(lukt dan nog niet echt :(.
dus denk niet dat het een goed idee is om hem in een grootte volière te plaatsen .
Ik kan het ook mis hebben, maar dit is mijn gevoel ;)

groetjes

inge

Tik eens bij zoekfunctie, kruiper in buitenvoliere ,daar staan er 2 topics over ;).

Hopelijk ben je er wat mee.
Groetjes :)

Moppers

Als je kruipertje een kale buik heeft door het klimmen via de traliles, dan moet je er eerder over denken de voliere die je al hebt anders in te richten. Parkietjes kunnen zich meestel ook prima verplaatsen door van stokje naar stokje te huppen. Maar dan moet de ruimte tussen twee stokjes niet te groot zijn.
Je kruipertje nu in een buitenvoliere doen lijkt me niet eens een optie. Geef haar eerst een kooi die helemaal gericht is op haar handicap. Als ze later nog een volledig verenpak krijgt, kan je tegen die tijd alsnog altijd nog over een buitenvoliere denken.