Nieuw vogeltje: mannetje of popje bij mijn vogels?

Gestart door Inez87, mei 27, 2011, 18:24:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inez87

Hallo iedereen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de volgende vraag:
Ik heb twee popjes en wil er graag nog sowieso één parkietje bij. Maakt het uit of ik er een mannetje of een popje bij doe? Want ik heb al een keer ergens gelezen dat dit niet uitmaakt zolang je de vogels maar geen ruimte geeft om te broeden.... Klopt dit? Ik ben namelijk niet in staat om voor jonge vogeltjes te zorgen, hoe graag ik dat ook zou willen. Heb daar niet genoeg ruimte en tijd voor. Alvast bedankt!  :D

MissDorien


lovesbudgies

Ik ben het met Dorien eens, je moet altijd een even aantal parkieten houden.

Daarnaast is het sowieso geen goed idee om nog een parkiet bij 2 popjes te zetten. Hou altijd een even aantal mannetjes als popjes en mocht je dan toch een oneven aantal hebben, dan altijd meer mannetjes dan vrouwtjes.
Een mannetje bij 2 popjes zetten betekend ruzie, de poppen zullen namelijk gaan strijden om het mannetje. Drie poppen bij elkaar zou kunnen, maar popjes vinden elkaar niet altijd even leuk, dus of dat goed gaat is maar de vraag.
Aangezien parkieten in koppels van twee leven, valt er bij 3 parkieten dus altijd 1 buiten de boot.

Dus of je laat het zo, of je zet er 2 mannen bij. (als je zeker weet dat het 2 poppen zijn)

BudgieMe

Dat het nog goed gaat met 2 poppen is vrij uniek, meestal als ze volwassen worden gaat het niet zo goed meer.
Ik zou op zoek gaan naar 2 mannen. 3 is geen goed aantal, valt er altijd 1 buiten de boot.

Inez87

Bedank voor de reacties, maar ik heb trouwens drie vogels, dat had ik verkeerd neergezet :-[
Kan een jong vogeltje trouwens al kringen om zijn ogen hebben(die parkieten normaal gesproken toch pas krijgen als ze volwassen zijn?).

lovesbudgies

Die krijgen ze vanaf ongeveer 6 maanden, bij uitzondering eerder. Het vogeltje kan dus inderdaad nog jong zijn, bv 8 maanden.

BudgieMe

Als je dus 2 poppen en 1 man hebt moet je er een man bij nemen. ;)