Waarom hebben we forum regels?

Gestart door Kleintjes, mei 26, 2011, 16:18:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Forum regels zijn in 't leven geroepen om 't forum overzichtelijk te houden en om te voorkomen dat er duizend keer dezelfde vraag gesteld wordt.. Dacht ik..

Blijkbaar worden de forum regels niet meer gelezen.. ik zie steeds vaker vragen opdoemen die al veelvuldig beantwoord zijn.

En dan de zoekfunctie? Die zit er geloof ik ook voor de sier...

Af en toe tot in den treure...

Sorry, maar ik moest 't even kwijt *zucht*
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

MissDorien

Ja, dat valt mij ook op.
Ik weet natuurlijk niet hoe het vroeger was maar er worden heel vaak dezelfde vragen gesteld.
En wanneer je men daar op wijst wordt er heel stekelig gereageerd. Jammer.

Kleintjes

Kunnen we niet de zoekfunctie afschaffen? Die wordt tegenwoordig toch (bijna) niet meer gebruikt blijkbaar...
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Kleintjes heeft hier inderdaad een punt.
Het zou fijn zijn als jullie mee willen denken om een oplossing te vinden voor dit probleem. :)
Reacties/tips zijn welkom in dit topic!  ;)


Kleintjes

Ik vind 't erg dat 't tegenwoordig allemaal zo gaat.. heb steeds minder zin om te reageren op berichten.
Als je dan iets adviseert of de link geeft van 'n gelijkwaardig topic worden ze vaak nog boos ook of je wordt gewoon genegeerd. Ik ben niet de enige die dit merkt.. 't zijn genoeg vaste leden die die ervaren, alleen trekt niet iedereen de mond open hierover.

Ik wel, simpelweg omdat ik 't langzaam moe ben om honderd keer 'n verwijzing te moeten geven aan iemand die 't makkelijk via de zoekfunctie kon vinden. Dit is zo ontzettend jammer, en degenen die 't niet onder de knie hebben (de echte nieuwelingen bij fora - veel mensen forummen op meer fora heb ik gemerkt maar ik geef niet prijs hoe ik dat merk), die worden de dupe door 't 'mis'dragen van anderen. Is niet echt misdragen, maar echt volgens de toch al zo simpele regels is 't ook niet.

Ik bedoel: Neem even 5 minuutjes de tijd om de regels te lezen. Ze zijn in DUIDELIJKE taal geschreven.. snap je iets niet, vraag dan 'n ander lid. We zijn er immers niet voor niets, en de Prive Bericht functie is ook gratis.. toch 'n kleine moeite om 'n mede-forummer om hulp te vragen zonder meteen topics te maken over simpele dingen? Leden helpen elkaar graag normaal gesproken. Ik knen genoeg 'oud gedienden' die best de tijd willen nemen om iemand te helpen met dingen zoals: Hoe plaats je foto's? Hoe plaats je 'n avatar? Hoe werkt de zoekfunctie?

Lieve leden, oud en nieuw: Leer eens dat je mede leden gewoon iets mag vragen. We bijten heus niet (tenzij je zelf bijt hahahaha :P)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Wouter

#5
Citaat van: Kleintjes op juni 11, 2011, 21:32:21
en de Prive Bericht functie is ook gratis.. toch 'n kleine moeite om 'n mede-forummer om hulp te vragen zonder meteen topics te maken over simpele dingen?

Dit betekent overigens niet dat je vragen waarvan je het antwoord makkelijk kunt vinden via de zoekfunctie wel kunt vragen via PB. Een PB dient er niet voor om de forumregels te omzeilen, maar om een vraag specifiek aan een persoon te richten. Hierbij dient nog steeds de zoekfunctie gebruikt te worden.

Daarnaast ben ik van mening dat er strenger gemodereerd moet worden. Als iemand de regels overtreedt wordt hij/zij er wel op gewezen, maar veel meer gebeurd er ook niet. Ik kom regelmatig leden tegen die er 3 of 4 keer op gewezen worden dat ze leestekens moeten gebruiken, maar verdere actie wordt er (voor zover ik weet) niet ondernomen.

Wellicht is het een idee om een waarschuwingssysteem (Zoals deze) te installeren op dit forum. Hiermee kan je leden op een betere manier waarschuwen. Na de eerste waarschuwing zullen zij een groen waarschuwingsteken krijgen, na de tweede waarschuwing een geel teken en zullen hun berichten in de moderatiewachtrij geplaatst worden. Dit betekent dat hun berichten eerst goedgekeurd moeten worden door een moderator/beheerder voordat deze op het forum geplaatst zullen worden. Dit lijkt mij een goed idee.

In ieder geval ben ik van mening dat er actie ondernomen moet worden. Men dient zich aan de regels te houden. Zolang wij geen serieuze actie ondernemen, zullen mensen denken dat ze het kunnen flikken om de regels te overtreden, en dat is dus precies wat we niet willen!

Kleintjes

Je hebt 't nog iets fijner uitgelegd dan mijzelf is gelukt Wouter, gracias :D

Ik ben 't eens met je bericht, maar dat is eigenlijk zonder meer wel duidelijk ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

#7
Citaat van: Wouter· op juni 12, 2011, 13:22:36
....Daarnaast ben ik van mening dat er strenger gemodereerd moet worden. Als iemand de regels overtreedt wordt hij/zij er wel op gewezen, maar veel meer gebeurd er ook niet. Ik kom regelmatig leden tegen die er 3 of 4 keer op gewezen worden dat ze leestekens moeten gebruiken, maar verdere actie wordt er (voor zover ik weet) niet ondernomen.

In het verleden hebben we strenger gemodereerd, met name bij beginnende forumleden.
Ook dit leidde niet tot het gewenste resultaat, sommige leden vonden dat er door het beheer met "twee maten gemeten werd".
Letterlijk genomen was, is en blijft dat ook zo. Leden die altijd klaar staan met raad en daad, krijgen van moderator en beheer meer vrijheden dan (nieuwe) leden die er een potje van maken en waarvan de meeste reacties prullenbak-waardig zijn. Als een forumlid daar niet mee kan leven, is het beter dat hij of zij een ander forum kiest dat beter bij zijn of haar wensen aansluit.

Het waarschuwingssysteem lijkt me een goede optie, ik zal Jorijn vragen of het mogelijk is om dit te gaan gebruiken.
Maartje, wat betreft de zoekfunctie: misschien is het een optie voor onze leden om dit op te nemen in hun signature? Eventueel met een bannertje? Op die manier komt de zoekfunctie ook wat meer onder de aandacht.  ;)


Wouter

Citaat van: Parkieten-Freak op juni 12, 2011, 14:37:58
Het waarschuwingssysteem lijkt me een goede optie, ik zal Jorijn vragen of het mogelijk is om dit te gaan gebruiken.
De link van het waarschuwingssysteem die ik gegeven heb is compatibel met Simple Machines Forum (SMF) versie 1.1.13, waar het forum momenteel onder draait. Dat zal dus geen probleem moeten zijn. Wel zal er een vertaling in het Nederlands gemaakt moeten worden van de modificaties. Dit is niet zo moeilijk.

Parkieten-Freak

Mooi zo!   ;D
Ik heb Jorijn al gemaild.  ;)

Meer goede tips en ideeën zijn en blijven welkom mensen! :)




Jorijn

Versie 2.0 van deze forumsoftware is inmiddels uitgekomen. Hier ga ik eerst naar upgraden, daarna zal ik zien of er een dergelijk systeem voor is. De link die je gaf is helaas niet compatible met versie 2.0. :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Wouter

Citaat van: Jorijn op juni 12, 2011, 15:06:31
Versie 2.0 van deze forumsoftware is inmiddels uitgekomen. Hier ga ik eerst naar upgraden, daarna zal ik zien of er een dergelijk systeem voor is. De link die je gaf is helaas niet compatible met versie 2.0. :)
Dát zijn er überhaupt maar erg weinig. Wellicht dat mijn link binnenkort geüpdate wordt, zodat hij ook werkt op 2.0, maar dat wordt afwachten. Misschien kan je op een subserver (helaas heb ik daar niet genoeg webspace meer voor) testen of hij misschien toch al werkt op versie 2.0?

Parkieten-Freak

#12
OK, dan wachten we de forum-upgrade eerst even af. Zal vermoedelijk ook wel een update zijn komen voor het script van Wouter ;)


lovesbudgies

Citaat van: Wouter· op juni 12, 2011, 13:22:36
Men dient zich aan de regels te houden. Zolang wij geen serieuze actie ondernemen, zullen mensen denken dat ze het kunnen flikken om de regels te overtreden, en dat is dus precies wat we niet willen!

Pas je op voor je bloeddruk, Wouter? :P

Ik wil best heel streng modereren, ik heb alleen gemerkt dat je daarmee de vaste leden wegjaagt, en dat is niet de bedoeling. Ook de vaste leden doen weleens dingen die in strijd zijn met de regels, hun berichten zullen dan ook verwijderd moeten worden, wat meestal lijdt tot commentaar, ruzie en weggaan.

Ik ben eigenlijk helemaal niet voor zo'n openlijk waarschuwingssysteem. Vind het nogal stigmatiserend voor nieuwe leden die wel een goede wil hebben, maar een paar keer een foutje maken. Plus dat als je berichten in een wachtrij zet om goedgekeurd te worden ze daarna midden in een topic terugkomen, dus niet onderaan, omdat de berichten op volgorde van tijd blijven staan. Zo krijg je dus een rommeltje.

Ik wil nog wat ideeën in de groep gooien: de eerste 3 berichten van elk nieuw lid laten goedkeuren door de beheerders/moderator. Zo voorkom je spam en kun je gelijk wijzen op de regels/zoekfunctie. Aangezien de eerste berichten meestal nieuwe topics zijn verstoor je ook geen andere topics.
En bovenaan elk subforum een sticky met veelgestelde vragen en hun antwoorden erop, daar kunnen dan ook gelijk de links naar topics met antwoorden zetten. Ik weet dat we al een FAQ topic hebben, maar een sticky bovenaan een subforum zie je veel sneller als je een nieuw topic wil openen.

Kleintjes

Citaat van: Lovesbudgies op juni 12, 2011, 16:11:13
Ik wil nog wat ideeën in de groep gooien: de eerste 3 berichten van elk nieuw lid laten goedkeuren door de beheerders/moderator. Zo voorkom je spam en kun je gelijk wijzen op de regels/zoekfunctie. Aangezien de eerste berichten meestal nieuwe topics zijn verstoor je ook geen andere topics.
En bovenaan elk subforum een sticky met veelgestelde vragen en hun antwoorden erop, daar kunnen dan ook gelijk de links naar topics met antwoorden zetten. Ik weet dat we al een FAQ topic hebben, maar een sticky bovenaan een subforum zie je veel sneller als je een nieuw topic wil openen.

Fantastisch idee!!
Ik wil er graag mee helpen als jullie dit zouden invoeren :) Heb toch immers tijd zat hihihihihi

Citaat van: Parkieten-Freak op juni 12, 2011, 14:37:58
Maartje, wat betreft de zoekfunctie: misschien is het een optie voor onze leden om dit op te nemen in hun signature? Eventueel met een bannertje? Op die manier komt de zoekfunctie ook wat meer onder de aandacht.  ;)
@ PF: Is 'n goed idee :D Zal eens gaan nadenken over opties voor bannertje of button of zoiets:)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

goed werk mensen!
@ kleintjes: maak maar eens wat moois! :-) @ lisanne: prima idee!
Ik kom er straks nog op terug, zit hier op mijn mobiel te typen en dat schiet niet echt op ;-)


mariekee2

Ik ben het met jullie eens dat er vaak gepost wordt voor niets (ook al ben ik hier nog behoorlijk nieuw), maar ik moet ook zeggen dat ik de zoekmachine vaak niet altijd even duidelijk vind. Vaak kan ik pas na dertig berichten vinden wat ik zoek. Ik snap dan ook dat mensen die minder zin hebben om ijverig te zoeken er dan al mee zijn opgehouden.

Verder vind ik de waarschuwingen goed, maar komt het nogal officieel over als je net nieuw bent en je de hele zoekfunctie nog niet echt hebt ontdekt. Eerst een gewone waarschuwing als antwoord op de vraag werkt misschien minder afschrikwekkend voor nieuwe leden.

Voor de rest niets dan hulde voor jullie werk op dit forum, vind het echt heel leerzaam en ik lees veel, ook al post ik niet zoveel!

Parkieten-Freak

Citaat van: mariekee2 op juni 12, 2011, 21:01:47
Verder vind ik de waarschuwingen goed, maar komt het nogal officieel over als je net nieuw bent en je de hele zoekfunctie nog niet echt hebt ontdekt. Eerst een gewone waarschuwing als antwoord op de vraag werkt misschien minder afschrikwekkend voor nieuwe leden.

We zullen op een vriendelijke manier leden verzoeken om eerst zelf naar het antwoord te zoeken op het forum.
Pas bij herhaling zal een dergelijk waarschuwingssysteem ingezet worden.

@ Lisanne: De eerste 3 berichten van nieuwe leden goedkeuren is zeker een optie. Ik zal kijken of ik dat in kan stellen.

@ Kleintjes: wil je meehelpen om de FAQ's te schrijven?
Misschien zijn er meer forumleden die mee willen helpen?






Kleintjes

Citaat van: Parkieten-Freak op juni 12, 2011, 21:23:44
@ Kleintjes: wil je meehelpen om de FAQ's te schrijven?
Misschien zijn er meer forumleden die mee willen helpen?

Ik zal m'n best doen :)
Heb je al 'n idee hoeveel 'manschappen' je nodig hebt? Erh.. niet zozeer als in hoeveel, maar eerder wat voor FAQ's je wilt hebben staan (welke dingen)?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

Ik zal de topics vast openen, dan kunnen we met z'n allen vragen en antwoorden in het topic zetten. Als het af is maak ik er 1 lang bericht van, goed?

Parkieten-Freak

Citaat van: Lovesbudgies op juni 12, 2011, 23:48:12
Ik zal de topics vast openen, dan kunnen we met z'n allen vragen en antwoorden in het topic zetten. Als het af is maak ik er 1 lang bericht van, goed?

Graag, LB  :)

@ Kleintjes: in principe kan/mag iedereen daar goede FAQ's en antwoorden neerzetten.  :)
Als daarnaast iemand graag een goed onderbouwd artikel wil schrijven (bijvoorbeeld over voeding) dan zou dat zeer welkom zijn.
Leden die expertise in huis hebben nodig ik van harte uit om zich in dit topic aan te melden.   ;)




Kleintjes

Citaat van: Lovesbudgies op juni 12, 2011, 23:48:12
Ik zal de topics vast openen, dan kunnen we met z'n allen vragen en antwoorden in het topic zetten. Als het af is maak ik er 1 lang bericht van, goed?
Wow, klinkt goed :D
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Wouter

Citaat van: Lovesbudgies op juni 12, 2011, 16:11:13
Ik ben eigenlijk helemaal niet voor zo'n openlijk waarschuwingssysteem. Vind het nogal stigmatiserend voor nieuwe leden die wel een goede wil hebben, maar een paar keer een foutje maken. Plus dat als je berichten in een wachtrij zet om goedgekeurd te worden ze daarna midden in een topic terugkomen, dus niet onderaan, omdat de berichten op volgorde van tijd blijven staan. Zo krijg je dus een rommeltje.
Ik denk dat dat "rommeltje" wel mee zal vallen, aangezien de beheerders/moderators (en vooral jij Lisanne :P) actief zijn op het forum. Zolang er maar een paar actieve moderators/beheerders zijn zal dat rommeltje wel meevallen. Ook weet ik zeker dat er genoeg leden zijn die erbij willen helpen die berichten z.s.m. goed te keuren, zodat dat rommeltje zoveel mogelijk voorkomen wordt.

Openlijk hoeft het niet te zijn. Als het goed is is er een optie waarmee je kan instellen dat alleen de leden die andere leden kunnen waarschuwen de waarschuwingsstatus van andere leden kunnen zien. Daarnaast hoef je niet altijd meteen een officiële waarschuwing uit te delen, maar dient het vooral als een optie als de onofficiële waarschuwingen niet blijken te werken. Zo heb je in ieder geval een back-up als de waarschuwingen niet blijken te werken. ;)

Jorijn

@PF; gebruikersgroep aanmaken vanaf 0 posts, huidige beginners groep in laten gaan op 3. Vervolgens moderatie aanzetten voor die specifieke groep.

Ik steun dit idee, ik vind het wel wat. :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Wouter

Citaat van: Jorijn op juni 14, 2011, 13:01:59
@PF; gebruikersgroep aanmaken vanaf 0 posts, huidige beginners groep in laten gaan op 3. Vervolgens moderatie aanzetten voor die specifieke groep.

Ik steun dit idee, ik vind het wel wat. :)
Ja, zeker een goed idee, maar is het niet te veel werk om alle berichten van alle nieuwe leden eerst te moeten goedkeuren?

Kleintjes

Ik ben m'n text kwijt :(

Had al 'n stuk staan en ben 't kwijt door dat stomme Blauwe Scherm-fenomeen :( Ik zal de moed bij elkaar rapen en vanavond of morgen opnieuw beginnen *zucht* Oh, en ik zal regelmatig saven tussendoor heh...
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Jorijn

Citaat van: Wouter· op juni 14, 2011, 15:58:19
Ja, zeker een goed idee, maar is het niet te veel werk om alle berichten van alle nieuwe leden eerst te moeten goedkeuren?

Wild idee: Misschien is dat wel leuk werk voor de expert leden.

Edit: as we speak aan het testen met SMF 2.0 om te zien of een upgrade feilloos zou gaan.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Jorijn

We hebben berichtmoderatie en een waarschuwingssysteem in 2.0 :-)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parkieten-Freak

Heb al een nieuwe ledengroep aangemaakt.
Wanneer volgt die de update?  :)


Moppers

CiteerVerder vind ik de waarschuwingen goed, maar komt het nogal officieel over als je net nieuw bent en je de hele zoekfunctie nog niet echt hebt ontdekt.
Als nieuw lid zou je de forumregels gelezen moeten hebben voordat je je eerste post maakt. In die regels wordt de zoekfunctie genoemd. Nadeel is dat het merendeel van de nieuwe forummers de regels niet eens leest en maar aan het posten slaat.
Zijn daar misschien ook dingen voor te bedenken? Het enige wat mij te binnen schiet is een vakje aan moeten vinken dat je de regels gelezen hebt, maar misschien is dat er al. En dat vakje is natuurlijk heel makkelijk aan te vinken zonder de regels gelezen te hebben. Ik lees ook niet iedere keer de gebruikersovereenkomst bij een Flash-update...

Verder lees ik allemaal goede ideëen in dit topic, toppie! Fijn om te lezen dat iedereen meedenkt over verbetering en meer forumplezier :)

Wouter

Uiteraard wil ik best helpen met het goedkeuren en bewerken van berichten ;)

Jorijn

Ben even het beheer paneel in gedoken. Blijkbaar is het alleen mogelijk om berichten te laten goedkeuren voor mensen die in een reguliere gebruikersgroep zitten zoals beheerders. Bij een door het aantal berichten bepaalde ledengroep kun je alleen aangeven in welke subfora dit lid mag.

Ik stel voor om alle leden standaard toe te laten. Wanneer blijkt dat het eerste bericht dusdanig slecht geschreven is of niet voldoet aan het regelement kan het lid alsnog aan moderatie toegevoegd worden met of zonder waarschuwing richting de gebruiker. Deze moderatie zal dan gebeuren door moderators en beheerders.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parkieten-Freak

#32
Ik zie nu bij alle leden een waarschuwingsdriehoek staan, klopt dat wel?


Wouter

Citaat van: Jorijn op juni 16, 2011, 15:01:08
Ben even het beheer paneel in gedoken. Blijkbaar is het alleen mogelijk om berichten te laten goedkeuren voor mensen die in een reguliere gebruikersgroep zitten zoals beheerders. Bij een door het aantal berichten bepaalde ledengroep kun je alleen aangeven in welke subfora dit lid mag.

Ik stel voor om alle leden standaard toe te laten. Wanneer blijkt dat het eerste bericht dusdanig slecht geschreven is of niet voldoet aan het regelement kan het lid alsnog aan moderatie toegevoegd worden met of zonder waarschuwing richting de gebruiker. Deze moderatie zal dan gebeuren door moderators en beheerders.

Ik zie het probleem niet?
Je kan toch een aparte ledengroep aanmaken voor leden die daarbij willen helpen? (Zoveel werk is dat niet ;))

Parkieten-Freak

Wouter, zie je nu een driehoekje?


lovesbudgies

@Jorijn: Ik denk dat het goedkeuren van de eerste 3 berichten door het beheer/modteam wel gaat lukken. Als het echt teveel is kunnen we altijd nog een andere oplossing bedenken.


Jorijn

Ik kan er niet geautomatiseerd voor zorgen dat alle leden met 0 - 3 berichten in een post-wachtrij komen. De beheerders/moderators zouden dan iedereen handmatig van gebruikersgroep moeten wisselen.

Er zijn dus twee verschillende soorten gebruikersgroepen, één soort bepaald door berichtaantal, ander soort bepaald door handmatige plaatsing door het beheer. Ik kan enkel de laatste dergelijke restricties opleggen helaas.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Shannon

Heeeii,,

ik heb nog een vraagje over het forum,
kan er niet net als bij valkparkiet.com
een dagboekje komen waarbij iemand alles kan vertellen wat hij of zij meemaakt met zijn of haar vogeltjes?

groetjess,, ;D

Parkieten-Freak

Citaat van: Shannon op juni 25, 2011, 15:51:43
Heeeii,,

ik heb nog een vraagje over het forum,
kan er niet net als bij valkparkiet.com
een dagboekje komen waarbij iemand alles kan vertellen wat hij of zij meemaakt met zijn of haar vogeltjes?

groetjess,, ;D

We hebben een subforum "Hot Stuff topics" waarin onze leden uitgebreid verslag kunnen doen en/of ervaringen uit kunnen wisselen.
Een voorwaarde om in dit subforum te posten is er wel: het topic moet inhoudelijk interessant en/of leerzaam zijn.