wat kan ik voor deze jonge pipi in de kooi hangen?

Gestart door pipi, juni 05, 2011, 10:10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pipi

Bij de winkel zeiden ze dat ik niet te veel moest doen omdat het parkietje eerst aan ons moest wennen. Ik neem aan dat dit klopt? Zo niet dan hoor ik dit graag van jullie  ;)
Hij zei ook, geen badje omdat het parkietje er nu nog in kan verdrinken.

Er zitten nu gewoon twee stokjes in en zo'n ding voor de snavel en zijn standaard bakjes natuurlijk.

Wat kan ik nog meer doen om het voor pipi leuk te maken hier, ik heb er een wc rolletje in gedaan.

Wanneer kan ik hem buiten de kooi doen? En wanneer kan ik hem douchen onder de planten spuit. En hoe vaak moet hij nog slapen? Moet ik er dan een doekje over heen doen? Of is dit 's avonds vroeg handiger?

MissDorien

Doe nu eerst maar niet, dan moet je weer in de kooi omrommelen enzo.
Maar over een paar dagen mag je er lekker wat speelgoed in hangen hoor, dat is echt geen substituut voor menselijk gezelschap.
Ga je ook nog een vriendje voor Pipi kopen?

pipi

voorlopig zijn wij zijn vriendjes, ik ben altijd thuis en we hebben twee kinderen hier rondsjokken, en zo om het weekend nog eens twee kinderen erbij. Het is de bedoeling dat hij ook vrij door de woonkamer mag vliegen als hij gewend is.


MissDorien

Oké, ja als je altijd thuis bent dan kan dat.
Dat heb ik de eerste jaren met Syl ook gehad.

pipi

Dus jullie snappen het al, ik wil het zo goed als mogelijk doen voor dit beessie.  :-* Van huis uit hebben wij altijd parkieten gehad, en die deden vanalles. Maar nu ik zelf een huishouden run en kids heb moet ik nu alles zelf doen met pipi, dus ik ben informatie aan het verzamelen en het verbaasd mij dat de parkietjes zo ontzettend slim zijn eigenlijk.


lovesbudgies

Citaat van: pipi op juni 05, 2011, 10:10:50
Wat kan ik nog meer doen om het voor pipi leuk te maken hier, ik heb er een wc rolletje in gedaan.
Speelgoed is prima.

Wanneer kan ik hem buiten de kooi doen? Als hij gewend is aan zijn kooi, niet meer probeert te ontsnappen. Het is ook handig als hij netjes op je vinger stapt.
En wanneer kan ik hem douchen onder de planten spuit. Mag na 6 weken, als hij het prettig vindt tenminste.
En hoe vaak moet hij nog slapen? Moet ik er dan een doekje over heen doen? 's Nachts van 21.00 tot 09.00. Overdag geeft hij het zelf wel aan. Alleen 's nachts doe je een doek over de kooi. Vanaf 21.00 uur, mag eerder als hij erg moe is.
Of is dit 's avonds vroeg handiger?