popje claimt kastje

Gestart door diane1974, mei 18, 2011, 07:21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

diane1974

Ik heb net een nestje gehad, nu is een ander koppeltje druk met elkaar versieren en heb ik opnieuw een nestkastje in de kooi gehangen. Probleem is echter dat het popje dat eerder een nestje heeft gehad het kastje claimt en alle andere vogels weg jaagt.

Moet ik haar uit de kooi halen en zolang apart zetten om te voorkomen dat ze een 2e nestje maakt?

Kleintjes

Hallo en welkom :D

Haar alleen apart zetten niet doen, hooguit met haar mannetje :)
Hangt er 1 nestkastje? Dan heb je sowieso al 'n probleem, dan heb je er al te weinig gehad vanaf 't begin.

Verder kan ik er helaas niet veel aan toevoegen, ik heb maar 1 popje met 'n harem van kerels :(
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

StoneArch

Het is inderdaad verstandig meer nestkastjes op te hangen dan je aan poppen hebt.
Dan is er meestal wel voor iedereen wat wils ...

Wouter

#3
Welkom op het forum! ;D
Alvorens je begint met het kweken van grasparkieten is het van uitermate belang dat je je goed inleest. Dan kunnen dit soort situaties voorkomen worden. ;)
Lees om te beginnen eens deze pagina eens door. Daarnaast is het dus van belang om altijd meer nestkastjes op te hangen dan het aantal popjes dat je hebt. :)