Kooi 2e parkiet

Gestart door SVS, mei 19, 2011, 20:47:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

SVS

Hoi,

Ik ben aan het overwegen om voor mijn parkiet Lula een vriendinnetje te kopen!

Ze mogen bij mij de hele dag los vliegen en hoeven alleen in de kooi als ik ga slapen, ik heb een kooi van 39x25x53 cm.

Zouden ze hier samen in kunnen of is dit echt te klein?

Ik heb al verder gezocht op het forum, maar kwam deze situatie nog niet eerder tegen.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Sanne

Ingrid

Hoi Sanne,

Ik neem even voor het gemak aan dat je ook wel eens weg moet, of een dagje weg gaat? Dan is die kooi echt te klein, voor 1 vind ik 'm al klein, maar voor 2 helemaal.

Parkietjes vrij laten vliegen terwijl je er niet bent (mocht je dat doen), lijkt mij geen veilige situatie.

Groetjes, Ingrid

SVS

Hoi Ingrid,

Dankjewel voor je reactie. Ik ben inderdaad wel eens weg natuurlijk, meestal gaat mijn parkiet dan uit zichzelf in de kooi zitten. Wat voor een maat raad je minimaal aan voor twee parkieten? Ik heb bij de dierenwinkel advies gevraagd, maar ik merk dat jij er anders over denkt en ben erg benieuwd! Wil uiteraard graag het beste voor mijn parkiet.

Groetjes,

Sanne

SVS

69x53x30 (HxBxD) zou dat wat zijn? Of toch ook aan de kleine kant?

fullmetalgirl

je had mij ook verteld dat het om een boog kooi ging,

(ik vermoed deze: http://link.marktplaats.nl/448273986)

maar die kooi raad ik je niet aan,
effectief hebben de parkieten minder ruimte dan de maten doen vermoeden.
Sowieso vind ik de maten maar krap aan.

lovesbudgies

#5
De minimale maten voor een kooi voor 2 parkieten is ongeveer 70 cm. breed, 40 diep en 60 cm hoog.
Neem het liefst een zo breed mogelijke kooi. In het kooien-topic staan enkele voorbeelden, bijvoorbeeld de Ferplast record 6 is een prima kooi.
De kooi van de foto is, zoals FMG al zegt, in de praktijk veel kleiner dan de maten aangeven en ongeschikt.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=22435.0

SVS

bedankt! Het is allemaal gelukt, de parkietjes hebben het samen erg naar hun zin en vliegen er lekker op los. Volgende week komt de grote kooi, maar ze redden zich tot nu toe prima, eentje slaapt in de kooi en de andere op de kooi. Gelukkig ben ik komende dagen vrij, dus ook dat komt handig uit.

Nogmaals bedankt voor jullie advies!