Hagen Vision II Model L01

Gestart door Gerja, mei 31, 2011, 11:24:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerja

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niet vinden wat ik wil weten.
Graag wil ik een andere kooi kopen eerst gaat Kurby er in tot er met de zomervakantie.
Do zit in een andere kooi ernaast.
Na de zomervakantie gaan Do en Kurby in de voliere en willen we in huis 2 dwergpapegaaien.
Maar mijn vraag is, is de Hagen Vision II Model L01 een goede kooi?
Kun je de rooster wat op de bodem is eruit halen?

BudgieMe

Ja hoor, dat rooster ligt los.
Ik vind het fijne kooien, heb er een paar.
De grootste is het best geschikt maar heb je niet genoeg plaats is maat 2 ( de M ) ook goed.
De kleinste versie vind ik persoonlijk te klein, zelfs voor 1 vogel.

Dit is de grootste hoge uitvoering;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UIFKZWUC.jpg

Als je op Zooplus inlogt kan je product foto's van klanten zien, er staan daar geloof ik nog wat foto's van mij.

Gerja

Oke, dan denk ik dat ik deze bestel. Maar dan de hogere uitvoering ik zie dat die maar 5 euro meer kost.
Ik was ook van plan via zooplus te bestellen.
Bedankt voor het bericht.

haskerpon

Succes ermee Gerja.
Wij hebben deze kooi ook en we vinden het een fijne kooi.
Ook bij ons is het rooster eruit gehaald.


Gerja

Ik heb hem nog niet besteld. Ga morgen naar de Huisdier Voordeelshop in Enschede kijken als daar niks bijzonders is bestel ik de Hagen.

Angelique Janssen

Ook wij hebben deze kooi, en we zijn er erg blij mee.

Gerja

Vorige week woensdag heb ik hem besteld misschien komt die morgen binnen want zaterdag kreeg ik een e-mail dat die aan TNT Post is afgegeven.

Orodin

Even een kleine bump.

Gerja, hoe bevalt de kooi inmiddels?
Ik sta op het punt ook een nieuwe kooi te kopen en overweeg sterk om ook voor de Hagen Vision II Model L01 te gaan, dus alle meningen zijn welkom :).

Thanks!

foxie13

Ik heb deze kooi ook en ik vind de kooi erg fijn. Wel kan je het badje alleen van Hagen zelf kopen. Deze is niet te koop bij Zooplus en ook niet in de meeste andere dierenwinkels. Deze site heeft het http://www.uwdierenwinkel.nl/vogelbadje-vision.html badje. Het bad komt wel IN de kooi (hangt dus niet aan de in-/uitgang van de kooi). Het plastic blijft mooi, maar is wel moeilijk schoon te maken. Verder gebruik ik het roostertje voor op de grond niet. Ik weet ook niet waarom dat erbij zit. De bakjes zitten op de grond, dus je hebt weinig troep.

Moppers

Sorry, maar ik moet even off-topic: Comic Sans dag is al geweest hoor ;)
Het leest het prettigst als je het lettertype niet veranderd.

Esther751

@Foxie13: hoe bevestig je het badje dan? Of zet je het op de bodem?
Ik heb deze kooi ook en heb nu een los badje in de keuken staan. Maar een badje in de kooi zou ik wel fijner vinden!

Groetjes, Esther

foxie13

#11
Nee deze hoeft niet op de grond. Het badje kan overal in de kooi. Beetje lastig uitleggen, maar je kan het badje met de achterkant op de tralies hangen en dan zit er nog een klepje waarmee je deze vast zet. Het is heel stevig.


Esther751

Dankjewel! Dan ga ik ook maar één bestellen, mijn parkietje is dol op badderen!  ;)

Groetjes, Esther

Yvon

Een oud topic, maar de kooi is nog steeds te koop.
Het lijkt ons een mooie kooi voor 2 en in de toekomst misschien meer parkieten.
Vraagje: hoe maken jullie de onderste plastic rand schoon ?
Wij hebben 2 absoluut niet (hand)tamme Engelse parkieten en we willen ze geen schrik aanjagen.
We hebben nu een kooi die we van de bak aftillen en het traliewerk met vogels er in op de tafel zetten als we de bak schoonmaken, maar zo te zien zit de doorzichtige plastic rand bij de Vision aan het traliewerk vast en niet aan de bak.

Marij86

Ik gebruik gewoon een hete vochtige doek en dan ga ik er rustig langs af. En dan nog na met een droge doek om vlekken te voorkomen.

Maar ik laat ze er vaak eerst uit, en omdat een niet tam is doe ik dat door het onderste gedeelte los te maken. En dan pak ik de onderkant van de tralies en draai ik hem langzaam onderste boven en dan vliegen ze eruit en op een monitor ofso. Ik haal wel eerst alle los hangende delen eruit. En als ik de hele kooi heb schoongemaakt dan reorganiseer ik alles erin en zet ik die weer vast aan de onderbak. En de vogels gaan er vanzelf weer in. Als je ze al een tijdje hebt zien ze de kooi toch als veilige plek en zoeken ze die toch weer op.